• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Together90

....så segt

Har fortfarande jätte starkt utslag på gravtestet och ägglossningstestet.. bajskorv!
    Kan ju ta hur lång tid som helst för hormonet att lämna kroppen .. när fan ska jag börja med albyl egentligen!! 

Enligt skrapningen ska jag har ägglossning i början av oktober men det är ju snart, jag kommer säkerligen utsöndra hormoner då också och ägglossningstesten kommer säkert visa fel också

Tålamod Love..tålamod hehe         

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • FruW

Tror inte du får äl innan gravhormonerna är ute. För mig tog det bara ngra dagar innan testen visade minus igen. Men kan ta upp till 3 v har jag hört. Du kan fråga om de inte kan ta ett blodprov o kolla hcg, går ut fortare ur blodet än i kisset... Kram!

• FruW

Tack fina pixan! Nja, storgrät ett par omgångar på jobbet. Tel till bm gav inte så mkt annat än att hon var väldigt trevlig i förstående, samt hade bra erfarenheter av studien jag ska ingå i. Hon sa att de har kurator kopplade till sig.

Har bokat ett tidigt Vul den 19 okt, o ska till min dr den 9 okt, då gör han nog Vul med... Längtar o håller tummarna för att jag inte ska behöva boka av dom..

Hur mår du?

Kram

• Pandoras box78

För mig tog det 8 månader innan jag fick ÄL efter min skrapning. Hoppas och håller tummarna att din kropp funkar bättre än min!!!

♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-09-29 15:40:42 följande:
    ....så segt

Har fortfarande jätte starkt utslag på gravtestet och ägglossningstestet.. bajskorv!
    Kan ju ta hur lång tid som helst för hormonet att lämna kroppen .. när fan ska jag börja med albyl egentligen!! 

Enligt skrapningen ska jag har ägglossning i början av oktober men det är ju snart, jag kommer säkerligen utsöndra hormoner då också och ägglossningstesten kommer säkert visa fel också

Tålamod Love..tålamod hehe         
    Förstår att du är otålig!
    Man kan inte riktigt räkna skrapningen som "mens",,, även om det blir omedelbart mer eller mindre tomt i livmodern så tar det tid för HCG att sjunka ner till noll.
    Jag ägglossade faktiskt innan HCG var helt nere på noll dvs under 2 eller vad det ska vara som ickegravid. (stickorna var blanka men blodprovet ska 15 eller nått sånt..)
    Men räkna inte skrapningen som dag 1 för det kommer inte stämma för dig gumman!

Kram!
    Väntar tvillingar! 18+2 idag!
  • Saftmedbulle
    FruW skrev 2011-09-28 20:30:39 följande:
    Tack så mkt saft!

Är sååå nervös över att jag ska börja blöda :(
    Ja, man blir tyvärr lite "skadad" av att ha haft så många missfall som vi. Kommer oxå vara sjukt nervös nästa gång jag får plus...
  • pixerpie
    FruW skrev 2011-09-29 18:43:11 följande:
    Tack fina pixan! Nja, storgrät ett par omgångar på jobbet. Tel till bm gav inte så mkt annat än att hon var väldigt trevlig i förstående, samt hade bra erfarenheter av studien jag ska ingå i. Hon sa att de har kurator kopplade till sig.

Har bokat ett tidigt Vul den 19 okt, o ska till min dr den 9 okt, då gör han nog Vul med... Längtar o håller tummarna för att jag inte ska behöva boka av dom..

Hur mår du?

Kram
    Klart du inte ska behöva boka av! Den här gången måste det gå bra!! Och nu blir du ju kollad också...
    Och, jag täbker så här... Oavsett så kan vi/ jag/ du inte göra något åt det... Det är ju bara att följa med!! Men det måste gå bra.

Jag vet inte hur jag mår, ganska bra tycker jag... Skulle det ha tagit sig denna gång, så är det ju fantastiskt!! Gör det det inte så behöver jag inte boka om vår utlandsresa i april...
    Och sambon och jag har lättare att "pricka" nästa äl... Eftersom jag är bortrest om två veckor... 
    Försöker fokusera på de postiva sakerna!!! 

KRAMAR!!!  
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2011-09-30 05:57:52 följande:
    Sååå Pixan...... testat? :)
    Nä... men hemma och vabbar... Så det blir nog ett snart... Kan bli spännande detta...
    Kram!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3