• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • M I M M I

Vad spännande, håller tummarna för fina ägg och ett lyckat ET så småningom! Får jag fråga hur ert första Ivf gick?

Är ju själv där nu, vi fick avbryta vårt försök i våras innan äp pga för få ägg, väntar på ett nytt försök, ska börja spraya i månadsskiftet Augusti/september... Drygt att behöva vänta så länge :(

Hur kommer det sig att du går i Danmark?

Kul att jag inte är ensam kvar iaf i tråden! Men hoppas så klart att det går vägen för er!

Får du någon medicinering för att minska risken för mf?

Kram

• MissBoring

Självklrt får du fråga.

Vi går nu i Danmark just för attbdom inte stänger

• MissBoring

oj där drog det iväg av sig själv Skrattande

Första IVF:en blev inget, inget pluss ingenting mer än massor med stress... iof så fick min mamma en stroke mitt upp i allt så det är klart att det påverkade men sen även att ta ledigt från jobbet och försöka va hemlig.. vi har 30 mil till nämsta klinik så det va att va borta 1-2 dagar på raken och det va lite svårt.
    Därför ville vi göra ett försök i lugn och ro på semestern och då va ju Sverige inget alternativ.
    Nu ska jag få sprutor med Hcg att ta och medrol   (kortison, vet inte riktigt vad det gör) och sen progesteron, men det får alla som gör IVF.
    Ja nu är det bara att hålla tummarna och vi tar tacksamt emot dina också Glad

Har dom sagt något om hur de ska ändra ert upplägg till sensommaren? vad fick du för preparat?    

• M I M M I

Kortison ska dämpa immunförsvaret tror jag..

Jag ska få högre dos på sprutorna, samt ett Vul innan jag börjar spruta för att kolla att jag är tillräckligt nedreglerad.

Fick du inga embryon till fet heller förra gången? Vet dom i så fall varför?

Jag har lyckats bli gravid på egen hand 4 ggr o en gång med pergo, så blev väldig förvånad över att jag bara fick så få ägg vid Ivf....

• MissBoring
    M I M M I skrev 2012-06-25 10:43:14 följande:
    Kortison ska dämpa immunförsvaret tror jag..

Jag ska få högre dos på sprutorna, samt ett Vul innan jag börjar spruta för att kolla att jag är tillräckligt nedreglerad.

Fick du inga embryon till fet heller förra gången? Vet dom i så fall varför?

Jag har lyckats bli gravid på egen hand 4 ggr o en gång med pergo, så blev väldig förvånad över att jag bara fick så få ägg vid Ivf....
    Vi fick 2 st förutom det jag fick tillbaka som de odlade vidare på men inget av dem klarade sig så långt som de i Falun vill att de ska göra för att de ska frysa dem.
    Det är ju inte kvantiteten som gör att man lyckas utan kvaliteten Flört 
  • M I M M I

Jo hellre kvalitet så klart, men på SU vill de ha minst fem äggblåsor för att ens plocka...

• MissBoring
    Javisst skrev 2012-06-25 11:11:57 följande:
    Stort lycka till MissBoring i Köpenhamn, jag ska hålla tummarna för dig!

<3
  • MissBoring
    Javisst skrev 2012-06-25 11:11:57 följande:
    Stort lycka till MissBoring i Köpenhamn, jag ska hålla tummarna för dig!

Oj det bidde inget ovan

tummar mottages tacksamt
  • MissBoring
    M I M M I skrev 2012-06-25 11:19:47 följande:
    Jo hellre kvalitet så klart, men på SU vill de ha minst fem äggblåsor för att ens plocka...

Nähe..det va väl lite snålt! 3 kunde väl iaf räcka. Å sen att man fick bestämma själv om man ville chansa med 2.. Men det är en sån sak som Danmark är mer flexibel med än Sverige! Men nästa gång blir det säker fler med högre dos ska du se
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3