• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Kaos85

Jo, en sak till Tungan ute Hur tidigt kan man testa med testa tidigt tester.? De som visar på 10mlu..

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • FruW

Together jag tycker att du ska söka hjälp hos en ny läkare, den du fick var ju allt annat än kompetent!!

Kaos jag vet inte när det gäller billiga tester, har kört med testlagrets stickor o ibland fått utslag i 3 dagar. Ibland har jag testat med cb dig äl-test för att dubbelkolla, då har jag inte alltid fått pos på det trots att testlagrets varit pos..

Är inte så noga eg, sexa på varannan dag så missar ni inte äl :)

• MCT79
    Together90 skrev 2011-10-05 08:15:31 följande:
    Oki varför är du glad för det idag ? Gynna det dig något ? Kram
    Nu var det ju lite annorlunda för mig iom att grav satt i äggledaren den gången men jag fick ju behålla äggledaren eftersom kroppen fick städa själv.
    Alternativet hade varit att operera bort äggledaren eller ge cellgifter. Hade man givit cellgifter är tydligen risken för ärrbildning större än om man låter bli.
    Jag hade möjligheten att få välja (eller de valde åt mig). Just då tycket jag det var vansinne eftersom det tog så lång tid. Men nu är jag glad för jag verkar ha två fungerade äggledare..
    Väntar tvillingar! 19+1 idag!
  • Tabbs2

Kaos- jag använder cb-digitala ältest men brukar alltid ha minst två dagar positivt (ibland tre) sedan sker själva ÄL alltfrån dagen efter första positiva till 4 dagar efter. Jag tempar oxå så därför ser jag ju när tempen går upp att ägget verkligen släppt...Jag brukar känna som att det blir lite som kramp i sidan på magen..är det ungefär så du känner?

Together- håller med de övriga om att du borde få prata med en vettig läkare som vet vad hon/han snackar om... sedan är det ju bra om kroppen får ta det i sin egen takt, det viktiga är väl bara att hålla koll så det inte blir ngn infektion el så...åldern borde ju absolut inte spela ngn roll när det gäller hur man blir bemött och behandlad så himla illa...

Ego- känner mig redan lite mer positiv, speciellt när mannen igår sa att det är "bara på´t igen" :) jag får dock tankar som att tänk om det aldrig går? tänk om hela min "äggbank" e dålig? Fast idag har jag mest dåligt samvete för att jag e hemma från jobbet...

Hur går det för er andra? Vilka mer är det som försöker o inte är gravida ännu?

• Kaos85
    Tabbs2 skrev 2011-10-05 12:17:06 följande:
    Kaos- jag använder cb-digitala ältest men brukar alltid ha minst två dagar positivt (ibland tre) sedan sker själva ÄL alltfrån dagen efter första positiva till 4 dagar efter. Jag tempar oxå så därför ser jag ju när tempen går upp att ägget verkligen släppt...Jag brukar känna som att det blir lite som kramp i sidan på magen..är det ungefär så du känner?
    Ok, nja mer som en snörpning/sammandragning i nedre delen av magen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, det känns som det ser ut när man drar ihop en gympapåse :P Hahah gud vad dålig jag är på att förklara xD
    Har inget att tempa med, försvann i flytten..
    Hur är det bästa att tempa? Oralt, öra eller som jag sett att det finns speciell termometer för själva "grottan" :P
    ✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Dag och natt
    Tabbs2 skrev 2011-10-04 13:20:11 följande:
    Känns skönt att få höra att det finns de som det gått bra för, ger lite hopp...

Sofy- jag ska oxå till Ragnhild Hjertberg, hoppas hon kan hjälpa oss lika bra:)
    Ah samma läkare som jag också fick tid hos nu på fredag, fast nu har jag avbokat den eftersom vi blev gravida igen. Men kul att höra att det var samma som du hade Sofy! Om det här inte går vägen så ska jag be om att få henne igen när du rekommenderar henne.  

Hoppas oktober blir en superplusmånad i tråden! {#emotions_dlg.flower}
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 5+5 ♥
  • plutten02

Kan man ha ÄL direkt efter mensen slutat???

NID blödning... Jag undrar om det kan ha varit det jag hade innan helgen så jag blev gravid direkt efter mensen var slut... För det kom som små ränder när jag torkade mig en dag sen inget mer.

• Tabbs2
    Kaos85 skrev 2011-10-05 12:38:08 följande:
    Ok, nja mer som en snörpning/sammandragning i nedre delen av magen. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, det känns som det ser ut när man drar ihop en gympapåse :P Hahah gud vad dålig jag är på att förklara xD
    Har inget att tempa med, försvann i flytten..
    Hur är det bästa att tempa? Oralt, öra eller som jag sett att det finns speciell termometer för själva "grottan" :P
    Tror jag förstår..lite så tycker jag också att det känns, blandat med kramp/håll känsla...
    Jag tempar analt (låter äckligt jag vet..) de säger att det ger mest rättvist resultat..oralt o öra är inte så exakt tydligen...jag använder just nu en termometer från babyplaner (den säljs på billiga testers hemsida bla) men en vanlig från apoteket ska gå bra oxå...du kan läsa mer om tempning på fertilityfriend.com
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-10-05 12:17:06 följande:

Together- håller med de övriga om att du borde få prata med en vettig läkare som vet vad hon/han snackar om... sedan är det ju bra om kroppen får ta det i sin egen takt, det viktiga är väl bara att hålla koll så det inte blir ngn infektion el så...åldern borde ju absolut inte spela ngn roll när det gäller hur man blir bemött och behandlad så himla illa...

Ego- känner mig redan lite mer positiv, speciellt när mannen igår sa att det är "bara på´t igen" :) jag får dock tankar som att tänk om det aldrig går? tänk om hela min "äggbank" e dålig? Fast idag har jag mest dåligt samvete för att jag e hemma från jobbet...

Hur går det för er andra? Vilka mer är det som försöker o inte är gravida ännu?
    Vi. Har ÄL i helgen, så då är vi oxå "på't igen".
  • Tabbs2
    Saftmedbulle skrev 2011-10-06 19:42:03 följande:
    Vi. Har ÄL i helgen, så då är vi oxå "på't igen".
    Alltid skönt när den infaller på en helg..Iaf jag blir så stressad annars o undrar hur o när man ska få till det...blir liksom inte så spontant:)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3