Hej vänner!
Har läst om er Muffe & Sugar, på jobbet idag, men inte kunnat svara... Såå ledsen för er skull!! Men jag tror att det fortfarande kan gå bra, är ju många här som har blött massor och som det gått bra för! Muffe - ser att du fått rådet av många att åka in o kolla dig, och såg i den andra tråden att ni avvaktar.. Ni gör så klart som ni vill, men jag tycker nog att det är bra att dom får kolla på dig, förhoppningsvis lever den lille där inne och då slipper du ju va så ledsen!! Oavsett besked så är det skönt att veta!! Läste också att en del landsting "kräver" konstaterade mf för att man ska ha rätt till utredning, så är det inte här i västra götaland iaf.. Mitt första mf - där fick jag + hos läkaren då jag sökte för blödningar, hade inte testat mig själv alls då jag inte hade en tanke på graviditet.. Inget mer konstaterande om mf, dock finns det säkert i min journal att jag fick plus där, men sen kan de ju se att jag inte har barn.. Andra mf konstaterades hos gyn, o då började han även prata om utredningar.. så vid mitt tredje mf ringde jag till gyn och meddelade att jag hade fått ytterligare ett mf, ville att det skulle stå i min journal.. Nu är jag ju aktuell för utredning, tyvärr, men läkaren har inte krävt någon form av intyg på att jag just haft tre mf...
Jag vet inte hur många mf ni har haft, men infon jag fick från min läkare var att ett mf är otroligt vanligt, två är inte alls lika vanligt och tre är väldigt ovanligt - bara 1 procent av fertila paren får tre eller fler.. Så, ni kanske har oddsen på er sida vänner... Om det nu skulle va mf för er, så är ju risken för ytterligare ett mf otroligt liten.. Kanske klen tröst nu...
Sugar - tycker sååå synd om dig som är så långt hemifrån mitt i allt detta!! Massa massa kramar till er båda!!