Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Jag har bara haft ett "missfall", förlorade vår Viggo i v 22 efter graviditeten från helvetet! Har tagit ett år för mig att bli gravid, både denna och förra gången, så får sån ångest att om det inte funkar nu kanske tar lika lång tid igen.. Har funderat på att åka in till akuten och säga att jag har ont eller nåt, men känns som om jag kommer framkalla problem då.. :-/ skönt att du gått förbi den tiden! Hur tidigt fick du dina missfall? Hur mår du?

• LisaVäntar

Nej, blödningar, förkortad tapp, öppnade mig m.m, från v 12, inlagd och sängläge v 16-22, sen föll vi på mållinjen.. Så min oro kommer inte lägga sig efter v 12, hoppas bara jag får en barnmorska och gyn som fattar!

Känns det inte rätt bra för dig när du ändå gått så pass långt jämfört med missfallen? Kommer se så fint ut på vul :) haha, hoppas han/hon kommer bli glad över det ändå, kanske blir mer spännande när du får mage och man kan se att det kommer ett syskon :)

BF typ 23-24/11 enl sista mensen, ska bli spännande att se på vul sen om det stämmer! Du då?

• LisaVäntar

Ska prata med min gyn när jag gör vul, hoppas verkligen på det! Får se, mest hoppas jag på att få gå på specMvc, men det är säkert att önska för mycket..

Kul att vi ligger så lika!! Samma här, illamående mest hela tiden och värk i magen.. Hoppas du sov gott ;)

• LisaVäntar

Ja, visst hinner man bli hispig den halvtimmen man inte mår illa, eller klämma sönder tittarna den stunden dom inte gör ont?! :)

• LisaVäntar

Haha, jag brukar smygklämma på mina, låtsas klia mig under armhålan och klämma med handleden :) folk på jobbet måste tro jag har löss eller nåt ;)

• LisaVäntar

Mimmi, så jobbigt!! Förstår så exakt vad du känner, men nu är ni på gång!! Snart, snart sitter du med en tjockmage och har glömt hur det kändes att kämpa såhär!

• LisaVäntar

Håller med, SÅKLART att du blir gravid!! Vilken härlig mf-dr som vill fortsätta hjälpa er!

Jag var på VUL igår och allt såg fint ut och vi ska få gå på spec-MVC, sååååååå lättad!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3