Hur ont gör e första 3 cm?
Lovad eda från 3 cm så undrar hur ont det gör innan det?
Lovad eda från 3 cm så undrar hur ont det gör innan det?
Va öppen 5 cm när jag kom in till bb. Tyckte inte det var så farligt, va hemma och profylaxandades. Men när jag väl kom in ville jag direkt ner i varmt bad och ha lustgas!
Jag va öppen 10 cm när jag kom in och innan det kändes det bara som kraftig mensvärk.
Jag är tydligen öppen 3 cm nu BF+4 utan att något värkarbete har dragit igång. Det har alltså inte gjort ont alls att öppna sig 3 cm för mig. Nu väntar jag på att förlossningen skall sätta igång på riktigt! Börjar bli otålig.
För mig var det som mensvärk bara, fast jag var lycklig över värken! :)
Inte alls! Jag var öppen 3 cm i en hel vecka innan förlossningen :)
Jag hade ONT de första centimetrarna! Kände en tydlig övergång mellan vanliga förvärkar (som hållit på i några timmar) och de som böejade göra riktig nytta. Jag ringde förlossningen när jag hade mellan 3-5 min mellan värkarna och dom ville jag skulle avvakta. När jag lade på luren så kunde jag inte längre stå upprätt/gå/prata vid en värk. Dom kom med 2,5-3 minuters mellanrum och höll i sig 1,30 min.
Åkte in direkt och ca 1,5 timme efter första STARKA/ONDA känningen så var jag öppen 2,5 cm. Fick en morfinspruta direkt eftersom värkarna var så onda. Den hjälpte ingenting. 2 timmar senare var jag öppen 4-4,5 cm och fick då epidural. Fram till dess var jag som handlingsförlamad under värkarna. Epiduralen var guld värd för mig.
Lycka till
Kände inte mycket alls de första cm. Gick på stan med första o var öppen 4 cm
Började gör mer ont vid ca 7cm med båda barnen.
Dom första 3 cm var jobbigast för mig för att det tog SÅÅÅÅÅÅÅÅ lång tid.. hade väldiga värkar långt före jag ens var öppen nåt alls...
Helt olika. En del känner knappt nåt. Andra får vänta länge på sina 3 cm. Men värst var tiden precis innan krystvärkarna för mig. Hade bara lustgas. Så farligt var det inte.