• MissT

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

pixerpie skrev 2011-03-28 17:05:20 följande:
    Mimmi... Jag förstår att det känns tufft!! Blir jag känner har också fått sina små, under samma tid som vi försökt... Finns t om en som fått två barn på samma tid!! Det är inte rättvisst!! Men tror vi kommer mer ödmjuka ur detta, och som du skrev om alla som gnäller över sina barn-  de kan omöjligt fått kämpa för det! Jag klagar aldrig över min gosfis, och är så tackam för henne!! Vår tid kommer, och varje månad kommer vi ju lite närmre. Eller hur!? KRAM!!

Leava! Jag tror på dig!! Du klarar det,  men förstår det är SKIT-tufft!  Vad visade testen idag??

Tack MissT, du ger mig hopp! Dag 36 idag, ingen mens... inga ömma tuttar, ngt illamående... Men tappen börjar kännas mjuk och öppen så mensen kommer nog när som... Annars tyar jag ett nytt test på torsdag! Hur går det för dig??

MCT! Tänker på dig! Kram i massor!!

Havsklippan! Har två kompisar som varit med om nästan samma som dig, och nu har de två friska barn vardera... SÅ även om det känns jobbigt så kommer det ordna sig! KRAM!
    Min mens kom igång ordentligt idag så på onsdag blir det pergostart och vul nästa torsdag. Känns så skönt att det äntligen händer något. Håller fortsatt mina tummar stenhårt för dig och önskar och hoopas för allt vad det kan vara värt.

Tänker på er alla här inne. Det är tungt för många nu men jag hoppas innerligt att det snart vänder så det dyker upp lite glada nyheter i tråden. Ta hand om er!
    Styrkekramar till er alla
  • MissT

Tänker på er MCT och leaeva Hjärta
    Ta hand om er!

• MissT
    MCT79 skrev 2011-03-29 18:20:43 följande:
    10 timmar efter första dosen... Allt kvar, anmäld till operation nu för skrapning... :((
    Åhhh vad trist och jobbigt att det blir så långdraget
    Du finns i mina tankar. Stor kram till dig
  • MissT

MCT- Beklagar verkligen att det blev så långdraget för er. Det är inte konstigt om du är uppriven och ledsen och nere just nu, det är fullt naturligt, men jag hoppas att det kommer kännas bättre för var dag som går.
    Hoppas också att ni får gå igenom ordentlig utredning och får adekvat hjälp så nästa gravidiitet går vägen för er. Stor kram

• MissT

Har en liten fundering till de av er som äter/ätit pergo.

Ungefär när brukar/brukade ni få ÄL? Började med pergo idag och är lite fundersam på när jag ska börja med ÄL-testerna. Mina tidigare cykler, utan pergo, har ju varit helt uppåt väggarna. Vad jag vet hade jag min förra ÄL i okt så jag hoppas att det dyker upp en inom en inte allt för avlägsen framtid och jag hoppas att den inte blir för rejäl dvs. för många ägg så vi får förbud. Vet någon hur vanligt/ovanligt det är??

Önskar er alla en mysig kväll {#emotions_dlg.flower}

• MissT

Tack för svaret tjejer

Pixan jag håller tummarna stenhårt för dig. Hoppas hoppas det blir starkare i morgon

• MissT
    pixerpie skrev 2011-03-31 08:55:44 följande:
    F-n, att inget kan få vara lätt någon gång... I morse var det negativt... Fattar inget, lika förvirrad som förra månaden- då var det ju också såhär. Svagt positivt ena dagen och dagen efter inget....
    Borde väl inte bli för vånad.... Nu, bara vänta in blödning!
    Vad tråkigt och konstigt men som andra skriver så kan det ju bero på testen. Kanske även kan bero på att det inte var tillräckligt koncentrerat.... Håller tummarna för att det är så, så att du snart får se ett starkare och tydligare plus.
  • MissT

Håller tummarna stenhårt för dig pixan. Glad
    Det låter ju som att du är gravid och jag hoppas innerligt att det är så.

Är lite dålig på det där med ridning tyvärr men kollade runt lite på nätet och i olika forum och 
    det verkar vara väldigt olika. Vissa verkar sluta med en gång medan andra verkar rida så länge som det
    känns bra för dem själva och för kroppen. Det ges säkert olika råd kring det. Så här står det på sidan gravid.se :
    "Sporter som du bör undvika är sådana där du riskerar att ramla omkull, tappa balansen eller få smällar i magen. Några exempel är ridning, rullskridskor och lagsporter som basket och volleyboll".

Hoppas det blir ett tydligt plus så vi får lite Solig här inne

• MissT

MCT - hoppas verkligen att det är nog nu, att tabletterna hjälper och du får tid och möjlighet att läka, både fysiskt och psykiskt. Det verkar som att vissa får ta all "skit" som bara det går innan det vänder och NU ska det vara DIN tur att få denna vändning tycker jag. Du finns i mina tankar!

Leaeva - Det var snabba ryck skönt med lite positiva besked

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3