Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2011-04-30 20:08:58 följande:
    Lisa, hur var urinet när du testade? Testade du ungefär vid samma tidpunkt? Jag har precis börjat testa igen efter ett långt uppehåll från äl-test, använder mig av testlagrets stickor så bara dom jag har koll på. Av alla månader jag testade hade jag utslag alla gånger utom en, men det är ju normalt att inte ha äl varje månad..

Har testat att stämma av stickorna med cb digital, tycker cb är känsligare, o man behöver ju inte tolka resultatet heller, men för mig stämde testerna bra med varann, men man får nog va hård med att teststräcket ska va lika starkt som kontrollstrecket..

Hur ligger du till i cykeln? Borde du ha äl nu? Har hört att man kan få halvstarka utslag på testen även utanför äl.. Prova att testa några dagar till, kanske får du utslag.. Glöm inte sexa, är ju det som ger resultat ;)

Lite ego- känns som om det aldrig kommer bli bebis för mig, känns såå fruktansvärt avlägset :( som om alla andra bara blir gravida hela tiden, medan vi kämpar o kämpar utan resultat :(

när ger man upp??
    Hade hållt mig i typ 4 timmar, är på dag 17, och har haft ganska regelbunden mens på 28-30 dagar, så borde ju ha haft! Testat sedan dag 11 två gånger, en runt lunch och sen en gång sen eftermiddag/tidig kväll.. Jadå, sexande prioriteras, kommer hem från jobbet och vill bara stupa i säng, men vi klämmer in en liten rendez-vous ;) Haft sex varje dag, med något uppehåll på en dag sedan precis efter mensen, så även om ÄL inte hittas på stickor så borde simmarna hitta om det finns något ägg att hitta ;) Testlagrets jag använder också förresten!

Förstår dig, känner mig redan nu hopplös och vi har bara försökt 2 ggr sedan vi förlorade Viggo.. men det tog drygt ett år att bli med honom, det som sitter i antar jag.. Hur länge har du väntat?
  • LisaVäntar
    FruW skrev 2011-04-30 21:21:47 följande:
    Bra, då ska det ju finnas fräscha simmare iaf! ;)

Några andra symptom på äl? Öm i magen, flytningar, blod?

Augusti -09 fick vi vårt första mf, var inte fullt planerat, men vi skyddade oss inte utan mer blir det så blir vi glada..

Mf nr 2 o 3 kom i mars o i april förra året. Jag har bara fått tidiga mf, som längst i v 6.. Så inga stora erfarenheter av att vara gravid., senaste året har vi kämpat på månad efter månad utan resultat. Har gjort en mf- utredning som inte visade ngt, men vi ska få hjälp vid nästa graviditet, om, NÄR, den kommer.. Vi har också börjat kika lite på varför det tar sån tid för oss att bli gravida.. Har problem med mellanblödningar, äter metformin som ska hjälpa. Ska på återbesök hos gyn i juni, kanske blir det hormoner då..,
    Öm i magen är jag lite till o från hela tiden, tror det beror på endo :( har blivit värre o värre sen vi förlorade Viggo.. tänkte ge det några månader och sen be att de utreder det! Tycker flytningarna har ökat de senaste dagarna, men inga av de berömda äggviteflytningarna..

Usch vad jobbigt för er.. vi försökte 1 år innan vi fick Viggo, men när han väl kom så stannade han ju.. bara att modekakan släppte som gjorde att vi inte fick behålla honom. De har lovat att jag inte har någon ökad risk för att samma sak ska hända igen, så hoppas att det kan blir bra när vi får plus! Hoppas du får hormoner då så du känner att du får någon hjälp.. har ju hjälp många!
  • LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-05-01 08:29:53 följande:
    Jag tog ju ett i onsdags hos läkaren men det var negativt. Får väl vänta och se.. slår dem en signal i morgon och frågar.

I går fick vi dessutom kallelse för utredning på danderyd... dit det skulle vara ett halvårs väntan... (!) så nu vet jag inte hur vi ska göra. Hade ni gått på den tiden också?
    Såklart! Jag hade tagit alla tider jag fått och kanske någon till ;) Ta chansen när du får den!
  • LisaVäntar
    FruW skrev 2011-05-01 11:47:24 följande:
    Blä för negativa test o ännu mer blä för mens!!

Har nog ingen äl den här månaden, så ingen chans för oss nu :(

Ursäkta allt neg från mig just nu, känns så hopplöst bara
    Förstår dig! Har nog inte jag heller :( Alldeles för lång tid till nästa försök nu :'(
  • LisaVäntar
    Dag och natt skrev 2011-05-01 21:26:09 följande:
    Jag känner precis som er... känner mig jätteneggo idag... Inte ens sugen på att skriva så förlåt att jag inte är långrandig... I veckan ska jag börja träna, jag ska springa av mig all ilska över att inte få ha mitt barn hos mig och inte lyckas att bli gravid igen.
    Usch ja, vad jag förstår dig :( Kanske också skulle göra det.. jag brukar hugga ved när det är för skit, men snart är all veden klar och vad ska jag göra då? :)
  • LisaVäntar
    Bellas7 skrev 2011-05-02 16:59:28 följande:
    MCT hoppas nu gumman att Ägglossningen kommer fort. Så det blir plus och Bim.

5+0 idag och fortfarande gravid .. 13 dagar till vul och redan nervös.

Vill att ni alla gör mig och missT sällskap, jag saknar ju er..
    Ja, vi jobbar och sliter.. Väntar på ditt VUL så vi får höra att allt ser jättefint ut! :)
  • LisaVäntar
    Dag och natt skrev 2011-05-02 20:49:00 följande:
    Åh vad befriande att få hugga ved! Du får erbjuda grannen att hugga lite ved till dem också! Skrattande

Här kom tanten idag! Vet inte vart jag ska röva bort henne så att hon inte kommer till er andra men jag ska nog hitta nåt klurigt ställe. *klurar*
    Haha, de eldar med pellets, men jag kanske kan hugga den..? ;)

Usch då :( Stackars.. Hugg HENNE i småbitar och mata till ankorna, jag vill då aldrig se henne igen!
  • LisaVäntar

Men vilka skitkroppar, förstår att ni blir trötta!!

Meh: Förstår dig, du får gärna gnälla av dig även om du inte har något annat att säga ;)

• LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-05-04 09:49:41 följande:
    Jag får psykbryt snart... blödde fredag, och lite lördag... söndag måndag ingenting alls. inte ens en brun droppe!

Undersökning måndag... ua. Tisdag em, världens störtblödning på jobbet (jobbar vitklädd, jätteroligt, men hann in på toa i tid!...)  In med tampong som jag som tur var hade i fickan fortfarande!!
    Kommer hem ca 3 timmar senare och ska då byta.... lite brunt men annars snustorrt?!!? Varit utan sedan dess, blödde liiiite i natt och nu INGENTING.

KOM IGEN NU KROPPEN?!?!?!
    Va? Har du berättat det för läkarna och vad säger de? Så ska det ju inte vara!
  • LisaVäntar
    Bellas7 skrev 2011-05-04 16:20:42 följande:

Så nu har jag varit inne och beställt ägglossning till vissa ( de som behöver det) sen har jag beställt plus till de som snart ska testa och lagt fler plus på beställning och de hade det som lagervara så det borde vara komma fram i mitten av v 20. De lovar inga förseningar, sen vill de inte ta emor klagomål för att ni inte kan dricka vin i sommar och man får då inte av några orsaker lämna tillbaka sitt plus.

klagomål kan lämnas till mig

Kram

Beställer du plus och det kommer fram hit lovar jag att aldrig klaga för att jag inte får dricka vin *hedersord* !!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3