Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2011-07-07 13:32:29 följande:
    MCT jag lovar, håller tummarna stenhårt!!

Telge, jag tror inte man vill oroa i onödan. Vissa går ju ner utan att det betyder att de bantar, men att aktivt banta el dyl när man är gravid är nog inte så bra... Sen är ju detta mer miljömedicin, kanske inte ngt alla bm kan..?

Har hört att minst 7-8 kg "bör" man gå upp, då detta ska motsvara graviditeten, men det skiljer sig ju massor från kvinna till kvinna o mellan grav med, har jag förstått det som..,
    Jag bantar inte, går ner av mig självt när jag är gravid och nu i v.25 har jag hittills gått ner 12 kg och BM kommenterar inte det ens.
    Gravid v.24+3 BF 23/10 Bara 108 dagar dit
  • telgebo
    stor och liten skrev 2011-07-07 17:36:54 följande:
    telgebo: ... om du inte bantar utan äter balancerat är det helt ok tror jag. det är ju först de sista 2 maanaderna som barnet+moderkakan+extra blod och fruktvatten tillsammans utgör ca 6-8 kg. men det är riktigt som mimmi skriver; när man bränner fett lösgörs de miljögifter vi faatt i oss och kan tas upp av barnet och bl a därför rekommenderar läkare att man inte bantar under graviditeten (och naturligtvis för risken med närings/vitaminbrist - men mycket mer än man normalt äter behöver man inte - tror mej ha sett ca 250-300 kcal extra/dag. det är typ en macka och ett glas mjölk extra!). bantning det har man massor av tid till sedan :o)....
    Jag bantar inte, gått ner med alla barnen massor i vikt och det visade sig att jag hade hypothyreos och fick äta Levaxin och jag tror inte det är det som orsakar min viktnedgång utan jag vet inte.
    Under min tredje graviditet så hann jag gå upp 5 kg på slutet men med tanke på att barnet i magen vägde 4210 g så var ju inte min viktuppgång så farlig.

Men de andra barnen så vägde jag mindre samma dag jag kom in för att föda än vad jag gjorde när jag plussade med dom och denna gång verkar det bli samma sak, är ju i v.25 nu.
    Gravid v.24+3 BF 23/10 Bara 108 dagar dit
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-07-08 19:07:45 följande:
    Näe! Det var vanlig kukimus..... Cool Fast med pergotime!
    Ha ha ha
    Gravid v.24+4 BF 23/10 Bara 107 dagar dit
  • telgebo

Ja hur går det Mimmi, det är plus så hon är väl i glädje fnatt får vi hoppas

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 26 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

MIMMIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hur går det??????????

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 26 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 36+2) efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo

Jag tror det är positivt därför det dröjer med svar

Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 26 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 36+2) efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Pandoras box78 skrev 2011-09-27 19:28:03 följande:
    Om hon har 3 som operatör så kan det bero på det, deras nät ligger nere i hela sverige. Mobil, data, allt...
    Jo det är skit, min pappa har det och jag fick veta det igår då jag äntligen fick tag i han så jag inte skulle vara orolig.
  • telgebo
    JoWiAn skrev 2011-09-27 19:25:15 följande:
    Men så här länge????
    Ja hon har väl glädjefnatt och pratar med killen sin eller sin bästa vän eller mamma eller så.
  • telgebo

Ja sa ju det, det är säkert positivt därav svaret dröjer

Grattis

• telgebo
    plutten02 skrev 2011-11-05 16:14:14 följande:
    Hur bota den förbaskade huvudvärken på morgonen???

Jag vaknar varit morgon med sån satans huvudvärk... Är i vecka 8. Får börja dagen med att ta en alvedon.

Jag dricker hela tiden på dagarna, sen på nätterna kan jag ju inte dricka Flört
    Har du kollat ditt hB? Huvudvärken kan bero på lågt hB, hade själv besvär med jobbig huvudvärk ibörjan av alla mina graviditeter eller de 3 senaste. Se till att även dricka ordentligt och ger det sig inte så kan du alltid ta Alvedon eller Panodil.
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3