• Redan47

AVA klinik i Riga

Själv bokade jag mina flygbiljetter igår till Aten. Det får bli när jag kan helt enkelt. Så den 4-7juni är jag tillgänglig för transfer. Då funkar det för mig personligt och senare är min slemhinna troligen närmare utg. Och tidigare går inte alls då jag ska med min dotter och våra hundar, jaktlabbar, på hundträning i Skåne sista helgen maj.

Har mailat Serum detta faktum. Ja ibland behöver man bli chef över denna process oxå. Men vad tiden ändå går rasande fort, trots detta eviga väntande!

• Redan47

Rosen , det är nedregleringen gjorde du inte det nyss? Det är en riktig rysare. Jag vill inte ta den igen!

Zaq, kul, då är det ju dags snart. Typ 4dgr progestoron och på den fjärde är det transfer dag. Det är nog mest en smaksak med vilket preparat. Jag har blivit riktgt yr och så med utrogest, men med mycket bra resultat på blodvärden sedan. Men man kan ta dem vaginalt oxå. Kliniker föredrar lite olika. Riga föredrar oralt. Aten föredrar att jag tar dem vaginalt. Lutinus vill jag minnas är vaginalt. Du ska ju använda det ett tag framöver...prova dig fram, bullervall pssar dig. Jag har tagit vaginalt tidigt på morgonen innan uppstigning och till natten för att slippa känslan att det rinner ut...och tagit mitt på dagen oralt. Mår inte lika tjuvens trött med detta tillvägagångssätt. För trött blir man!

• Redan47

Rosen, inga symptom, räknar du inte in natten före mens? Jag hade mega "klimakterie" symptom, som då kom i koncentrerad form. Riktig nedåt spiral!

• Redan47

Trissan, många frågor... Vi blandade här på sk nya resp gamla ava Riga. Och Resp är nöjd med sin klinik. Provtagning, de finns werlabs vilket som du än väljer bra utbud som täcker stora delar av Sverige och expanderar. Det finns privata gyn i Sthlm särskilt som tar emot klienter med våra behov. Inkl remisser och VUL. Du får kolla upp där du bor...vilket som passar dig, i Gbg finns carlanska om jag uppfattat det rätt.

Donatorer i Lettland är anonyma. Jag vet inte om jag skulle kunna säga grovt sett, att utanför Norden är det anonymitet. Jag råder dig att googla på kliniker i EU eller om det bara är Riga, kolla deras hemsidor mycket info finns där. Plus maila dina funderingar till dem direkt. Inga frågor är fel. Då kan ni få igång en dialog. Så kan du jämföra. Statistik.... Haha... Det finns graviditet positiv ich live birth. Siffror beror på vad de redovisar. Fråga resp klinik. Men runt 55-60% att det ska ta sig har de iallafall nya ava, levande födda vet ej. Det är en betydligt större chans än ivf ... Lycka till och välkommen till tråden. Ta dig gärna tiden arr bläddra bakåt i tråden vet att under sept-dec finns mycket info!

• Redan47

Wonders, skönt med något svar iallfall! Jag vet bara det har med ökat antal celler. Typ idrottare som tränar på höga höjder får hyperplasi - ökat antal blodkroppar. Våra onda bröst vid graviditet ixå en hyperplasi. Så någon form av ökat antal celler... Så det kanske gör att polyper växer kvickt. Det går nog att medicinera! Hihi kanske blir en nedreglering iallfall för dig. Men kortison behandling skulle jag tro... För det blir vad jSg förstår som en inflammations reaktion. Typ psoriasis är så.

Jasså du har svullnat du oxå. Jag går nu på strikt diet, dvs jag kontrollerar vad jag äter för jag fattar inte varför jag bara går upp... Men socker och godis borta. För kortisonet gör mig mer sugen plus lite tycka synd om känslor kanske ocå. Hihi. Men tröst äta ligger inte för mig normalt.

Skrev jag att jag bokat min flygresa! Så blir det, fått en ok välkommen bekräftelse från serum.

Mary; du ser, allt ordnar sig. Snart är ni på gång ni oxå. Tiden går långsamt att vänta på något hela tiden... Men jätte fort ändå. Nu ser vi till att vara i god kondition psyk och fysik, så vi orkar hantera våra humörsvängningar. Sådana har jag !

Vi har tråden att ventilera - tur är väl det.

• Redan47

Snorpan, jo du, du får mig le och skratta: fått smak på det som sätter spår på kroppen! Haha. Vad mysigt att få hälsa oå dem live . Vilken vecka har du ramlat iväg till nu ?

• Redan47

Fru 84, vad underbart! Var det redan dags för dig? Hur stor var han hur gick det? Jätte kramar på dig- gråt av lycka och hormon spel!

• Redan47

Fru; jag läste inte ordentligt.... Du miste ditt barn! Ursäkta .... Den sorgen du och din man upplever och genomgår tillsammans måste vara fruktansvärd - det finns inga ord för hur sorgligt jag tycker detta är för er. Så ledsen för dig. Du får berätta vad som hände när du orkar och vill. Styrke kramar fr mia

• Redan47

Azurea; mitt i all sorg så vill jag ändå säga att ja uppmärksammat din milstolpe och säger grattis!

Känna och känna , jag blir oxå varm som sjutton av all behandling...typ. Men framför allt är det mina tankar känslor ich humör som går upp o ner. Jag har liksom förstoringsglas o förstärkare på som metafor ich blir ledsen och arg om vartannat. Skönt för dig att du fortfarande känner dig stabil.

Vi hörs vidare hur det går ich mår! Jag åker 4-7 t Aten för att göra ett 5 försök. Så vi håller andan att det tar sig för oss !

Svar på tråden AVA klinik i Riga