• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • M I M M I

Jag tycker det ser positivt ut på näst sista testet. Och tack för din fina kommentar! Vill du följa vår process så hojta, jag bloggar om vår resa. Kram

• SoMa72
    M I M M I skrev 2013-07-10 13:05:12 följande:
    Jag tycker det ser positivt ut på näst sista testet. Och tack för din fina kommentar! Vill du följa vår process så hojta, jag bloggar om vår resa. Kram
    Hoppas, hoppas
    Hojt!!! Har inte kvar länken på jobbdatorn...
    Kram
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • Myra

Hej!
    Behöver lite råd och hjälp angående ägglossning. 

Mannen åkte bort i Fredags em och jag visste att jag troligen skulle få äl Fred eller Lörd. 
    Vi fick till det Onsd, torsd och Fredag mitt på dagen innan han åkte. Fick halv svagt utslag på Torsdag, lite starkare på Fredagen och fullt utslag på Lördag morgon och max idag söndag. Kände av kraftigt från äggstockarna på fredagen, högg ordentligt. Nästan så man stöndade till av smärta och vek sig dubbel. Vet inte om det är på gång med ägglossningen när man känner av dom eller om äggen börjar släppa då. 
    Nu är frågan om vi hann få till det i tid för att lyckas bli gravid, vad tror ni? Enligt instruktionerna så ska ju ägget släppa 24-48h efter max utslag på äl stickan. Sen att spermierna kan klara sig upp till 5 dygn efter sex. Men eftersom jag kände så kraftig i äggstockarna redan på fredagen em  innan testat gav max på Lördagen. 

Letar efter lite hopp i väntan på  2 evighetsveckor innan man kan testa med ett gravtest.  

• acure

Myra: när kommer maken hem? Om han kommer hem idag eller imorgon skulle jag köra på då också eftersom ägget tar ett tag på sig att åka från äggledaren...

• kaca

Hej!
    Vi kämpar också efter ett MA 2013-01-28. Har inte velat ta sig sen dess.
    Är 38 år och lätt är det inte... Fler 35+-are här som försöker få sitt 1:a? 

• Myra
    acure skrev 2013-07-14 13:14:53 följande:
    Myra: när kommer maken hem? Om han kommer hem idag eller imorgon skulle jag köra på då också eftersom ägget tar ett tag på sig att åka från äggledaren...
    Tyvärr träffas inte vi förrän om 1v då är det försent. Får hoppas på att han har super spermier som klarar sig länge.;) Vi har gjort fertilitetsbehandlingar och IVF så han har lämnat test på sina kompisar och fick ett bra resultat så får hoppas på det. 

• LisaVäntar

Härligt Mimmi!! Hoppas det går fort, men huvudsaken är ju att det äntligen är på gång!
    Hur går det soma?
    Jag råkade plussa igår...! Har haft världens märkligaste mens (som de andra gångerna) och tog ett test som faktiskt var positivt.. Men blöder lite ff så ska kolla imorgon om det blivit nåt starkare.. Får väl se. Chock om det skulle vara så!!

• SoMa72
    LisaVäntar skrev 2013-07-14 22:38:58 följande:
    Härligt Mimmi!! Hoppas det går fort, men huvudsaken är ju att det äntligen är på gång!
    Hur går det soma?
    Jag råkade plussa igår...! Har haft världens märkligaste mens (som de andra gångerna) och tog ett test som faktiskt var positivt.. Men blöder lite ff så ska kolla imorgon om det blivit nåt starkare.. Får väl se. Chock om det skulle vara så!!
    Uj, gjorde du? Förvånad Spännande.... Solig  Men ni har tänkt på syskon så det var väl inte helt otippat ändå eller skyddar ni er?
    Kram
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3