• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissT
    {#emotions_dlg.flower} Önskar er alla här inne en riktigt mysig helg {#emotions_dlg.flower}
  • MissT
    FruW skrev 2011-03-19 09:58:55 följande:
    Go morgon flickor!

Hoppas ni mår bra!! Ville kolla lite med er, hur ni känner o gör i en situation som denna.. När ni får direkta frågor av bekanta "om ni försöker skaffa barn". Säger ni som det är, eller drar ni en vit lögn? Hur hanterar ni det? Hur känner ni??

Jag råkade ut för det senast i går.. Ni som är nyfikna på hur jag tacklar det får gärna läsa i min blog, vill inte dra ner tråden med mina känslor.. Men tänkte att det kanske finns bättre o mer positiva sätt att bemöta frågorna på, så ser fram emot era erfarenheter!!

Massa kramar från mig!
    God morgon!

En del av de som vet om vårt MA i dec frågar hur det går och då säger jag lite olika mycket. Ibland säger jag att det går inte alls just nu för att mensen inte kommit tillbaka ibland säger jag ingenting och ibland att försöker och får se vad som händer. Det är inte många som vet om att mina äggstockar är "slöa" eller vad man ska kalla dem och att jag nu ska börja med medicin. Det säger jag bara till några få, vill inte ha en massa frågor utan jag vill gärna välja vilka jag pratar med. Fick mer frågor direkt efter missfallet än jag får nu. De flesta väntar på att/om jag säger något och det är skönt. Det är svårt att ge råd eller vad man kan kalla det kring hur man kan bemöta frågorna för jag reagerar så olika själv beroende på hur jag mår och vem det är som frågar.
    Tycker att det är skönt att dessa trådar finns för här kan man prata med andra i liknande situation, få stöd och man kan välja hur mycket man vill dela med sig till andra. Det är guld värt! Tycker att en del i ens närhet har svårt att förstå. De verkar inte förstå att det inte alltid är lätt att bli gravid....ja men det är väl bara att köra på....får man höra. Men det är inte alltid att göra det, ibland fungerar det inte och den förståelsen tycker inte jag alltid finns. Fast här gör den det och det är skönt
  • Längtan efter liten

åh grattis till natur också :D

Längtan efter liten är stor
  • MissT

Fick precis reda på ytterliggare en som ska ha barn i år. Det är  nu 10 st i min närhet som har fått/ska få barn under 2011. Orkar inte glädjas längre för allt jag kan tänka på är att vi inte kommer få någon bebis i år. Ursäkta att jag låter så bitter men jag kände att musten gick ur mig nu. JAG VILL OCKSÅ!! Känns så typiskt att pergo är slut överallt för fick jag tag på det hade jag i alla fall en chans att lyckas vilket vi inte har just nu. Hoppas hoppas att det snart finns på lager.

Ledsen för detta inlägg....var bara tvungen att spy lite galla.
    Ta hand om er alla. Jag hoppas vara på bättre humör i morgon.

• MCT79
    MissT skrev 2011-03-19 20:12:47 följande:
    Fick precis reda på ytterliggare en som ska ha barn i år. Det är  nu 10 st i min närhet som har fått/ska få barn under 2011. Orkar inte glädjas längre för allt jag kan tänka på är att vi inte kommer få någon bebis i år. Ursäkta att jag låter så bitter men jag kände att musten gick ur mig nu. JAG VILL OCKSÅ!! Känns så typiskt att pergo är slut överallt för fick jag tag på det hade jag i alla fall en chans att lyckas vilket vi inte har just nu. Hoppas hoppas att det snart finns på lager.

Ledsen för detta inlägg....var bara tvungen att spy lite galla.
    Ta hand om er alla. Jag hoppas vara på bättre humör i morgon.
    Inboxa mig MissT... jag har Pergo som jag hann hämta ut innan jag visste att jag redan var gravid.
    nu jeklar...
  • MissT
    MCT79 skrev 2011-03-19 20:19:37 följande:
    Inboxa mig MissT... jag har Pergo som jag hann hämta ut innan jag visste att jag redan var gravid.
    Jag har gjort det
  • FruW

Känner likadant MissT, överallt vänner med sina bebisar eller magar.. Precis hemkommen efter middag, värdinnan höggravid, fullt med ungar som sprang omkring o va söta.. O en bitch som bara satt o klaga över hur otrooooligt jobbig hennes förlossning hade varit! Jag tänkte bara att hon skulle va glad som hade haft en o fått en ljuvlig liten son! Blä för sånt!!

MissT- jag hoppas att vi alla här i tråden snart plussar o då såklart får behålla våra små! O skönt att det löste sig med pergon!!

Stor kram till dig!

• skruttnorpan
    FruW skrev 2011-03-19 10:17:06 följande:
    Snuttskorpan - jag har inboxat dig! Flört

Mimmi-vännen! Finaste tjejen! Glöm inte att varenda styrketag, varenda svettdroppe, varenda motstånd är det du själv som har tagit och klarat av! Så himla GRYMT!

Och om du tänker på hur bra det känns nu, när du tagit dig igenom det, tänk då på hur bra det kommer att kännas när du sitter där och med ett leende på läpparna har passerat v12! Skrattande För den dagen kommer!
    Trodde du för 8v sedan att du skulle tycka om att träna?? NÄH! Men helt plötsligt är du där...och helt plötsligt kommer du sitta med en liten i famnen också! Glad

Stor kram

• MissT
    FruW skrev 2011-03-19 23:54:20 följande:
    Känner likadant MissT, överallt vänner med sina bebisar eller magar.. Precis hemkommen efter middag, värdinnan höggravid, fullt med ungar som sprang omkring o va söta.. O en bitch som bara satt o klaga över hur otrooooligt jobbig hennes förlossning hade varit! Jag tänkte bara att hon skulle va glad som hade haft en o fått en ljuvlig liten son! Blä för sånt!!

MissT- jag hoppas att vi alla här i tråden snart plussar o då såklart får behålla våra små! O skönt att det löste sig med pergon!!

Stor kram till dig!
    Ja blä för sådant Det är så svårt att glädjas för andrajust nu fast man vill göra det. Tycker att det är mycket lättare att glädjas för er härinne eftersom vi alla kämpar och när någon här lyckas så ger det hopp.
    Ni är så underbara i den här tråden som stöttar och hjälper.
    Jag trodde verkligen inte igår att det skulle gå att få tag på pergo men så klev en person jag aldrig träffat in och hjälpte mig så nu har jag snart i alla fall en chans att försöka och det räcker för tillfället. Vill ju så klart gärna lyckas också men bara kroppen kommer igång så kommer ju möjligheterna till det.

Hoppas av hela mitt hjärta att du, jag och alla andra i tråden snart lyckas.
    Hoppas att du får en trevlig söndag!

Stor kram
  • MissT

Önskar er alla en toppensöndag!
    Idag känns det mycket bättre tack vare en person som ger mig en möjlighet och en chans till försök och förhoppningsvis ett lyckat sådant. Ska hämta ut provera och sen kör vi på.

Ta hand om er, ni är guld värda och förhoppningsvis kommer vi alla snart lyckas.

Stor kram till er {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3