• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • söderböna
    Bobelin skrev 2013-07-29 07:08:26 följande:

Söderböna: Fick barn i maj 2012 strax innan jag fyllde 44. Då hade vi försökt sedan hösten 2010 (okt?). Då tog det sig direkt men det blev ma som upptäcktes på rul i v19 (fostret ca 15 v stort). Blev gravid snabbt igen men det blev ett tidigt missfall. Blev gravid lika snabbt igen och den gången gick det hela vägen! Så det går om man håller ut. Och nu försöker vi få till ett syskon. Hade ju räknat med ett par missfall men det är ju lika jobbigt även om man har förväntat sig det.

Vill bara nämna att jag är i v 7... Hoppas att detta frö vill stanna! Hur har det gått för er?
  • söderböna
    SoMa72 skrev 2013-09-20 06:25:17 följande:

Grattis! smile1.gif Jag är i v 9, håller tummarna för oss...

Ååå grattis! Härligt att höra fler som väntar... v 9, då är du nästan "i hamn" (v 12)! Själv längtar jag till jag passerat förra MF-dagen, första delmål, om en vecka. Nästa delmål blir VUL i v 8.
  • söderböna
    söderböna skrev 2013-09-20 06:34:42 följande:
    Ååå grattis! Härligt att höra fler som väntar... smile1.gif v 9, då är du nästan "i hamn" (v 12)! Själv längtar jag till jag passerat förra MF-dagen, första delmål, om en vecka. Nästa delmål blir VUL i v 8. smile1.gif
    VUL i v 9 skulle det vara.
  • SoMa72
    söderböna skrev 2013-09-20 06:35:23 följande:
    VUL i v 9 skulle det vara.

Jag gjorde vul förra fredagen, gyn mätte 7+0, själv tyckte jag att jag borde vara 7+5 då, ska tillbaka nästa fredag, hoppas han ändrar sig då.
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • plutten02

Ingen som har pergotime liggandes.

Har en syster som försökt att bli gravid i 1,5 år nu men inget resultat.

Är det farligt att ta pergotime utan utredning?

• söderböna

VUL v.9 visade endast 25% av förväntad tillväxt. VUL idag igen (v 10) visade att hjärtat slutat slå. Fick abortpiller. Hoppas på ett nytt plus i framtiden...

• M I M M I

Plutten det är inte bra! Risk finns att man släpper flera ägg och då kan bli gravid med flera... Nu menar jag inte tvillingar eller 3. Vet att en del fått sexförbud om de bildat för många äggblåsor. Be henne göra en utredning. Det är ju inte ens säkert att det är där felet ligger, så bara dumt att ta hormoner i onödan då.

• SoMa72
    söderböna skrev 2013-10-07 20:03:58 följande:
    VUL v.9 visade endast 25% av förväntad tillväxt. VUL idag igen (v 10) visade att hjärtat slutat slå. Fick abortpiller. Hoppas på ett nytt plus i framtiden...

Åh, beklagar! Håller tummarna för att nästa gång går bra...
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3