• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-12-11 18:48:18 följande:
    Tack tack tack! Varken jag eller mannen fattar någonting, hur gick det här till? 1,5 år utan några plus, 3 enkeldoser pergo utan resultat, förra plusset kom efter dubbeldos, o så nu en oups-bebis !! What????

Plötsligt händer det
  • Dag och natt
    FruW skrev 2011-12-11 18:49:32 följande:
    Kanske ska köpa triss...
    Gör det!! Det finns jultriss ute nu, det är lika bra att slå på stort!
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt

Själv har vi i stort sett hoppat över den här månaden. Jag har inte orkat bry mig om att pricka ÄL. Tror att jag har det närsomhelst nu, men vi har bara koncentrerat oss på att gå ner i vikt i stället. Och då är ju allt förgäves om jag blir gravid nu igen. Fast jag blir hellre gravid, egentligen.

• FruW

Kör hårt havsklippan! Sa till min dr idag att jag inte har mkt koll alls den här månaden, har struntat i allt i bara väntat på mensen. Några dagar innan vi skulle resa kändes det som om jag hade äl, så jag frågade mannen hur han tyckte att vi skulle göra, köpa med oss kondomer på bröllopsresan?

Men vi tyckte att det tog ju 1,5 år o massa hormoner sist, så hur stor va chansen...?

Iaf sa min dr att det verkade som om det kan ha betydelse att ta en paus ett tag, även om jag tycker att det är bland det värsta man kan få höra när man försöker!!

Får du ngn hjälp havsklippan?

• sugarrush

Mimmi, vad är det jag läser????? Vågar man säga grattis...? Hoppas hoppas nu!!

• Dag och natt

Vi ska till nån utredningsläkare den 20:e december, så då får vi se om vi får nån hjälp eller inte. Men hittills har vi inte fått någon hjälp tyvärr. "Bara" ett missfall och ett x/mf - Wilma räknar de inte, även fast jag tycker det känns hårt med tanke på att hon uppenbarligen inte var helt frisk i sin graviditet. I stället skulle t ex ett mycket tidigt mf räknas. Jag kommer iaf berätta att vi i maj också fick svaga plus ifall att det kan ha betydelse, vad nu det må ha varit. Men jag fick det flera dagar i rad iaf innan mensen till slut kom...

Men nu hoppas vi på adekvat hjälp i alla fall!

• MCT79
    Dag och natt skrev 2011-12-11 21:25:19 följande:
    Vi ska till nån utredningsläkare den 20:e december, så då får vi se om vi får nån hjälp eller inte. Men hittills har vi inte fått någon hjälp tyvärr. "Bara" ett missfall och ett x/mf - Wilma räknar de inte, även fast jag tycker det känns hårt med tanke på att hon uppenbarligen inte var helt frisk i sin graviditet. I stället skulle t ex ett mycket tidigt mf räknas. Jag kommer iaf berätta att vi i maj också fick svaga plus ifall att det kan ha betydelse, vad nu det må ha varit. Men jag fick det flera dagar i rad iaf innan mensen till slut kom...

Men nu hoppas vi på adekvat hjälp i alla fall!
    Nämn det tycker jag...absolut.
    Väntar tvillingar! 28+5 idag!
  • Dag och natt
    MCT79 skrev 2011-12-11 21:28:57 följande:
    Nämn det tycker jag...absolut.
    Ja som läkaren vi träffade senast när de klantade sig på sjukhuset med vår läkartid, då sa han att han "förstår att vi tycker att hon ska räknas" på nåt sätt... Det var ju en dödsdömd graviditet, det är klart att vi tycker det.

Nu börjar En idiot på resa
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3