Inlägg från: Bellas7 |Visa alla inlägg
  • Bellas7

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Mm såg det och man undrar ju liksom om vi får oxå gå igen det. Jag vill nu

• Bellas7

Pixan, hade inte ditt ägg växt till sig ? :(

Fasen jag e nervös för mitt vul i morgon. Hoppas för fullt fast jag bara är på dag 10. Orolig.

Mimmi ibland när jag har haft äl och släppt mer än ett ägg (kollat med vul) har jag haft blödning och med klumpar. Så kan vara en kraftig äl du har.

Tack sugar att ni tänker på oss

Kram

• Bellas7
    FruW skrev 2011-03-08 10:17:03 följande:
    Nu har jag ringt gyn, fått en tid i morgon bitti, hade hoppats på en tid redan idag, men men., blöder som mens typ, o börjar känna mig lite öm i magen., ngn som kan veta vad det beror på?

Leaeva hade du din blödning flera dagar i sträck?

Lycka till på Vul tjejer, håller tummarna för fina ägg!

Halmstadtjej, beklagar ditt mf! Jag har haft 3 tidiga, o min äl o mens har kommit som vanligt efteråt, men det kan som sagt variera.. Hoppas du snart slutat blöda o känner dig på banan igen!
    Nej jag blödde mer sparsamt än mens men blödde i två eller tre dagar.  Men jag var öm i magen pga att jag då hade ägglossning plus att läkaren trodde att jag kunde ha haft en cysta som sprack under äl därav att jag blödde och hade ont.

Har du tagit gravtest? i bland kan man ju vara med barn och kroppen blir ställd?
    Hoppas att det går bra i morgon
  • Bellas7
    Halmstadtjejjen skrev 2011-03-08 09:32:30 följande:
    Det är väl så. Inget ovanligt precis men känns hemskt ändå!
    Jag har alltid haft extremt lätt att bli gravid och haft förhållandevis lätta graviditeter så man tror inte att det ska hända helt enkelt. Jag var inte ens orolig för ett missfall!
    Nästa gång tvivlar jag på att jag ens vågar berätta något för pappan innan jag vet att oroliga tiden har gått över!
    Fast 12 veckor är sjukt läng tid...
    Vi ska vara utomlands 2½ månad i sommar vilket innebär att jag kommer missa RUL denna gången. Får försöka göra UL tidigare här och kanske få ett till när vi kommer tillbaka.
    Denna månaden passade perfekt av så många anledningar. Dels UL dels att jag hade sluppit gå tillbaka till jobbet mellan semester och HP
    ja tyvärr är ju det ganska vanligt och man räknar med att det aldrig  händer en själv. Jag har haft tre stycken tidiga mf och ett utomkveds så jag vet att det är vanligt med missfall och jag tar verkligen inte ett plus längre förgivet som man gjorde första gången.

Hoppas att du blir med barn fort och inget händer Kram
  • Bellas7
    Ja då har jag varit på vul och läkaren såg fortfarande fyra ägg, i dag storlek 15,2 mm på tre och 16,5 på en. Ska spruta några dagar till och sedan ta ägglossningsspruta.Hon tyckte inte det var någon höjdarkvalite på något av äggen tyvärr. Men tar det sig inte eller jag får mf igen så ska jag börja på extra tabletter nästa månad för att göra min slemhinna stark.

ja så ingen äl förrens till helgen om det blir någon men innebär extra mys då :)
  • Bellas7

Ush jag når dåligt. Är nervös fan vet inte om jag orkar ett mf till , sa till gubben vi skiter i det .. Ush . Hur ska jag orka....

• Bellas7

Mimmi jag har en buse på sex år men min sambo har inget, även om han är som pappa där. Innan hon kom hade jag 3 MA v 12, 13, 17 och flera tidiga mf.

Jo kanske det vore bra att ta en pause ett tag, men jag blir ju inte yngre.

Nu denna månad med fyra ägg och extra medicin så hoppas man ju att det tar sig och att det inte blir mf. Men rädslan är ju där redan nu. Ush

• Bellas7
    Natur skrev 2011-03-11 10:28:44 följande:
    way to go meh! nu var det bara lite klister sen var det klart! hua för att må illa, har precis börjat hämta mig efter magsjukan, inge roligt men jag blev nått kilo smalare och du ska se att tabletterna gör susen mimmi.

Kram till er alla och heja vår tråd!

Såg i en annan tråd att de hade statistik för hur många som borde plussa, de tog då antalet bimare gånger 0,16 och vips så fick man fram hur många som borde plussa =) haha tyckte jag var roligt! hur många är vi? de var 7 tror jag och då ska i snitt 1 plussa varje månad...

haha jag hade nog behövt ha maginfluensan oxå, inför sommaren. Nu är det så att alla sju ska ju plussa denna månad och inget annat trams ;) vi har ju alla blivit smittade av gravbaciller.

Jag tog min sista hormonspruta i dag och ska ta ägglossningsspruta i natt eller i mogronvitti. sen släpper ägget/äggen någongån under söndagen så vi började med tvångsex i går enligt min gubbe hehe. Jag gav honom ett schema typ sex i kväll, morgonvitti, morgonkväll, sön morgon, söndagkväll. Månd morgon och månkväll sen bara en gång om dagen i sju dagar. HAHA ni skulle sett hans min i morse :)

• Bellas7

Mimmi vem vet du börjar ju närma dig bim :) Och tigg till dig lite pergo nu när du är där.

I dag tog jag min ägglossningspruta och om tillväxten på mina ägg är som det var innan kommer jag att ha ca fyra fina äggblåsor denna månad som är 19-22mm så det borde vara de bästa förutsättningarna för att i allafall ett har kvaliten att överleva, så hoppas hopppas att det går bra. Äter även 1/4 barnalbyl och extra folsyra denna månad så nu måste det gå bra :) Äggen släpper under söndagen någon gång så nu så hehe

Så till schemat,

frekväll    fixat
    lörmorgon   sa till gubben att han kunde vila :)

nu återstår bara ....
    lördkväll      ett måste hehe
    sönmorgon  måste
    sönkväll    måste
    mån morgon ...lär aldrig hända haha kl fem nix
    mån kväll Jepp
    tis kväll
    ons kväll
    sen är det romantik för resten hehe alltså han lär va skygg för mig,

Så va tror ni. blir jag singel efter detta HAHAHA

Hoppas ni har en trevlig helg Kram

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3