• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-03 22:03:15 följande:

hej jag ringde dit nu, får komma dit på besök imorrn 11.30 på ultraljud för att se om de missat något på skrapningen :(

Vad "skönt"! Lika bra det kollas upp så du inte går två veckor till och det upptäcks då.  Tusen kramar till dig kämpen! *kraaaam*
    Väntar tvillingar! 19+0 idag!
  • Tabbs2

Hej,
    Får jag komma med här?

Går precis igenom mitt tredje missfall...( aug-10, mars-11 och nu då...)
    Väntar på att det ska börja ordentligt så skiten är över...

Är 33 år och har inga barn sedan tidigare..

Gått på akupunktur sedan andra MF...Nu antar jag att jag kan boka tid för utredning...

Följt er ett tag på avstånd o ni verkar vara helt underbara...skulle verkligen behöva allt stöd man kan få nu för att orka gå vidare...

Kram

• FruW

Välkommen hit tabbs!! Usch ingen ska behöva gå igenom det här :( har själv 3 mf bakom mig, alla tidiga, inga barn sen tidigare. Försökt i över 2 år, mf-utredningen har inte visat på några fel. Efter några kurer med pergo blev vi plötsligt gravida, är nu i v 6, o hoppas sååå att det går vägen den här gången. Ska vara med i en studie nu, om upprepade mf. Du kan inboxa mig om du vill veta mer.

Bra att du nu får utredning! I den här tråden, o i systertrådarna finns mängder av tjejer med liknande erfarenheter som gärna delar med sig av hopp o kunskap till oss andra. Utan den här tråden vet jag inte vad jag skulle gjort under de här åren..

Välkommen hit!

• plutten02

Då var det över för denna månaden... Ja jag menar ägglossningen... Men det blev dåligt med sex runt ÄL denna gången... Blev på onsdagen sen misstänker jag ÄL i fredags då det var mycket flytningar som liknade dom...
    Annars enligt mina räkningar så skulle det vara i söndags...

Men man får se. Var den i fredags så är ju chansen stor

• plutten02

nu är jag förberädd iallefall... Har beställt från testlagret... För chansen finns ju. Men får hålla mig till efter nästa helg iallefall att börja testa :-P

• Tabbs2

Tack för välkomnandet mimmi80:)

Håller tummarna o hoppas verkligen det går vägen för dig nu! Jag inboxar dig, har massa frågor:)

Fått tid för utredning den 15 nov på Ultragyn vid Odenplan i Stockholm,...någon som varit där? Går man själv eller ska sambon med?

plutten- håller tummarna för dig:)

• SoMa72
    Tabbs2 skrev 2011-10-04 07:56:18 följande:
    Hej,
    Får jag komma med här?

Går precis igenom mitt tredje missfall...( aug-10, mars-11 och nu då...)
    Väntar på att det ska börja ordentligt så skiten är över...

Är 33 år och har inga barn sedan tidigare..

Gått på akupunktur sedan andra MF...Nu antar jag att jag kan boka tid för utredning...

Följt er ett tag på avstånd o ni verkar vara helt underbara...skulle verkligen behöva allt stöd man kan få nu för att orka gå vidare...

Kram
    Välkommen hit, Tabbs! Det här är världens bästa tråd! Hjärta 

Jag har fyra missfall i bagaget, men efter första pergokuren tog det sig igen och nu är jag i v 18.

Håller tummarna för dig!

Kram
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Javisst

Välkommen hit tabbs!

Jag har tre missfall bakom mig (vecka 10, 16 och 12), nu gravid vecka sex. Inga barn sedan tidigare. Förstår att allt är jättejobbigt nu! Jag har gjort en missfallsutredning där man hittade avvikande kougolationsprover så denna graviditet får jag fragmin-sprutor som är blodförtunnande. Många får också trombyl efter upprepade missfall.

Jag har gjort mina två utredningar på SÖS och läkargruppen Viktoria, men har varit på ultragyn en gång efter em skrapning och fick träffa en jättetrevlig läkare. Överlag var alla väldigt trevliga där, hoppas du har samma tur! Det är lite olika om man ska ha mannen med eller inte, men jag har haft det för han fick också lämna prover. Skönt med lite stöd också. Man är ju trots allt två om detta!

Har du några frågor så släng fram dem antingen här eller så är min inbox öppen för alla

Lycka till idag Togheter, skönt att du fick tid så fort!

• needtobreathe

Tabbs; Välkommen! Jag hängde här efter mina 3 mf förra året, gjorde utredning hos Ragnhild Hjertberg på ultragyn, hon är kanon!! I april detta år fick vi vår son, äntligen! Stöttade graviditeten med progesteron! Inga fel hittades! :) Kraaam!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3