• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    LisaVäntar skrev 2013-07-14 22:38:58 följande:
    Härligt Mimmi!! Hoppas det går fort, men huvudsaken är ju att det äntligen är på gång!
    Hur går det soma?
    Jag råkade plussa igår...! Har haft världens märkligaste mens (som de andra gångerna) och tog ett test som faktiskt var positivt.. Men blöder lite ff så ska kolla imorgon om det blivit nåt starkare.. Får väl se. Chock om det skulle vara så!!
    Oj, missade frågan till mig av ditt "outande" där...
    Jag är ju galet otålig, tror jag har BIM på lördag, mååååååååååååånga dagar kvar dit. Tungan ute Ska nog testa på onsdag.  
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • pixerpie

Coolt Lisa!

Är det starkare plus du vill ha imorgon så håller jag tummarna för det!
    Kram!!

• fröken SJ
    SoMa72 skrev 2013-06-19 08:57:09 följande:

Fast om ni börjat försöka nu, så väntar du väl ändå inte på mens utan på plus?

När har du BIM? Jag tror jag har BIM 23-24 jun, men trots dubbelkur Pergo verkar äl ha uteblivit enl gyn, tog blodprov i måndags för att kolla helt säkert, fick (tyckte jag själv iaf) positivt på ältest hemma.
    Ja men precis! Skäms Lätt tankspritt här...
    Dock blev det mens den gången.
    Och nu väntar vi igen, Skulle fått mensen idag så nu får vi se...

Hur va det nu, kan ni hjälpa mitt minne med vad Bim betyder Tungan ute

Håller mina tummar för fungerande ägglossande kropp för dig SoMa72! 
  • SoMa72
    fröken SJ skrev 2013-07-15 22:44:38 följande:
    Ja men precis! Skäms Lätt tankspritt här...
    Dock blev det mens den gången.
    Och nu väntar vi igen, Skulle fått mensen idag så nu får vi se...

Hur va det nu, kan ni hjälpa mitt minne med vad Bim betyder Tungan ute

Håller mina tummar för fungerande ägglossande kropp för dig SoMa72! 

Åh, spännande! Du har lyckats hålla dig från att testa?
    Då hade du BIM igår alltså. BIM = Beräknad Icke Mens (dvs 28-30 dagar från sista mensen eller hur lång cykel man nu har)
    Nu har jag BIM 20:e juli (vill alltså ha plus och inte mens då)   

Tack för tummarna! Håller mina för dig också! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • LisaVäntar

Har du testat än soma? ;)
    Ganska otippat, har ju varit svårt de andra gångerna och vi har bara slarvat lite med kondom.. Men det var lite starkare så det kanske bara är att tacka och ta emot för att vi kanske slipper kämpa för att få syskon!

• söderböna
    kaca skrev 2013-07-14 14:28:00 följande:
    Hej!
    Vi kämpar också efter ett MA 2013-01-28. Har inte velat ta sig sen dess.
    Är 38 år och lätt är det inte... Fler 35+-are här som försöker få sitt 1:a? 
    39 år och försöker på 1:a. MF i juni. Vill så innerligt att det ska ta sig denna månad! Känner att tiden rinner iväg...
  • fröken SJ

Tack för tummarna!
    Yes jag har testat och fått ett plus! =)

Nu håller jag allt jag har på att det går hela vägen den här gången och att vi får bebis i Mars!

• Bobelin

Söderböna: Fick barn i maj 2012 strax innan jag fyllde 44. Då hade vi försökt sedan hösten 2010 (okt?). Då tog det sig direkt men det blev ma som upptäcktes på rul i v19 (fostret ca 15 v stort). Blev gravid snabbt igen men det blev ett tidigt missfall. Blev gravid lika snabbt igen och den gången gick det hela vägen! Så det går om man håller ut. Och nu försöker vi få till ett syskon. Hade ju räknat med ett par missfall men det är ju lika jobbigt även om man har förväntat sig det.

• söderböna

Tack för att du delar med dig. MF på första grav 35+ gör ju onekligen att man undrar om det någonsin kommer ta sig. Försöker vara positiv eftersom det ju faktiskt klarade första "hindret" - ett ägg blev befruktat! Inväntar nu BIM... Lycka till med syskonförsöken!

Bobelin skrev 2013-07-29 07:08:26 följande:
    Söderböna: Fick barn i maj 2012 strax innan jag fyllde 44. Då hade vi försökt sedan hösten 2010 (okt?). Då tog det sig direkt men det blev ma som upptäcktes på rul i v19 (fostret ca 15 v stort). Blev gravid snabbt igen men det blev ett tidigt missfall. Blev gravid lika snabbt igen och den gången gick det hela vägen! Så det går om man håller ut. Och nu försöker vi få till ett syskon. Hade ju räknat med ett par missfall men det är ju lika jobbigt även om man har förväntat sig det.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3