• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Fidelis ad urnam

Hej hej.
    Länge sedan jag skrev här nu. Fortfarande inget plus för vår del, tyvärr. Den 13 augusti ska jag ringa till fertilitetskliniken för att boka tid för IVF, har under sommaren lämnat prover inför den och fått alla mediciner utskrivna.
    Jag hoppas, hoppas, hoppas det kommer att fungera. Vi har ju tre försök på oss. Men även om det lyckas kommer skräcken för ett till mf finnas i mitt bakhuvud  

• un poco
    MissBoring skrev 2012-07-26 20:06:37 följande:
    Tack!!

Hur går det Un poco, har nya hopp byggts upp??
    Jag har snart äl här...  
    Hade Äl i onsdags och fick utslag på Äl stickor i 1 dygn istället för 2.5. Kanske är bra det? Hoppas kroppen är återställd.
    Hopp har jag som alltid mellan ÄL och Bim. Har testat med Bisolvon denna gång så vi får se.

Lycka till själv!
  • M I M M I

Hej snyggingar!

Hur har ni det? Själv har jag precis kommit hem efter en vecka i Grekland, underbar vecka med mycket sol, bad och god mat! Mensen kom tidigare än planerat, dag 24 redan, har haft kortare cyklar efter mitt ivf-försök... Känns ju så där med så korta cyklar! Ska ringa till kliniken när de öppnar nästa vecka och få ett exakt datum då jag ska börja med hormonsprayen igen...

Men är helt depp idag, känner inget hopp eller inspiration alls inför behandlingen.. Måste hitta det någonstans, annars blir det för tungt att gå igenom.

Vi verkar inte vara så många kvar i tråden iallafall, fyra fem stycken? Är ju positivt att så många av "gamlingarna" har haft turen att lämna den här tråden till förmån för de lite roligare Glad

Kram från mig

• pixerpie

Härligt att höra om er resa!

Önskar jag visste vad som kan hjälpa dig hitta inspiration?! Men orken på något sätt finns den ju och kommer, men det är ok att tillåta sig känna att allt är jobbigt och svart! Sen får man inte bli kvar i det mörka utan ta sig upp i något normalläge igen... För mig hjälpt yoga, mindfullness och att acceptera att det tar tid för mig och min man... Och jag vet det är en klen tröst, men du är ju ung i sammanhanget... Vet att din tid kommer och det kommer bara alldeles underbart när du väl är där!!
    Kram!!

• LisaVäntar

Håller med pixerpie, Mimmi! Man får lov att känna att man bara vill ge upp och man får vara arg och bitter bara man inte fastnar i det.. Gör vad du mår bra av, försök, försök att inte tänka så mycket på barn! Jag hejar på dig!! Kramar!

• M I M M I

Tack fina ni! Tror att deppen kom av att en vän berättade att de slutat skydda sig och ska skaffa barn. Insåg att jag är lite avundsjuk på det där, glädjen, pirret och förväntan inför att bli gravid och mamma. Det finns inte kvar hos mig efter den här resan...

• LisaVäntar

Förstår det.. Det är inte samma naiva förväntan och självklarhet runt att "skaffa" barn när man varit i det så länge.. Men å andra sidan tror jag att man är så mycket mer ödmjuk, hänförd och tacksam när det väl händer att man får ut mer av det då! Att vara glad över illamående, bristningar och svullna ben är inte dåligt! :)

• M I M M I

Haha, jag tar dig på orden Lisa!

Hur mår ni, lisa och pixerpie? Massa härliga krämpor ännu ;)

• LisaVäntar

Förutom kryckbunden av foglossning är det bra :) små bekymmer jämfört med förra grav.. Så länge jag slipper använda bäcken istället för toa är jag nöjd ;)
    Har du mer semester efter graklandsresan?

• M I M M I

Aj då vad jobbigt :( jag är ledig nästa vecka med... Skönt!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3