MCT79 skrev 2012-01-10 14:28:58 följande:
Hej Telge!
Inget du gör kommer kunna förneka att hon finns! Men jag tror jag förstår hur du tänker... om du plockar undan saker så "ger du upp om henne"...? Gissar bara, har ju aldrig varit i din sits...
Jag säger igen, be om hennes vårdplan.. där ska rutiner bestämda för umgänget finnas nedskrivna och då får kommunen lösa det. Har de ingen personal i morgon, då får dom fixa det eller byta dag tillfälligt denna vecka.
Ta hand om dig!
Hej vännen!
Jag hittade vårdplanen idag när jag packade ihop men det står inget om umgänget i den. Det säger bara nu helt plötsligt att umgänge får ske varannan onsdag ojämna veckor för det finns ingen som kan närvara på umgängena och det måste vara nån utsedd av kommunen. Hur fan kan dom då sitta och ljuga nåde inför mig, min förmyndare och advokat och sedan bara ta tillbaks det på så lätta grunder och bara informera mig om detta och slänga ur sig det på ett nätverksmöte? Jag slutar aldrig förvånad över deras sätt säger jag bara.
Du har rätt hur jag menar med mitt hem.
Ska iväg till kuratorn nu på ett samtal men jag kikar in senare för jag har en del att berätta om ni är nyfikna, annars kanske du och jag kan ta det privat MCT om du vill.