• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pilgrimmen
    MCT79 skrev 2010-09-11 08:43:08 följande:
    Godmorgon tjejer, hoppas allt är bra med er!

Idag har jag starkare utslag på stickorna igen..klar förvirrande.. men det är bara mysa på. De är nästan lika starka idag och jag har haft ont över vänster äggstock men har inga äl-flytningar??

Oh well...  bara mysa på. ;)

mariatösen, var inte du längre gången än mig när du fick ditt missfall? Det kan ju spela stor roll i hur lång tid det tar. Har man kollat så det satt i livmodern? Jag hade blödningar i 10 veckor i våras med mitt utomkveds så jag vet precis hur jäkla trist det är med dessa bindor... man känner sig ofräsh och osäker hela tiden... jag jobbar dessutom vitklädd.... toppen!
    Åh va  härligt Kör på och alla behöver inte se sina älflytningar, huvudsaken är ju att dom finns där dom gör nytta

Här hemma har natten och morgonen hittils varit riktigt sålig. Smärtan och blödningarna började inatt och har varit otroligt jobbiga. Tur man har en sån underbar sambo säge jag bara. Och tur vi hade lite citodon hemma för det är nämnligen det enda som hjälper mot smärtan...Fy tusan!!

Nää nu ska jag lägga mig i soffan och försöka få i mig  lite frukost. Sabmon tog sonen och åkte iväg en stund. Kraam på er
  • FruW

God morgon tjejer!

Pilgrimmen - sååå ledsen för er skull! Vet hur det känns, mitt sista mf var så där med, bara svaga svaga plus som inte blev ett dugg starkare, sen kom "mensen" Gråter Såå himla tråkigt!! Det som brukar va "positivt" med så här tidiga mf är att mensen o äl brukar komma igång snabbt, för mig kom det som vanligt igen.. Stor stor kram till dig, ta det du behöver mot smärtan, och försök att skämma bort dig med saker som gör dig lite gladare.. Såå ledsen för er skull!!

LillaMy - mellanbldödningar har jag ibland, sk spottings, kan ni kanske ha haft sex ngn dag tidigare...? Finns massa trådar här på fl om spottings, sök på det så finns massa info där..

MCT - jag brukar ha mina äl-flytningar ngn/ngra dagar innan jag får utslag på äl.. Kör på (om lust finns) varannan o var tredje dag under äl-veckan, så ska det inte finnas ngn risk att ni missar äl!

Väntar på BIM på måndag.. senaste dagarna har det inte kommit ngt blodigt eller brunt i flytningarna, men snövita gravtest.,,, så jag antar att feber o dunderförkylning inte underlättar för graviditet - lisebert till trots.. Deppigt!!

Nu ska jag ut i trädgården o jobba lite!
    Massa kramar till er!!!

• Pilgrimmen

Tack så mycket snälla underbara männiiskor!!

Inte att det räcker med att det gör ont psykiskt utan det ska nästan döda en fysiskt! Ursch!

Men nu får jag ju hänga med er lite till iaf och det är lite bra för jag har aldrig varit med om att det finns så många snälla och härliga människor i en och samma tråd!! =)

• marytose

Pilgrimmen, ta hand om dig massor!
    Skönt du har den bästa mannen hos dig !

MCT - jag plussade på 2 dagar efter BIM. Var till MVC i vecka 6+4 och fick svar att det var i rätt storlek men inget hjärta kunde dom se. Väntade en vecka till men fortf. inget hjärta, så det var MA. Sedan skulle jag få vänta två veckor på tid för skrapning, men orkade inte med. I vecka 8+5 åkte jag in akut och fick cytotec. Det var för snart tre veckor sedan. Fröet satt i magen, så inget utomkved, men jag är en "blödig" person. Min mens håller på 7-8 dagar.. så detta är nog normalt. På efterkollen häromdagen fick jag methergin för att driva ut det sista....
    Ang. ÄL-flytningar tycker jag de kommer i shok, om man säger så. Plötsligt när man kissar kan det komma så mkt att det rinner,  sedan kan det vara torrt nästa gång jag kissar. Mys på vetja! Skönt ÄL är i gång redan!
    Du har inga ärrbildningar efter utomkvedet?

• sugarrush

Pilgrimmen: så ledsen för din skull! En (klen) tröst är dock att kroppen förmodligen ser mf:et som en mens, så bered dig på äl om två veckor! Kram!

SoMa: appen i iPhone är ok, lite buggig som någon sade, alla funktioner finns inte osv. Men den funkar till att följa trådar man redan följer. Jag saknar dock sökfunktionen, att kunna kolla krypin och lite mer. Men ja, gratis är den ju.

• MCT79
    mariatösen skrev 2010-09-11 12:23:07 följande:
    Pilgrimmen, ta hand om dig massor!
    Skönt du har den bästa mannen hos dig !

MCT - jag plussade på 2 dagar efter BIM. Var till MVC i vecka 6+4 och fick svar att det var i rätt storlek men inget hjärta kunde dom se. Väntade en vecka till men fortf. inget hjärta, så det var MA. Sedan skulle jag få vänta två veckor på tid för skrapning, men orkade inte med. I vecka 8+5 åkte jag in akut och fick cytotec. Det var för snart tre veckor sedan. Fröet satt i magen, så inget utomkved, men jag är en "blödig" person. Min mens håller på 7-8 dagar.. så detta är nog normalt. På efterkollen häromdagen fick jag methergin för att driva ut det sista....
    Ang. ÄL-flytningar tycker jag de kommer i shok, om man säger så. Plötsligt när man kissar kan det komma så mkt att det rinner,  sedan kan det vara torrt nästa gång jag kissar. Mys på vetja! Skönt ÄL är i gång redan!
    Du har inga ärrbildningar efter utomkvedet?
    Ahh ja du hade duju gått ett par veckor länge än mig iaf...

Jag är inte uppkollad om ärrbildningar efter mitt utomkveds... bara tillsagd att när jag plussar ska jag kollas tidigt så man kan se att det finns något i livmodern... så.. Där är jag idag. =)
  • FruW

BIM-2 idag, visst borde jag fått åtminstonde svaga plus på gravtesten idag?? Förlorar hoppet här om att det kan bli något den här månaden... Visst att oron för fler mf är stark, men jag måste ju iaf få bli gravid först!! Gråter

• MCT79
    FruW skrev 2010-09-11 18:02:29 följande:
    BIM-2 idag, visst borde jag fått åtminstonde svaga plus på gravtesten idag?? Förlorar hoppet här om att det kan bli något den här månaden... Visst att oron för fler mf är stark, men jag måste ju iaf få bli gravid först!! Gråter
    Hey på bim - 2 plussar ca 50%.... på bim +2 plussar 95% 

Denna hets att testa före bim leder ju till en massa olycka bara, jag  gör det själv, jag vet hur svårt det är att låta bli. Men ett negativt test före bim säger inte ett smack...
  • FruW

MCT - tack för reality checken Flört man är ju så nyfiken o så lätt att ta de där negativa testen som säkra.. Men, myste lite nu på kvällen, o sen kom svagt bruna flytningar, har hållit sig borta ett par dagar, vilket fått upp hoppet, men nu verkar det som om tanten kommer på måndag iaf,, vill inte!!! Hur går det för dig med äl-testen? du måste nog testa varje dag för att se, för mig får jag oftast utslag 2 dagar i rad, ibland tre, men ibland bara 1, så tar man inte varje dag så missar man det..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3