• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-15 09:35:10 följande:
    Åker nog in ikväll för att få det bekräftat, ska ringa BM först och kolla vad de säger.
    Åh, vad jag lider med dig! Stackars liten! Vad mycket sorgligheter det varit i tråden på sistone. Ska vi aldrig få bli glada undrar man ju!

Ja, åk in så du får det svart på vitt och kan få smärstillande osv. Stor kram till dig vännen! Är så väldigt ledsen för din skull!
  • Muffe80

Tack.

Jag känner mig rätt så liten och ynklig nu faktiskt. Känns bara enormt trist, man bygger ju upp såna förväntningar, när man ska berätta på jobbet, alla UL och KUB som är inbokade redan osv... Usch.

Känner mig dum som åker in till akuten också, de kommer väl snäsa åt mig även denna gång och undra vad jag gör där!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-15 09:47:08 följande:

Tack.

Jag känner mig rätt så liten och ynklig nu faktiskt. Känns bara enormt trist, man bygger ju upp såna förväntningar, när man ska berätta på jobbet, alla UL och KUB som är inbokade redan osv... Usch.

Känner mig dum som åker in till akuten också, de kommer väl snäsa åt mig även denna gång och undra vad jag gör där!

Usch, hoppas de är snälla mot dig! Säg annars att du åkte in för att det blödde så mycket att du var orolig för blödningen. Så sa jag när jag ringde och de sa åt mig att åka in direkt. De vill ju inte ha på sitt samvete att nån förblöder...
  • Muffe80

Ja så kan man ju säga, men då ljuger jag ju för så mycket blöder jag inte.
    är det normalt att man åker in eller inte vid missfall?

• stor och liten

Vid missfall brukar  man inte behövea aaka in om man inte blöder oroandeväckande mycket (typ en full binda inom 1/2 timme). Man borde gaa paa koll när det slutat blöda för att se att inga rester har fastnat kvar....
    Det är saa oerhört ledsamt när missfall kommer, man har hunnit glädjas och har smidigt planer och, och, och... Den enda trösten jag hade för mej när det hände var att naanting inte stämde med fostret och daa är det "bättre" med missfall än att maasta avbryta graviditieten mycket senare... Ingen stor tröst just nu, jag vet, men den enda jag kan ge förutom en stor, stor kram!

• Muffe80

Bm sa att det inte är nån ide att åka in för de kommer bara skicka hem mig om det inte är så att jag blöder massor och det gör jag ju inte.

Är så ledsen, men det behöver jag ju inte skriva här eg.

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-15 10:40:23 följande:
    Bm sa att det inte är nån ide att åka in för de kommer bara skicka hem mig om det inte är så att jag blöder massor och det gör jag ju inte.

Är så ledsen, men det behöver jag ju inte skriva här eg.
    Ja, din stackare. Förstår att du är jätteledsen! Det är nästan så man är nöjd med att inte vara gravid just nu bara för att då befinner man sig i nån slags trygghetszon och slipper riskera att vara med om det hemska! Men det kommer lösa sig så småningom för oss båda, jag lovar!

Om du är helt övertygad om att det är ett missfall och inte en vanlig blödning så kan du ju stanna hemma och vila och mysa med sambon tills det värsta är över. Att åka in är ju mest för att få det konstaterat att det är ett missfall.

Stor kram på dig!
  • Muffe80

Alltså, det rann ju blod och nu småblöder jag lite, lite ont då och då men antar att det kommer göra mer ont snart som sist. Ngt mer ska ju ut liksom. Inga klumpar än.
    Så defintvivt konstaterat missfall från min sida är det ju inte men eftersom alla symtom är som bortblåsta sedan i går så "vet" jag att det är kört...

kan ju avvakta lite och se vad som händer och åka in om ngra dagar om blödningen nu slutar helt, dock tror jag bara den komma öka och öka som sist. hoppas det, om det är missfall alltså, så allt jag kan börja räkna ner till ägglossningen (igen, puh)

• Pilgrimmen

Nää men va händer här!! Fy bubblan va ledsen jag blir nu!
    Massa styrkekramar Muffe och Sugar

• FruW

Hej vänner!

Har läst om er Muffe & Sugar, på jobbet idag, men inte kunnat svara... Såå ledsen för er skull!! Men jag tror att det fortfarande kan gå bra, är ju många här som har blött massor och som det gått bra för! Muffe - ser att du fått rådet av många att åka in o kolla dig, och såg i den andra tråden att ni avvaktar.. Ni gör så klart som ni vill, men jag tycker nog att det är bra att dom får kolla på dig, förhoppningsvis lever den lille där inne och då slipper du ju va så ledsen!! Oavsett besked så är det skönt att veta!! Läste också att en del landsting "kräver" konstaterade mf för att man ska ha rätt till utredning, så är det inte här i västra götaland iaf.. Mitt första mf  - där fick jag + hos läkaren då jag sökte för blödningar, hade inte testat mig själv alls då jag inte hade en tanke på graviditet.. Inget mer konstaterande om mf, dock finns det säkert i min journal att jag fick plus där, men sen kan de ju se att jag inte har barn.. Andra mf konstaterades hos gyn, o då började han även prata om utredningar.. så vid mitt tredje mf ringde jag till gyn och meddelade att jag hade fått ytterligare ett mf, ville att det skulle stå i min journal.. Nu är jag ju aktuell för utredning, tyvärr, men läkaren har inte krävt någon form av intyg på att jag just haft tre mf...

Jag vet inte hur många mf ni har haft, men infon jag fick från min läkare var att ett mf är otroligt vanligt, två är inte alls lika vanligt och tre är väldigt ovanligt - bara 1 procent av fertila paren får tre eller fler.. Så, ni kanske har oddsen på er sida vänner... Om det nu skulle va mf för er, så är ju risken för ytterligare ett mf otroligt liten.. Kanske klen tröst nu...

Sugar - tycker sååå synd om dig som är så långt hemifrån mitt i allt detta!! Massa massa kramar till er båda!! Hjärta

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3