• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-06-27 10:29:47 följande:
    Snyggt MCT!! du hade bokat tid för Vul snart va?

Har helt tappat tron på det här nu :( såg att nästa cykels bim är dagen efter min 31-årsdag. Förra sommarn när jag fyllde 30 tyckte jag det var urjobbigt, då jag alltid har velat ha barn innan den åldern. Kohandlade lite med mig själv inför 30-årsdagen o bestämde att det är ok att va gravid då, barnet behöver inte ha hunnit födas.. Födelsedagen firade jag med massa vänner, gott vin o ingen bebis i magen.. Blev ledsen imorse när jag insåg att snart har ytterligare ett år gått o risken är stor att även den här födelsedagen spenderas som ogravid :(

Jag tror faktiskt inte att jag orkar vänta så mkt längre nu :(
    Gumman, nu håller jag tummarna vansinnigt mkt för att du får ett plus i juli! Pergo ska ju vara vår grej...

Och jodå, du orkar VISST kämpa vidare, för det gör vi tillsammans här, OK?!

Stor kram på dig!
    ♥ ♥ ♥
  • LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-06-26 13:08:22 följande:
    Inte nog med att kärringen inte har vett nog att veta att hon inte är välkommen... hon kommer på sämsta tänkbara dag...

Min äl blev skitskum efter mf nr 2 i höstas.. verkar inte komma varje månad osv... fick prova pergotime och vips... kanske nått att be om? Om systemet har hakat upp sig liksom...
    MIn cykel varierade mellan 25-40 dagar också!
    Precis.. så respektlöst! ;) Hur länge väntade du innan du sökte hjälp? Det har gått 4 månader ungefär nu när den har betett sig så konstigt.. Gick du till gyn eller till kvinnokliniken? Kommer bli så nere om jag ringer o inte får hjälp..
  • LisaVäntar
    Dag och natt skrev 2011-06-26 19:06:30 följande:
    Suck vilken partypooper!! Ja det är ju hopplöst när cykeln inte ens är normal, man vet ju inte alls när ÄL är då. Min har blivit bättre, från 36-33-26-27-30 dagar tror jag att den har varit i år. Men som den här månaden så verkar jag ha haft ÄL på dag 19, förra månaden på dag 14. Jaha! Och varför kunde den inte fortsätta vara så fin med dagarna den här gången då? Man undrar ju.

Usch, det är så jobbigt att den håller på o krånglar, som om det inte är svårt nog att bli gravid ändå liksom..?!

Härliga, fina tester MCT, skönt att lugnet infunnit sig :D

• needtobreathe
    LisaVäntar skrev 2011-06-27 11:34:16 följande:
    Precis.. så respektlöst! ;) Hur länge väntade du innan du sökte hjälp? Det har gått 4 månader ungefär nu när den har betett sig så konstigt.. Gick du till gyn eller till kvinnokliniken? Kommer bli så nere om jag ringer o inte får hjälp..
    OM du inte skulle få hjälp genom landstinget så sök privat! :) Går oftast snabbare också.
  • LisaVäntar

Jag gick till en privat gyn med alla mina blödningar, innan det blev för mycket o kom på kvällarna så det blev akuten. Han var jättebra... men usch, orkar inte riktigt :S Å andra sidan orkar jag inte inte vara gravid heller, så det är väl lite pest eller kolera ;) Är så vansinnigt trött på att bli stucken, ligga i gynstol, göra VUL o bli klämd o känd på..

• needtobreathe
    LisaVäntar skrev 2011-06-27 11:48:38 följande:
    Jag gick till en privat gyn med alla mina blödningar, innan det blev för mycket o kom på kvällarna så det blev akuten. Han var jättebra... men usch, orkar inte riktigt :S Å andra sidan orkar jag inte inte vara gravid heller, så det är väl lite pest eller kolera ;) Är så vansinnigt trött på att bli stucken, ligga i gynstol, göra VUL o bli klämd o känd på..
    Det var jag också.. o under graviditeten var det otaliga besök i gynstolar o på sjukhus, men i slutändan - SÅ värt det!! Hade 3 MF förra året, 4e graviditeten blev Devin.. innan det hade jag 2-3 som inte bekräftats på sjukhus men av mig själv genom gravtest.. höll på o ge upp, men tur att jag inte gjorde de..

Nu är lilla herren snart 3 månader o världens goaste grabb! Ge aldrig upp..

Ni är så förbannat starka som kämpar på, håller tummarna för er alla!
  • MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-06-27 11:34:16 följande:
    Jag ringde till en liten privat klinik när vi försökt 11 månader och fått två mf... det var aldrig nått snack.. sen visade det sig i efterhand att han inte gjorde nån djupare utredning men ändå.
    Jag har gjort en (två) mer omfattande utredningar under våren på två andra ställen.. den första visade itne på något fel och den andra har jag egentligen inte fått svar på ännu... men jag fick trombyl utskrivet.

Mitt tips är att se om du hittar nån mindre privat mottagning.. var bor du?
    Jahajaaa....
  • LisaVäntar
    needtobreathe skrev 2011-06-27 11:53:20 följande:
    Det var jag också.. o under graviditeten var det otaliga besök i gynstolar o på sjukhus, men i slutändan - SÅ värt det!! Hade 3 MF förra året, 4e graviditeten blev Devin.. innan det hade jag 2-3 som inte bekräftats på sjukhus men av mig själv genom gravtest.. höll på o ge upp, men tur att jag inte gjorde de..

Nu är lilla herren snart 3 månader o världens goaste grabb! Ge aldrig upp..

Ni är så förbannat starka som kämpar på, håller tummarna för er alla!

Hoppfullt.. men det är ju så jobbigt när man är mitt i det.. men klart det är värt det :)

• LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-06-27 12:33:49 följande:
    Jag ringde till en liten privat klinik när vi försökt 11 månader och fått två mf... det var aldrig nått snack.. sen visade det sig i efterhand att han inte gjorde nån djupare utredning men ändå.
    Jag har gjort en (två) mer omfattande utredningar under våren på två andra ställen.. den första visade itne på något fel och den andra har jag egentligen inte fått svar på ännu... men jag fick trombyl utskrivet.

Mitt tips är att se om du hittar nån mindre privat mottagning.. var bor du?
    Det finns en gyn på capio här (kristianstad) och det är honom jag har gått till innan.. Tror ni man får hjälp när det gått så kort tid? Han satte igång en utredning när vi försökt ett år (sökte för smärtor) och då blev jag gravid under de första stegen där.. Men då var mensen regelbunden och smärtan inte så illa som den är nu.
  • kalmar brud

3 dagar nu sen ÄL borde ha ägt rum och har idag haft smått molande verk till och från hela tiden. Vill ju ha lördag/söndag nu så jag kanske kan börja använda mina kära små tester Glad

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3