Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2011-05-12 16:36:11 följande:
    Det låter imponerande, heja dig! Önskar jag oxå kunde göra så, men jag måste ju hålla koll så jag vet om jag ska börja med Progesteron osv eller ej....
    Klart :) Jag hoppas det kommer funka, har 3 test hemma, förhoppningsvis räcker de till antinget ett plus eller en mens, sen nästa period ska jag verkligen försöka det.. Man blir ju så jävkla besviken varje gång det blir vitt, vitt, vitt..
  • LisaVäntar
    SoMa72 skrev 2011-05-12 16:56:53 följande:
    Ja, det är så drygt! Vissa funkar det för på första försöket, lätt graviditet och ut pluppar ungen sen när den ska. Det är orättvist ibland...
    Ja!! Blir så bitter på min kompis.. hon har alltid sagt att hon vill ha barn innan hon blir 25, när hon var 24 1/2 hade hon sex med en kille EN gång utan kådis och blir gravid, perfekt graviditet och föder 3 månader efter sin 25-årsdag.. Han ställer upp och har varit en hyfsat duktig pappa.. WTF?? Själv är man duktig, utbildar sig, gifter sig, köper hus i ett bra-att-ha-barn-område, men inte fan hjälper det! Blir en ängel o sen inget mer liksom..
  • LisaVäntar
    FruW skrev 2011-05-12 21:35:34 följande:
    Det är för att mensmonstret ser alla ens tankar o förhoppningar, o bara för att jävlas håller på mensen tills dess att man har hunnit få upp hoppet o kanske t o m testat, DÅ!!!
    En riktigt genom-evil fan med andra ord! Inget plus, inga symtom längre.. kommer komma imorgon när jag sitter o tittar på Cecar Milan, garanterat!!!
  • LisaVäntar
    MissT skrev 2011-05-13 10:45:57 följande:
    Ja....jag brukar kika in här ibland och andas massa gravidbaciller på er 
    Jag uppdaterar när jag varit där...tack ....jag hoppas också att det kommer gå bra.

Kram
    Tummar för dig! Eller er menar jag såklart :D

Hm, tror inte det blir Milan i sig som kommer sätta igång mensen utan mer att det är något jag planerat och sett fram emot länge, känns liksom självklart att tant röd kommer att sabba den dagen för mig då ;(
  • LisaVäntar
    MissT skrev 2011-05-13 19:37:55 följande:
    Tack

Hoppas tant röd har sprungit riktigt långt bort och gömt sig och att hon inte kommer fram på minst 9 månader.
    Vi bor ju på landet så man kan hoppas att hon gått vilse och blivit uppäten av vargar!!
    Idag är jag på dag 42. Fortfarande genomskinliga trådiga flytningar. Tror det är 4 eller 5 dagen idag. Hade lite mer tjocka innan dess. Massa flytningar... Vet inte om jag håller på att få svamp eller nåt är svullen i underlivet. Usch blir väl mens och svamp. Trevligt.... NOT
    Usch.. fy vad jobbigt med så långa cykler :( Ingen chans att det är pga en graviditet? ^^ Jag fick massa svamp tidigt i förra graviditeten! Jobbigt, men blir det barn kan jag stå ut med all världens svamp!!
  • LisaVäntar
    JoWiAn skrev 2011-05-13 21:20:49 följande:
    Skev så här i en annan tråd :
    Usch vad jag är orolig...... Fick ju MF den 1 april. Negativt test efter 5 dagar. slutade blödda efter 7 dagar. Dag 32 efter MF ( har cykel på ungefär 30-32 dagar annars) fick jag blodblandade flytningar. Mini lite i ungefär 5 dagar. Mest brunt i färgen lite lite rött. Sen dess bara massa flytningar...... Trott jag haft ÄL flera gånger, inte testat utan bara av utseendet på flytningarna. Senaste var i tisdags då jag fick genomskinliga trådiga flytningar. Men de brukar jag bara ha i 2 dagar högst sen snuss torrt (när jag i vanliga fall har ÄL ) Men dessa flytningar har jag fortfarande. Fan jag vågar inte testa... Har beställt test men kommer bli såååå besviken om de är negativt.

Vad tror ni om det hela?
    Hm... låter ju som + men svårt att veta när det är efter mf, kroppen beter sig ju precis som den vill då! Håller tummarna för dig!
  • LisaVäntar

BIM och kritvita tester, ingen känning av vare sig mens eller grav! Bara inte kroppen ska börja jävlas nu också :(

• LisaVäntar
    FruW skrev 2011-05-14 09:47:24 följande:
    Heja er!! Slänger på lite extra ved på glöden så ska det inte va några problem med myset ;)

Allvarligt, man kan bli knäpp för mindre! Mensen kom lite grann, försvann, 2 dagar med bara lite brunt.. Gissa vad jag tänker? Japp, såklart, dags för ett nytt test! Hinner kissa i burken, hinner börja hoppas, hinner t o m räkna ut att bf blir i februari.. Hinner dock INTE öppna testet, för nu kom mensen igång igen... Suck! Frustrationen är stor, varför ska det va så här??
    Gah! Man blir ju vansinnig!
  • LisaVäntar
    pixerpie skrev 2011-05-14 10:37:47 följande:
    Samma här...

Hoppas på oss!

Kram!
    Ja! Har bara ett test kvar, ska ta det imorgon om inte tanten kommit och sen får jag bara vänta o se.. Kollar du också varje dag? Känns omöjligt att göra något annat, men nu ska det va slut på det! Antingen kommer mensen eller så gör den det inte.. jag kan inte förändra något genom att testa ihjäl mig. Imorgon också, sen är det slut!

Kram
  • LisaVäntar
    pixerpie skrev 2011-05-14 13:12:23 följande:
    Jo, har en massa test hemma... men försöker att testa var tredje dag... varje är eg onödigt. Men man vill ju så gärna... Fast jag är ju bara på dag 27 och har haft 35 dagars cykler det senaste, och som tidigast har jag testat positivt på dag 30... Så ska försöka hålla mig tills tisdag och testa... men vill ju VETA NU!!!
    Oj, vad duktig du är :) Ja, man vill ju det! Önskat att man hade en VUL-apparat hemma så man kunde kolla exakt allting ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3