• MissT

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej! Får jag hoppa in här? Fick MA i december (v. 10) och skrapades veckan innan jul. Har nu gått 12v och varken ÄL eller mens har kommit igång sedan mitt MA. Ska iväg till gyn nästa vecka och hoppas då få medicin så kroppen kan börja fungera igen så bebisverkstaden åter kan starta Har sedan tidigare ytterliggare ett MA med mig i bagaget. Det upptäcktes i v. 14

• MissT
    Natur skrev 2011-03-11 17:56:58 följande:
    Miss T du är välkommen att joina denna fina tråd, jag beklagar att du gått igenom det du gått igenom hade själv två ma under 2010 (varav 1 i v 12) skönt att du ska få hjälp så att ni kan komma igång igen. Har du barn sedan tidigare? vi är på första barnet.

Leaeva o pixan: diggar eran intsällning ni får mig att le!
    Tack Jag har två barn sedan tidigare, de blir 9 och 6 i år. Har tagit sin lilla tid innan de kom och det verkar ju bli så även denna gång....

Kanske också ska ge maken ett sexschema när kroppen börjat fungera igen
    Tycker att ni har en härlig attityd här inne mitt i allt det tråkiga och ledsamma
  • MissT
    FruW skrev 2011-03-11 20:13:42 följande:
    MissT välkommen!! Beklagar dina mf!! Men välkommen hit!! Jag har haft 3 tidiga mf, utredning visar inget men har blivit lovad hjälp när nästa plus kommer. Vi jobbar med första barnet.
    Tack
    Beklagar dina mf också. Vad skönt att du blivit lovad hjälp , hoppas verkligen att´ni lyckas bli gravida snart igen och att den graviditeten flyter på under 9 månader.
  • MissT
    Natur skrev 2011-03-12 18:52:52 följande:
    BIM MARS
    11 mars - Soffy83 (2:a försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    18 mars- SoMa72 (3:a försöket efter mf nov, mf apr)
    18 mars - Natur (3 försöket efter ma jan-10, ma okt-10)
    19 mars - Mimmi80 (11:e försöket efter 3 MF)
    23 mars? - meh84 (2:a försöket efter MA dec-10)
    25 mars ca -Pixan ( mf feb-10 och mf april-10)
    25 mars - leaeva  (3 mf, 1 x och massor av försök)

flyttade fram listan igen den är ju alltdi längre bak än vad man tror?
    Miss T får gärna skirva in sig.
    Soffy83 hur har det gått?
    Har tyvärr inget BIMdatum att skriva in då jag inte fått tillbaka mensen efter min skrapning 17 dec. Vi började försöka juli 2010. Lyckades bli gravid i okt men det blev ju tyvärr MA i dec. Hoppas på att snart få igång ÄL och mens igen så vi kan försöka på nytt.
  • MissT

Tack skruttnorpan

Vad härliga och goa ni verkar vara allihopa, glad att jag hittade hit
    Ha en trevlig söndag!

• MissT

Tack Soffy83
    Förstår det där med fast anställning...visst är det skönt med lite trygghet...men jag förstår också din kluvenhet och längtan. Hoppas att jobbet blir ditt och att du snart blir gravid.

Själv så pluggar jag och är förhoppningsvis klar i januari nästa år. Hade tänkt att den lille skulle fått följa med på slutet då jag skriver C-uppsats om vi hade lyckats men nu är det inte så långt kvar tills jauari så jag hinner nog klart med skolan först. Ska till gyn på onsdag så då hoppas jag få medicin för att få igång ÄL och mens igen så att vi kan starta bebisverkstaden på riktigt. Just nu är det ju bara övning eftersom jag inte verkar ha någon ÄL efter mitt MA...men det sägs ju att övning ger färdighet

• MissT
    skruttnorpan skrev 2011-03-14 07:38:51 följande:
    övning är ju sjukt underskattat! =P

på ett sätt är det ju bra för dig att slippa utsätta liten för stressen under en c-uppsats- det är ju ingen sinekur!
    Ja visst är det

Ja tidsmässigt och stressmässigt blir det förhoppningsvis bättre nu. Hade förra graviditeten lyckats så skulle jag fått i juli och då hade jag ju haft en hel termin kvar.......Hoppas bara det tar sig snart så man slipper den stressen....
  • MissT

Hej på er!

Är nyss hemkommen från gyn. Har tydligen äggstockar som inte producerar så ofta och därför får jag ÄL och mens väldigt sällan (har bara haft mens 1 gång på 8 mån). Fick provera och pergo utskrivet så nu hoppas jag på att pergo snart kommer in på apoteken för just nu var det helt slut där jag bor. Hon ville ändå att jag ska vänta 2-3 veckor för att se om det har kommit igång av sig själv för hon kunde se en stor äggblåsa. Kunde dock inte svara på om det betyder att jag snart ska ha ÄL eller om det var den äggblåsa/cysta som upptäcktes i dec. Är det samma så har det inte hänt någonting på tre mån......

Skönt att få hjälp nu i alla fall så att vi förhoppningsvis kan lyckas snart. Lär inte bli någon bebis 2011 men hoppas bli gravid under året i alla fall.

Hoppas att det är bra med er alla. Har inte varit här inne på ett par dagar för jag opererade ett öga i måndags och har varit trött och groggy efter narkosen och jag ser suddigt. Men nu hoppas jag på bättre tider.

• MissT
    SoMa72 skrev 2011-03-16 12:17:55 följande:
    Vad bra att du får hjälp!! Du ska se att det snart tar sig...
    Håller även tummarna för att det opererade ögat återhämtar sig snabbt. 

Kram på dig! 
    Tack så jätte mycket
    Hoppas att det tar sig snart för dig också. Ingen mens i sikte än? Håller tummarna för att den håller sig borta och att du får ett plus i stället.

Kram till dig
  • MissT
    Längtan efter liten skrev 2011-03-16 12:59:43 följande:

lycka till nu tjejer...

MissT: provera och pergo brukar ge väldigt goda resultat ;D

Det är det jag hoppas på

Och jag håller tummarna för plus här inne under marsmånad.
    Jag har förhoppningsvis ett BIMdatum i april att gå efter i alla fall
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3