• MissT

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Leaeva - hoppas att det bara är ofarliga flytningar och inget annat!

MCT- tänker på dig

Är nyss hemkommen från VC och jag hade uvi precis som jag misstänkte. De rådde mig att vänta med proveran tills jag ätit klart kuren om 5 dagar fast de trodde samtidigt inte att medicinerna påverkar varandra på något sätt. Vet inte hur jag ska göra. Tänkte avvakta helgen ut i alla fall i och med att jag haft uvi innan jag plussat två gånger. Tror ju tyvärr inte att det är fallet denna gången men det känns dumt att chansa.

Hoppas verkligen att det dyker upp en hel drös med Plus i den här tråden snart!!

Önskar er alla en toppenhelg. Ta hand om er {#emotions_dlg.flower}

• MissT

Rosen1 - välkommen hit. Beklagar dina missfall men förhoppningsvis blir det tredje gången gilt för dig

Leaeva - Jag hopps och tror att du kan vara gravid. Det är ju fortfarande innan bim så det är inte så konstigt om det inte blivit starkare på en dag. Håller tummarna för dig.

Pixan & Meh84 - Håller tummarna för er. Hopps att mensen uteblir och att ni får ett plus i stället

För mig verkar det som att mensen äntligen kommer idag, 99 dagar efter skrapningen och av sig själv. Hade ju tänkt börja med proveran ibörjan av denna vecka men så fick jag uvi och tänkte därför vänta tills den antibiotikakuren var över. Men idag har det kommit lite blod så det verkar helt klart som att mensen kommer. Tänk att man kan bli så glad när den dyker upp. Nu slipper jag ju köra med provera först utan kan istället gå direkt på pergotime om 5 dagar.

Hoppas att ni alla får en mysig lördag {#emotions_dlg.flower}

• MissT

leaeva - tack...ja visst är det  Har däremot inte kommit något mer nu på någon timme så jag vet inte vad som händer men jag hoppas att det kommer igång ordentligt.

Meh84 - Vad tråkigt Försöker också blåsa allt vad jag kan. Om det är min mens som kommer nu så har vi kanske samma BIM vi också nästa månad. Då hoppas jag på en massa plus.

• MissT
    got2b skrev 2011-03-26 20:38:31 följande:
    Tack ska ni ha tjejer! Blåser lagom mycket här nu Flört

Leaeva - håller tummarna för att dina tester visar mer om någon dag!
    MissT - hoppas att din mens kommer igång nu. Tråkigt att behöva vänta så länge som du gjort!

Känner på mig att nästa månad är det dags att plussa för alla som inte gjort det! Så får vi fina julklappar i år Skrattande
    Tack  Härligt att det blåser hos dig
    Ja det har varit en lång väntan för mig. Har haft ont i magen från och till under hela dagen och den är lite uppsvälld vilket den kan vara vid mens men inget mer blod. Har ju inte haft mens sedan i sept (om man ej räknar den lilla blödningen vid skrapningen) så jag kommer knappt ihåg hur det brukar vara. Får avvakta och se vad som händer. Hoppas innerligt att det blir mer så jag kan börja med pergo. Kommer det inget mer får jag väl ringa gyn på måndag och höra med dem vad jag ska göra, i fall jag ska avvakta eller börja med provera. Suck.....hade hoppats på mens för då finns ju en liten chans till bebis i år.
  • MissT

leaeva - Åh nej vad grymt Så ledsen för er skull. Blev så glad när jag läste första meningen men sen såg jag resten.....

MCT - Det är inte konstigt om du får breakdown och blir ledsen och gråter, det gör jag också fortfarande ibland och jag känner mig så frustrerad på min kropp. Jag hade också bruna flytningar vid mina MA, det var så de konstaterades och ena gången hade jag också mina symptom kvar och gick runt och kände mig gravid fast jag visste att fostret var dött. Fyfasen, det är inte roligt. Hoppas att det trots omständigheterna går bra och snabbt till veckan.

Jag hoppas verkligen att ni ska få lite solsken i era liv snart igen. Ta hand om er! Tänker på er!

• MissT
    MCT79 skrev 2011-03-27 11:37:08 följande:
    Tack alla ni... På
    Väg hem nu efter att ha fått mifegyn.

MissT fick du också cytotec? Hur upplevde du det?
    Vid mitt första MA fick jag tabletter men denna gången valde jag skrapning. Vill inte skrämma upp dig på något sätt men just för mig kändes det bättre med skrapning denna gång. Jag blödde mycket och hade väldigt ont första gången och kände att jag inte ville gå igenom det igen och jag jag ville inte riskera att det skulle bli så när barnen var hemma. Kände att det var skönt att bli sövd och inte märka när det kommer ut och jag hade en förhoppning om att det då skulle gå snabbt att få tillbaka ÄL och mens igen eftersom de brukar få ut allt med en gång. Fast nu blev det ju inte riktigt så utan en långdragen historia så man kan väl aldrig veta. Det viktigaste tycker jag är att man får välja det alternativ som trots omständigheterna känns bäst (inget känns ju bra). Hoppas att du får ut allt med tabletterna och att du får tillbaka ÄL snabbt.

Jag har nu rejäl mensvärk men det kommer i stort sett inget blod. Hoppas dock att jag kan räkna detta som mens så jag kan börja med pergo på onsdag. Fick reda på ytterliggare en i min närhet som ska ha barn i år, de skyddade sig och det var inte alls planerat, de funderade t o m på abort. Suck....blir så less........
  • MissT
    pixerpie skrev 2011-03-27 10:50:37 följande:
    Rosen- Visst känner jag också så ibland... önskar man kunde vara så stark att säga- nä, jag skiter i det! Men man dör en liten bit med varje mf... Och vette sjutton hur man kommer känna nästa gång, tror jag kommer vara konstant oroligt tills barnen kommit ut... Min första graviditet fick jag ju iaf vara naivt blåögd, och är så tacksam´för en bra erfarenhet av den- sen hade jag/ vi en helvetiskt förlossning- så vet inte om jag vågar gå igenom det en gång till heller... Det kanske inte är meningen att vi ska ha fler barn- känns det ibland samtidigt så är det ju så fantastiskt underbart med barn och det gör ju att man orkar kämpa vidare...

MCT- hoppas nu det kan gå så bra det kan utifrån omständigheterna för dig idag... Jag vill inte byta- ord finns inte... Det är så orättvisst!!

Leava... F-n, f-n, f-n... Det är ORÄTTVISST!!! Det ska inte kunna vara möjligt!!!

MissT, hoppas din kropp kommer igång nu!! Ja, ett barn 2011 hoppas jag med på... Men det blir nog 2012...

Ego! Mina egna bekymmre känns små jämfört med era! Testade negativt igår... Hade verkligen hoppats på något eftersom det var dag 35, men icke... Min teori just nu är att min äl kom mycket senare p g a pergon... enligt vul dag 16 var ju äggen små... Så kanske dag 22-23 var de stora att släppa... Bara att vänta som vanligt och försöka vara realist och fatta att mensen kommer p g a negativt test!!

KRAMAR!!
    Tack Jag hoppas på det jag med. Har mensvärk men blöder i stort sett ingenting. Hoppas dock att jag kan räkna det som mens så jag kan börja med pergo på onsdag. Ska ringa gyn i morgon så får jag se vad de säger. Tror inte att jag hinner få någon bebis i år men jag hoppas såklart att chansen och möjligheten finns. 
    Får se nu hur pergon påverkar mig, det borde inte bli värre än nu. Min senaste ÄL som jag vet att jag hade var i slutet av okt förra året. Vad jag vet hade jag ingen nu innan denna mens/blödning/eller vad det är kom.

Förstår om det känns hopplöst men hoppet är inte ute än för dig i o m sen ÄL. Håller tummarna för dig!
    De gånger jag har lyckats bli gravid har jag haft en cykel på mellan 39-45dagar.
  • MissT
    MCT79 skrev 2011-03-27 13:08:43 följande:
    Okej... nej det få positiva upplevelser jag har hittat om cytotec... jag frågade om skrapning idag men de säger att det här är det mest skonsamma för kroppen, att det är en risk med sövning bla bla bla bla...

Jag sa att jag är rädd att det ska göra väldigt ont, att jag läst det osv... men hon sa att behöver jag får jag morfin intravenöst...

Jag är så jävla rädd...  :((
    Jag förstår att du är rädd men jag hoppas verkligen att det kommer gå så bra som det bara kan.  

Skönt att du får morfin om du behöver och att du finns på plats på sjukhuset. För visst skulle du väl vara där på tisdag under tiden och inte behöva åka hem? Jag blev hemskickad med vanliga värktabletter och blev tillsagt att jag kunde komma tillbaka in om det gjorde för ont. Vi var på väg in igen när jag kände hur det var på väg ut så vi in på en mack och där kom det.........

Tänker på dig!
  • MissT
    MCT79 skrev 2011-03-27 13:24:11 följande:
    Jo jag är redan inskriven och kommer ligga där under hela tisdagen till det är klart.. ska vara fastande också ifall jag behöver skrapas...

Det kanske går bra med morfin...  guuud jag önskar det var onsdag...
    Det förstår jag att du gör. Hoppas hoppas att det går "snabbt och smidigt" eller vad man nu kan kalla det och att morfinet hjälper.  

Är så ledsen för din skull....
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3