Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Bellas7 skrev 2011-05-10 19:06:51 följande:
    Hej flickor ( tanten ) jo jag tänkte jag testar ett äl test för att se hur mycket det ger utslag( testlagrets) och fast mina gravatickor blir helt vinröda så blev äl testet bara lika starkt som kontrollstrecket så det måste vara något fel på testlagrets ältest.
    Det kanske inte kan visa starkare än vad kontrollstrecket gör. Vet bara att vid graviditet och ÄL så blir strecken lika starka.

Jag fick negativt ÄL-test när jag testade nu när jag hade testat positivt med CB, gissa min förvåning på en skala 1-10?!!?
    Gravid v.16+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    FruW skrev 2011-05-10 19:20:06 följande:
    Jo det kan vida starkare, det har det gjort på mig ngra gånger, o i instruktionen står det att testet är positivt om det är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

Jag har gjort så att jag har kört med både testlagrets och cb dig ett tag för att jämföra. De gånger jag nästan fått fult utslag på stickan har cb varit negativt, men vid starkt utslag på stickan har cb blivit en :)

Har inte testat mer med gravtest, bin den 13, men har så pass mkt spottings att det bara är att vänta in tanten :(
    Så sant, själv fick jag bara lika starka streck på ÄL testen. Har även varit med om positivt ÄL-test trots att jag inte haft nån ÄL under flera cykler, det är riktigt irriterande.
    Gravid v.16+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Happiest skrev 2011-05-19 14:32:44 följande:
    Jag är lite av en specialst på området, skämt åsido... är rh- och också immuniserad. Antikropparna skall inte passera över till barnet förrän vecka 18 eller 20 el nått tror jag så har man tidiga missfall så menar mina läkare att det inte har med rh- att göra. Är man bara rh- och inte immuniserat (alltså är som de flesta) så skall det inte vara ett hinder alls. Är man immuniserad det är då man bildar antikroppar, men gör man inte det så borde det inte vara någon chans alls att det orsakar missfall...
    Har för mig att vi pratade om det här i systertråden och att det var snack om att man skulle få nån spruta om man var Rh-. Vet att min kompis fick det efter sitt MF då hon var Rh-. Jag har dålig koll på detta då jag är Rh+ själv.
    Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Happiest skrev 2011-05-19 20:21:52 följande:
    Om man får spruta efter missfall eller inte verkar bero på hur långt gången man är... Man tar ju ett prov hos bm vid inskrivningen så då får man veta om man blivit immuniserad och har man det så håller de koll på en hela tiden så det är ju skönt.
    Ok både hon och jag fick ju tidigt MF/MA, hon hade ingen aning att det kunde höra ihop med hennes Rh-
    MF alltså. Men är det så att man kan få MF om man är Rh-?
    Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Det är inte sant, jag blöder är skiträdd att det är kört igen. Hur stor sannolikhet är det att det går bra i v.19+2 om man blöder rött färskt blod? Borde man inte få ont i magen eller nåt? Är så rädd just nu.

Gravid v.19+2 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-01 17:23:02 följande:
    Men fy fasen, åk in till gynakuten, det hade jag gjort!! Jag håller tummarna för att liten mår bra!
    Vet du vännen, jag är så otroligt rädd att jag inte vågar, förknippar hela den avdelningen på sjukhuset med mitt MA och får råångest av den.

Jag försökte nu att lyssna med mitt angelsound, hör inget, bebisen har inte rört sig sedan i söndags kväll och allt detta började efter att jag haft sex. Försöker tänka att de beror på det, men blöda klarrött färskt blod och att det svider som fasen där nere känns konstigt. Nu kommer jag inte våga ha sex igen. Det var just detta jag var rädd för skulle hända och visst fan händer det.

Nu börjar det onda i magen också, långt ner i magen. Det känns inte alls bra, jag bara gråter gråter gråter och förbannar mig själv att jag hade sex, skulle ha låtit bli.
  • telgebo
    LisaVäntar skrev 2011-06-01 18:11:40 följande:
    Men vännen!! Åk in!! Om bebis lever kan du få hjälp, blodstillande medicin, bli ordinerad sängläge osv... Det behöver inte vara kört, min bebis hade överlevt om jag inte hade blött så länge att det retat hål på hinnan, det tog 6 veckor!!!
    Jag vet att jag borde åka in, men jag får panikångest bara av att tänka på den avdelningen, få ligga i en gynstol och kanske få veta att bebisen inte lever. Jag fixar inte detta.
  • telgebo
    LisaVäntar skrev 2011-06-01 18:25:44 följande:
    Kan ingen följa med dig? Tror du kommer må sämre efter oavsett hur det går om du inte åker in.. Ring vem som helst som har möjlighet att köra in dig och hålla dig sällskap där!
    Nää tror inte det, finns ingen i min närhet som direkt bryr sig om min graviditet och anser sig ha tid att tillbringa en kväll på akuten.
  • telgebo
    LisaVäntar skrev 2011-06-01 18:50:06 följande:
    Men stackare!!! Du råkar inte bo i Kristianstad? :) pappan då?
    Nää tyvärr inte Kristianstad, stockholm här. Pappan till barnet vill ju inte veta av mig och bebisen.

Tack kära ni för att ni är så gulliga. Jag har uppdaterat i Sugars tråd om ni vill läsa hur det går. Kom på det att det kanske är dumt att en gravid kommer in här i en längtar tråd och gnäller om blödningar.
  • telgebo

Uppdatering: Blöder inte och vet ni...nu hoppas jag ingen här blir ledsen för det är inte min mening. Bebisen sparkar och lever rövare där inne så det står härliga till. Jag känner mig lugn, men ska ringa min MVC BM imorrn och berätta om blödningen och alltihopa och vill hon kolla på mig så åker jag till henne imorgon.

Gravid v.19+3 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3