Hur ont gör e första 3 cm?
Lovad eda från 3 cm så undrar hur ont det gör innan det?
Lovad eda från 3 cm så undrar hur ont det gör innan det?
Hade som mensverk fram till 3-4 centimeter sen gjorde deet ont men då öppnade jag mig ca 1cm per timme oxå
De kan lägga EDA innan 3 cm också. Men om jag ska vara ärlig så gjorde de första 3 cm väldigt ont.
Hade mild mensvärk första cm, fattade inte ens att jag börjat öppna mig! När vi väl kom in så var jag öppen 6 cm, överraskning! Däremot de sista 4 cm gjorde väldigt ont.. krystvärkarna var lättare!
Stark mensvärk i mage, lår och ljumskar skulle jag beskriva det som.
Jag hade fruktansvärt ont de första 3 cm. men för mig gick det jättesnabbt. Första värken kom kl 6. Kl 8 var jag 3 cm öppen, kl 9.30 var jag helt öppen, kl 10 var min dotter född. Men jag tyckte de första värkarna var fruktansvärda. Sen fick jag dock lustgas så jag var rätt borta hehe :)))
gjorde inte särskilt ont alls, när vi kom in var jag öppen 7cm, jag hade tens, det tog ca 5 timmar fram dit.
bf+10 idag o var hos bm idag för kontroll, hon sa då att hon kände huvudet så nu är min frågan hur mycke kan ja ha vart öppen då hon kände ?? hon sa att hon inte vågade känna efter mer pgr av att ja fick så ont när hon kä'nde. hoppas på svar
Kände knappt när jag var öppen 3-4 cm. Hade haft förvärkar några veckor innan fl och då öppnat mig 3-4cm. Sen gick förlossningen med raketfart. Gjorde riktigt ont precis dom sista cm innan man var helt öppen!!
Jag var öppen 5 cm minst en vecka, kände inget alls. När jag kom in var jag 7 cm, kände fortfarande inget. Det är väldigt personligt hur mycket man känner.
Kraftig mensvärk...men helt klart överlevnads bart,ska man föda barn så får man ju räkna med att det gör lte ont...