• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Together90
    Dag och natt skrev 2011-12-08 22:44:30 följande:
    Kram på dig Together, har du blött mer i dag? Det är ju svårt att säga något men jag hoppas innerligt att det inte är ett ytterligare mf! {#emotions_dlg.flower}
    Ja jag blöder idag ..har "riklig" blödning. 

Så jag vet inte vad som har hänt just nu... jag blir så frustrerad    
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-12-08 22:28:09 följande:

Inget verkar bry sig så mycket om mig men jag lägger ändå upp kvällens bild.. Måste som sagt varit ett fjärde missfall :(
    Det här är gårdagens test

Bild från nu ikväll

Det är ju två streck där men som sagt började blöda igår.
    fy fan ...:(  

Som sagt hade BIM ungefär idag   

Snälla Toghether, bara för att man inte svarar direkt betyder det inte att man inte bryr sig...  *kram* Jag befinner mig i nån slags koma numera.. orkar ingenting...

Friska upp mitt minne, vad sa de kring dig när du försökte få till en utredning?
    Var var det du bodde nu igen?
    Du plussar lätt! Jag vet att det suuuuger att det skiter sig men det betyder iaf att du får en chans rätt ofta! Jag har också plussat relativt lätt men haft många missfall.. Sen finns de de som plussar 1-2 ggr/år och där det skiter sig. Visst det är SKIT med så täta MF/MA som du har haft. Jag utgår iaf från mig själv, jag tyckte det var rätt skönt att iaf få en chans snart igen..
    Har du provat någon självmedicinering? (blodförtunnande etc?)

KRAAAAM!
    Väntar tvillingar! 28+3 idag!
  • Tabbs2

Hallåj på er!
    Här händer det grejer!

Mimmi- hoppas hoppas verkligen att det är en ny grav! o inget jädra strul bara...

Together- det ser ju ut som strecket blir starkare, eller? Det KAN ju faktiskt vara så att du blöder för att du är runt BIM- det är ju ganska vanligt..men vet inte hur mycket eller lite som det handlar om då... Hur är det idag? Det enda jag kan säga (o som jag vet är sjuukt frustrerande) men det är ju att vänta o se... O kanske få till ett tidigt VUL om en vecka eller så? Du hade börjat utredningen eller hur?

Plutten- klart det kommer att gå bra!!! Håller alla tummar jag har:) förstår att tiden segar sig fram till onsdag, men nu är det snart helg o tycker iaf jag att tiden går lite fortare:)

Själv så var jag på sista "grejen" i utredningen igår, det var visst en hydrosonografi (samma som du då saftobulle) o nu ska vi till läkaren den 19:e o få alla provsvar m.m. Vid undersökningen igår så mättes det hit dit på alla möjliga lädder o läkaren sa att allt såg bra ut...hon såg dock att jag hade ett myom men menade att det inte skulle kunna ha påverkat så att jag fått missfall...

Vad har ni för "erfarenhet" av myom? Hur stora kan de vara utan de är "farliga" o spelar det ngn rll vart det sitter?

• Riss85

Jag har plussat igen men vågar inte känna 100% lycka än...Hoppas verkligen att det går vägen denna gång Skäms

• SoMa72
    Riss85 skrev 2011-12-09 10:52:39 följande:
    Jag har plussat igen men vågar inte känna 100% lycka än...Hoppas verkligen att det går vägen denna gång Skäms
    Grattis! Håller tummarna för dig!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Tabbs2
    Grattis! Försök att slappna av, d e inte lätt jag vet:) Men hur det än är så kan man inte göra ngt för att det ska gå åt ena eller andra hållet så det bästa man kan göra är att försöka slappna av... Håller tummar att det ska gå bra!
  • Riss85

Tack!!!! Jo jag vet, man måste försöka tänka "händer det så händer det" och inget man kan göra åt ändå... Känner på mig att glädjen lättare infinner sig längre fram. Känner mig så jävla naiv som inte ägnade en enda tanke på missfall då jag var gravid med min dotter som idag är 15 månader. Man är mer medveten när man har ett barn och nu dessutom fått uppleva ett missfall

• Saftmedbulle
    Du har min tumme!
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-12-09 09:35:34 följande:
    Hallåj på er!
    Här händer det grejer!

Mimmi- hoppas hoppas verkligen att det är en ny grav! o inget jädra strul bara...

Together- det ser ju ut som strecket blir starkare, eller? Det KAN ju faktiskt vara så att du blöder för att du är runt BIM- det är ju ganska vanligt..men vet inte hur mycket eller lite som det handlar om då... Hur är det idag? Det enda jag kan säga (o som jag vet är sjuukt frustrerande) men det är ju att vänta o se... O kanske få till ett tidigt VUL om en vecka eller så? Du hade börjat utredningen eller hur?

Plutten- klart det kommer att gå bra!!! Håller alla tummar jag har:) förstår att tiden segar sig fram till onsdag, men nu är det snart helg o tycker iaf jag att tiden går lite fortare:)

Själv så var jag på sista "grejen" i utredningen igår, det var visst en hydrosonografi (samma som du då saftobulle) o nu ska vi till läkaren den 19:e o få alla provsvar m.m. Vid undersökningen igår så mättes det hit dit på alla möjliga lädder o läkaren sa att allt såg bra ut...hon såg dock att jag hade ett myom men menade att det inte skulle kunna ha påverkat så att jag fått missfall...

Vad har ni för "erfarenhet" av myom? Hur stora kan de vara utan de är "farliga" o spelar det ngn rll vart det sitter?
    Vet ingenting om myom, tyvärr.
  • plutten02

När kom era magar?
    Jag går in i vecka 13 i morgon och fortfarande bara svullen, känner ingen mage ännu. Men då ska jag tillägga att jag inte var så smal innan

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3