• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • eekramaren

Lycka till idag Väntar första barnet. Vad det nu än blir med igångsättning eller medicin.
    Tror de sätter igång. Du är så nära BF ändå.Baby

Lycka till!!{#emotions_dlg.flower}

• väntarförstabarnet

Så, då är man hemma igen. Fick gjort ctg och allt såg bra ut! Mina levervärden var lite för höga, medan gallsyrorna låg på gränsen. Ingen medicin behövdes i dagsläget, men vi ska tillbaka imorgon för att göra en blodflödesmätning av navelsträngen. Ser allt bra ut där också ska vi inte tillbaka igen förrän tisdag i nästa vecka för att kolla värdena igen.
    Läkaren gjorde dock en hinnsvepning, så det är mycket möjligt att allt kommer igång inom kort :=) Så spännande!

Känns verkligen skönt att de tar det på allvar även om värdena inte är katastrof. Det känns tryggt att de håller en under uppsikt!

• eekramaren
    väntarförstabarnet skrev 2010-12-22 17:52:41 följande:

Så, då är man hemma igen. Fick gjort ctg och allt såg bra ut! Mina levervärden var lite för höga, medan gallsyrorna låg på gränsen. Ingen medicin behövdes i dagsläget, men vi ska tillbaka imorgon för att göra en blodflödesmätning av navelsträngen. Ser allt bra ut där också ska vi inte tillbaka igen förrän tisdag i nästa vecka för att kolla värdena igen.
    Läkaren gjorde dock en hinnsvepning, så det är mycket möjligt att allt kommer igång inom kort :=) Så spännande!

Känns verkligen skönt att de tar det på allvar även om värdena inte är katastrof. Det känns tryggt att de håller en under uppsikt!

Det är ju skönt att allt ser bra ut! Och att man blir väl omhändertagen.

Vad är en hinnsvepning?

Kram på dig{#emotions_dlg.flower}
  • Pigletten

Det e bara vi kvar.. =) av de som varit med å fikat.. =)

• väntarförstabarnet

eekramaren; En hinnsvepning är när barnmorskan eller läkaren sveper med fingrarna över hinnorna kring livmodern för att (om mamman och barnet är redo för det) trigga igång förlossningen. Det finns väl ingen bevisad effekt av det, vissa kommer igång inom 48 timmar och andra ger det ingen effekt på. Jag har känt av färre fosterrörelser de senaste dygnen och hinnsvepningen har gjort att vårt lilla Kryp blivit mer aktiv och det känns mycket bra. Jag är ju beräknad tll den 30/12 och hoppas egentligen på att gå över till januari, men Krypet är välkommen när den helst vill!

Var idag på en ny kontroll på KK för att göra en flödesanalys av navelstränen och moderkakan. Analysen visade att barnet mår bra och att det får den näring det behöver! Eftersom analysen gjordes med UL fick vi möjligheten att titta in och se hur Krypet har det. Vi fick en liten vinkning :=) Känns verkligen bra att de har en under kontroll och tar ens oro på allvar. Ska tillbaka på en ny ctg-kontroll på tisdag.

God Jul på er alla!

• Pigletten

Då var det åter dags!! 
    Idag fick Kollegan sin efterlängtade son!! Ett stort GRATTIS!!! 

• väntarförstabarnet

Efter en dag med sammandragningar/värkar till och från har nu vattnet gått!!! Snart får vi träffa vårt lilla kryp!
    Jag är så spänd :=)

Svar på tråden Malmö BF 2010