• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Lofot
    SoMa72 skrev 2011-09-25 10:12:08 följande:
    Rosen, jag har ju mått superbra den här gången och knappt känt nåt alls... Så allt är i sin ordning ska du se
    Jag hoppas verkligen det. Känner mig som en jäkla häxa här hemma när jag inte kan tänka på nåt annat. Så lättretlig liksom. Klämmer på brösten hela tiden..Skäms
  • Lofot
    Together90 skrev 2011-09-25 11:12:22 följande:
    Har pratat med en kurator på sjukhuset nu efter det sista missfallet, jag känner mig så arg.. 
    Hade jag fått riktigt tidiga missfall som mitt andra missfall var i vecka 5 hade det inte varit lika jobbigt för då har man inte hunnit binda sig lika mycket ..men varje gång som första och sista missfallet när man går till vecka 9-10 så hinner man tänka så mycket..

Nu sista gången har jag haft symtom hela tiden och hade det enda fram till skrapningen, min kropp var skengravid pga av hinnesäcken .. jag är så arg på kroppen.

Man vill vara glad för alla andra men just nu är jag inte det, inte ärligt ialla fall.. men såklart vill jag inte heller att dem ska uppleva det jag gör just nu... jag vill att alla ska få bebisar men det är så jobbigt att gå in på ett just sånt här forum i detta inlägg och läsa alla pluss.. när man bara vill skriva hur allt suger medans ni vill skriva hur lyckliga ni är.. man blir klyven.. ska jag inte hänga här mer i denna tråd? osv. osv..

Kram     
    Ok. Men jag känner ju faktiskt att det är jobbigt med nån som redan har ett barn som är bitter över att andra som inte fått ett enda plussat. Så det är en svår balansgång det där. Jag menar inte att du på nåt sätt ska "nöja" dig med ett barn, och jag förstår precis hur jobbigt det känns att få mf på mf. Men, det är känsligt åt vilket håll man än är bitter så att säga...
  • Together90
    Lofot skrev 2011-09-25 11:36:08 följande:
    Ok. Men jag känner ju faktiskt att det är jobbigt med nån som redan har ett barn som är bitter över att andra som inte fått ett enda plussat. Så det är en svår balansgång det där. Jag menar inte att du på nåt sätt ska "nöja" dig med ett barn, och jag förstår precis hur jobbigt det känns att få mf på mf. Men, det är känsligt åt vilket håll man än är bitter så att säga...

Ursäkta :S?

Så bara för att jag har barn så har jag ingen rätt att vara bitter?
    DU säger emot dig själv i ditt eget inlägg.. 

Men bra jag behöver inte vara mer i eran tråd.. ni ska kan hänga här och jag visste inte att den var till för alla som inte har barn innan.

Och en sak ska du veta... Det är fan värre att ha ett barn med samma karl och sedan får missfall på missfall på missfall vid ålder 21 år utan att veta vad felet är ? Det ska du ha klart för dig ialla fall.. ROSEN1          
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Lofot
    Together90 skrev 2011-09-25 11:40:15 följande:
    Ursäkta :S?

Så bara för att jag har barn så har jag ingen rätt att vara bitter?
    DU säger emot dig själv i ditt eget inlägg.. 

Men bra jag behöver inte vara mer i eran tråd.. ni ska kan hänga här och jag visste inte att den var till för alla som inte har barn innan.

Och en sak ska du veta... Det är fan värre att ha ett barn med samma karl och sedan får missfall på missfall på missfall vid ålder 21 år utan att veta vad felet är ? Det ska du ha klart för dig ialla fall.. ROSEN1         
    Varför är det värre att ha ett barn än inget barn ?
    Och när sa jag emot mig själv? :)

Skrev heller aldrig att du inte hade rätt att vara bitter. Förstår , som jag skrev tidigare, att det är ett helvete att vilja ha ett syskon till sitt barn och att det blir missfall på missfall. MEN jag skrev också att det är ett helvete att försöka få det första utan att lyckas där också.
    Jag skrev ingenting om att du ska försvinna ur tråden eller att du på nåt sätt inte är välkommen här. Det jag skrev var även MIN bitterhet, då du uttryckte din.

:)

Det är jättesynd om dig, såklart. Det skrev jag inget om. Och jag hoppas verkligen det löser sig, men liksom du blir bitter av alla plus, så kan jag ibland bli bitter över det jag nämnde. Och det är ju tillåtet, såklart! :)
  • Lofot

och bitter får man vara. Det skrev jag inte heller. Men det är väldigt lätt att trampa nån på tårna när man är bitter. Som jag, lyckades trampa på dina, utan att jag menade det. Och du lyckades trampa på mina. Men bitter får man vara :)

• Together90
    Lofot skrev 2011-09-25 11:47:15 följande:
    Varför är det värre att ha ett barn än inget barn ?
    Och när sa jag emot mig själv? :)

Skrev heller aldrig att du inte hade rätt att vara bitter. Förstår , som jag skrev tidigare, att det är ett helvete att vilja ha ett syskon till sitt barn och att det blir missfall på missfall. MEN jag skrev också att det är ett helvete att försöka få det första utan att lyckas där också.
    Jag skrev ingenting om att du ska försvinna ur tråden eller att du på nåt sätt inte är välkommen här. Det jag skrev var även MIN bitterhet, då du uttryckte din.

:)

Det är jättesynd om dig, såklart. Det skrev jag inget om. Och jag hoppas verkligen det löser sig, men liksom du blir bitter av alla plus, så kan jag ibland bli bitter över det jag nämnde. Och det är ju tillåtet, såklart! :)
    Så du blir bitter över folk som redan har barn som fått upprepade missfall som blir bittra på folk som plussar?
    Om du sitter där med ditt pluss varför är du ens bitter?

Det är plusset alla vill åt oavsett barn eller inte, missfall innan eller inte.. 
    Det är fel av dig att "hoppa" på mig bara för att jag gnäller..vad ska jag säga? Detta är en tråd för alla som längtar efter pluss efter missfall och du har ju redan ditt pluss..såklart folk som jag som är inne i missfall hänger i tråden för att få stöd .. men det finns ju typ inga andra här längre,alla är ju gravida ! 

Varför det är värre?
    För att då är det ju en bekräftelse på att du kan få barn med denna karl men det är något fel, det har hänt något, det är ett stort jävla helvete att något är fel nu. 
    Jag tycker det är värre för jag är inne i den cirkeln.. jag är 21 år gammal som sagt ..i den bästa "fertila" åldern.. det borde funka.. läkarna till och med är förundrade över alla missfall jag har när jag redan fått ett barn men dem försöker uppmuntra en med att det kommer gå... jag är inte så säker.
    Fan man är ju ett psykbryt.. och när du skriver som du skriver då brister det!!!

Du säger först att du blir sur på folk som redan har barn blir bittra men sedan skriver du "jag säger inte att du inte får vara bitter".. därför säger du emot dig själv.

kan du var ärlig?
    När jag har plussat förut i denna tråd..var du inte alls bitter då?                     
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Lofot

:) Läs igenom det jag skrev när du lugnat ner dig.

Önskar dig allt gott.  Jag hoppas ju att du får behålla en bebis i magen igen, såklart. Det hade inget med det att göra.

Men jag tänker inte skriva nåt, för du lyckas liksom missuppfatta

Jag vill inte att du ska vara arg eller ledsen så jag slutar skriva nu. Det enda jag ville få fram var att jag också är bitter ibland, men att man kan bli det på olika saker. Från olika håll liksom.

• Lofot

men som du skriver, efter flera missfall är man psykbryt. Och det är även jag, oroar mig varje dag för att jag inte ska få behålla det som är i min mage just nu.
    Så jag tycker inte man kan" mäta" vem som har det värst.

• MCT79

Lugna dig lite Together... hon skriver ju att hon förstår din bitterhet.

Som helt barnlös kämpar man för att få ett barn... med ett barn kämpar man för syskon... förlusten vid ett mf är densamma för båda.

Det här är ingen tävling...

Väntar tvillingar! 18+0 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3