• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Ojojoj....

Den här tråden är till för ALLA som har haft mf/ma, ett eller flera, barn innan eller inte. Den hör tråden är till för att trösta o peppa varandra! Vi har alla liknande erfarenheter, men att jämföra vem som har det tuffast är helt meningslöst!

Together jag vågar lova att alla som hänger här känner igen bitterheten, men visst kan den te sig olika för oss alla!

Jag har inga barn, min sambo lika så, vi har kämpat i över 2 års tid, haft 3 mf o dessutom har vi svårt att bli gravida.. Min bitterhet riktas mot de som blir gravida av misstag o som man vet kommer ha svårt att bli en bra förälder, o de som inte har vett att uppskatta sina barn o som gör dom illa! Det gör mig ont att folk som VILL ha barn, som redan älskar sina barn över allt annat och som kan erbjuda barnet en god uppväxt, inte får några. Medan de som misshandlar sina små verkar kunna få hur många som helst! Men det är MIN bitterhet...

Det är frivilligt att hänga här, såklart, men här inne värnar vi om varandra! Vi gläds med våra vänner som plussat, de som plussat ger oss andra hopp. Om detta är okej med dig är du mer än välkommen att fortsätta hänga med oss! Annars kanske du ska ta en paus o komma tillbaka hit när du mår bättre och känner dig redo för tråden igen!

Kram till alla från mig

• Dag och natt

Tråkigt att se vad som har hänt i tråden idag. Jag håller med mimmi i allt du skriver, det var väldigt fint skrivet och precis så jag känner för den här tråden som många av oss hängt i (tyvärr alldeles för) länge! Den här tråden har alltid varit fylld av stöttande ord och hjälpande råd och ska så förbli tycker jag. När jag har mått dåligt och inte längre orkat skriva in BIM-dag för varje månad har jag tagit en paus och det är det bästa jag har gjort just då! Kanske behöver du också en paus nu Together - i all välmening? För bitterhet är inte vackert varken i verkligheten eller i text. 

Som nyplussad vågar man inte direkt hoppa in i nästa "nu är jag gravid"-tråd igen eftersom vi alla vet att bladet i boken kan vändas väldigt snabbt. För min del har jag åtminstone velat väntat ut "menstiden" för att inte direkt behöva skriva i nästa tråd att nu är det dags för mig att lämna igen... Jag tror i alla fall att många i den här tråden har varit väldigt förstående för detta. Och karaktäristiskt för just den här tråden, efter att ha följt den i 1,5 år, skulle jag säga är att de som fortfarande väntar på sina plus blir väldigt peppade av de som redan plussat som kommer tillbaka och sprider hopp och hormonbaciller över oss! Det vore tråkigt om detta ändrades!

Kram på er! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 4+2 ♥
  • FruW

Havsklippan o ni andra pluss-tjejer, ni är såååå välkomna här! Förstår absolut att det är läskigt att hoppa över till de andra trådarna!

Har heller inte uppdaterat bim-listan, ligger nog lååång bak... Surfar mest vis mobilen o då ör det krångligt! Men bim idag....

• MissT

Jag håller mig gärna kvar i tråden, denna tråd vill jag inte lämna även om jag nu gått en bra bit in i graviditeten.
    Jag skriver inte så ofta men jag kikar in nästan dagligen och håller både tummar och tår och hejar på er alla både ni som kämpar för ett plus och ni  som fått ett. Ni har varit ett superstöd i både med- och motgång i denna tråden!
    Stor kram till er alla! {#emotions_dlg.flower} 

• Lofot

Jag är gärna kvar också, om jag får. För som sagt, litar inte helt på plusset. Sen vill jag självklart se hur det går för er alla!

• FruW

Klart ni ska va här tjejer!!! :)

Kram på er

• Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-09-25 12:57:03 följande:
    Ja den länkade jag till nyss.. denna finns också www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52198836.html  Systertråden till den här. =)

Jag tänker inte lämna den här tråden, finns fortfarande en massa folk som jag kämpat med länge som behöver peppning.. så..
    Nä, precis... lämna oss inte... vi behöver se att det funkar.

EGO: Fick mens igår, så det är nya tag i oktober som gäller.
  • pixerpie
    SAFT OCH BULLE... ( blev knasigt i citat det jag skriver...
    Blä för mens... Så trist! Men nya friska tag... Har du någon strategi för denna månad... För mig har det hjälp att ha kontakt med vården och en plan B i beredskap... Tyvärr alldeles för ofta att jag får gå in på plan B... Ev oktoberskplan är att testa dubbeldos pergo... Får väl hoppas att jag slipper det... Men, men... Å, andra sidan, under kan ju ske....  
    Mimmi!!
    Håller mina tummar för dig... Vad säger känslan? KRAM!!

Håller med alla andra om att även ni som plussat ska vara kvar i tråden, ni sprider så bra stämning!!
    Kram till alla goa och kloka tjejer!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3