• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • HjärtatAlicia
    FruW skrev 2011-09-08 10:22:31 följande:
    Flickan vad är det du är nervös för? Kram
    Mest att gå dit :S Så som jag mår, och mått de senaste... halvåret (!) så är det jobbigt att bara gå ut genom dörren. Tanken på att sitta i ett väntrum med dålig luft gör mig svimfärdig, och tanken på att jag ska ta blodprover gör mig skakig. Brukar kunna lämna blod utan problem men jag är bergsäker på att jag kommer ramla ihopa!
    Sen är jag sjukt nervös för att alla prover ska vara bra och att dom inte hittar ngt fel på mig.. orkar inte ha det så här mer! 
    Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • FruW

Följer sambon eller ngn annan med dig?

När du ska ta blodprov, om de vill ha det idag, säg till att du är lite nervös så brukar de alltid vara lite extra försiktiga. Sambon får alltid ligga ner...

För mig är det så, alla prover var bra. Ibland vill man ju bara få ett piller så blir allt bra, men samtidigt har de ju inte hittat ngt allvarligt fel heller. Så, ett besked att allt är bra är också bra.

Stor kram

• HjärtatAlicia
    FruW skrev 2011-09-08 10:50:34 följande:
    Följer sambon eller ngn annan med dig?

När du ska ta blodprov, om de vill ha det idag, säg till att du är lite nervös så brukar de alltid vara lite extra försiktiga. Sambon får alltid ligga ner...

För mig är det så, alla prover var bra. Ibland vill man ju bara få ett piller så blir allt bra, men samtidigt har de ju inte hittat ngt allvarligt fel heller. Så, ett besked att allt är bra är också bra.

Stor kram
    Nej men han kör dit mig, han och dottern ska vänta utanför så jag får hjälp om jag är svag efter besöket ;)
    Jo jag brukar be om den nålen de använder till bebisar ;) Tycker dock att det gör mer ont med stick i fingret än armen!

Jo just nu hade jag bara velat ha ett piller, som börjar fungera på 5 minuter så jag kan må bra igen..
    Det enda som poppar upp i huvudet idag är cancer, även om jag vet att jag inte har några symtom på det så finns det i bakhuvudet :/ Blää. Nu vill jag att den här dagen ska vara över så jag kan känna mig stolt över att jag tog mig igenom läkarbesöket. Sen är det väl ganska dumt att vara nervös.. för vilket är inte det mest ultimata stället att må skitdåligt på än hos läkaren?? ;)
    Tack <3 
  • MCT79
    FruW skrev 2011-09-08 09:02:22 följande:
    En blåsa, äl inom ett par dagar, dr föreslog samlag ( ej samvaro denna gång, haha!) i morgon. Trist att sambon åkt i väg idag o kommer hem först på söndag em.., dr föreslog att jag skulle åka till honom för att hälsa på... Problemet är att han är på hemvärnsövning o ej går att nå. Vet inte om jag är så sugen på en amorös träff i buskarna med massa kammo-klädda gubbar i närheten :-O

Vi hade sex i morse, o får fixa det på söndag med, men dr var skeptisk till att det skulle räcka :(

Lite depp just nu :( men skönt att det inte är överstimulerat iaf
    Hihihi, se det som en extra krydda! ;)

Spermierna kan leva flera dagar så om ni hade sex i morse förstår jag inte hur läkaren kan tycka att det står och faller med morgondagen?
    Förstår att det känns lite trist att han är borta precis! Kraaam!
    Väntar tvillingar! 15+3 idag!
  • needtobreathe
    Flickanfin;

Vad är de utredning för? Tror jag missat det? För du är väl redan gravid?

Det kommer gå bra ändå, hursom :)
  • HjärtatAlicia
    needtobreathe skrev 2011-09-08 12:16:25 följande:
    Flickanfin;

Vad är de utredning för? Tror jag missat det? För du är väl redan gravid?

Det kommer gå bra ändå, hursom :)
    Det är för att jag mått dåligt så länge med yrsel, huvudvärk, matthet, muskelsvaghet, värmesvallningar koncentrationssvårigheter, seg i huvudet m.m 
    Misstänker att det är fel med sköldkörtelhormon och det är extra viktigt att kolla när man är gravid.. vardagen fungerar inte längre så är verkligen dags att ta tag i detta nu! 
    Tack =) 
  • needtobreathe
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-08 12:27:12 följande:
    Det är för att jag mått dåligt så länge med yrsel, huvudvärk, matthet, muskelsvaghet, värmesvallningar koncentrationssvårigheter, seg i huvudet m.m 
    Misstänker att det är fel med sköldkörtelhormon och det är extra viktigt att kolla när man är gravid.. vardagen fungerar inte längre så är verkligen dags att ta tag i detta nu! 
    Tack =) 
    A jag har själv hypotyreos så jag vet ;) Hoppas de går bra!
  • HjärtatAlicia
    needtobreathe skrev 2011-09-08 12:36:38 följande:
    A jag har själv hypotyreos så jag vet ;) Hoppas de går bra!
    Vad har/hade du för symtom? Jag har haft symtom från och till sen förra sommaren, men har gått att hantera, men sen ma:et i våras har det varit skitjobbigt.. klarar knappt att lämna min dotter på dagis för jag mår så dåligt på vägen dit och får svimningskänslor och värmesvallningar när vi kommer fram :/ Varje dag är en pina!
  • JoWiAn
    FruW skrev 2011-09-08 09:02:22 följande:
    En blåsa, äl inom ett par dagar, dr föreslog samlag ( ej samvaro denna gång, haha!) i morgon. Trist att sambon åkt i väg idag o kommer hem först på söndag em.., dr föreslog att jag skulle åka till honom för att hälsa på... Problemet är att han är på hemvärnsövning o ej går att nå. Vet inte om jag är så sugen på en amorös träff i buskarna med massa kammo-klädda gubbar i närheten :-O

Vi hade sex i morse, o får fixa det på söndag med, men dr var skeptisk till att det skulle räcka :(

Lite depp just nu :( men skönt att det inte är överstimulerat iaf
    Så typiskt Skönt att veta att du har ÄL iaf! O man vet ju aldrig. Vår prick blev ju till efter ett enda samlag eller samvarostund om vi vill kalla det så
  • JoWiAn

Flickafin: Hoppas det går fin fint. Försök tänka på annat ta med hörlurar med musik eller nåt.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3