• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • JoWiAn
    MCT79 skrev 2011-08-05 12:45:53 följande:
    Alltså det här kommer låta hemskt.. jag känner igen mig fullt ut men vi drog in humor i det och började skilja på nöjessex och produktionssex... nöjessexet gick ut på njutning och närhet... utlösning var inget mål...
    under älperioderna hände det ju ofta att man inte var sugen ALLS... Min sambo skämtade rätt grovt och menade att "det är okej, du behöver bara ligga där!" Hahah!

Min poäng är... glidmedel kommer man långt med... nångång när man håller på kommer lusten också... å sen är man ju nöjd efteråt...
    De vi brukar ha problem med under ÄL är att jag har så mkt ÄLflytningar som är jättehala. Blir liksom inte så mkt motstånd
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-08-05 12:45:53 följande:a
    Alltså det här kommer låta hemskt.. jag känner igen mig fullt ut men vi drog in humor i det och började skilja på nöjessex och produktionssex... nöjessexet gick ut på njutning och närhet... utlösning var inget mål...
    under älperioderna hände det ju ofta att man inte var sugen ALLS... Min sambo skämtade rätt grovt och menade att "det är okej, du behöver bara ligga där!" Hahah!

Min poäng är... glidmedel kommer man långt med... nångång när man håller på kommer lusten också... å sen är man ju nöjd efteråt...
    Ha, ha! Precis så där gör vi oxå! Vi använder matolja istället för glidmedel, eftersom det är spermiedödande i glidmedel och det är lite opraktiskt i bebisverkstaden så att säga...
  • Saftmedbulle
    LisaVäntar skrev 2011-08-04 10:40:02 följande:
    Vi har en BIM-lista någonstans inte alldeles för långt bak, man får bläddra lite bara ;) annars får man gärna hänga här ändå!!!

Blev faktiskt lite försoningssex ändå :) fast inte i reproduktivt syfte, utan ta-hand-om-varandrasex ;) mysigt blev det iaf o idag är vi helvänner igen :)
    Tack! Orkar nog inte leta reda på BIM-listan...
  • Together90

Hej tjejer!

Här är mitt ny tagna gravtest ..vill ni se ?

Eh jag lägger upp det ändå så får ni blunda om ni tycker det är jobbigt :P
    Det är två tester den ena från BIM-6 och andra från idag BIM-4 !

Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11
  • pluppfamiljen

Gud så sjukt jag läste fel och läste VI som längtar efter missfall.... Foten i munnen Tänkte meh vad är det för sjuka människor... 

Blivande 6 barns mamma
  • SoMa72
    JoWiAn skrev 2011-08-05 14:23:48 följande:
    Pergo är det inte de som stimulerar ÄL???????
    Jag menade förstås progesteron.... Skäms
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    Saftmedbulle skrev 2011-08-05 14:55:50 följande:
    Ha, ha! Precis så där gör vi oxå! Vi använder matolja istället för glidmedel, eftersom det är spermiedödande i glidmedel och det är lite opraktiskt i bebisverkstaden så att säga...
    Fast det ÄR inte spermiedödande i de flesta glidmedel... det där är ju nått som folk verkar ha fått om bakfoten...(kanske pga av de massiva texter om preeseed från dem som säljer det?) .Vore det det skulle ju alla människor bara kunna använda glidmedel vid sex och inte behöva använda hormoner...

Det som är är att viskositeten i glidmedel inte är optimal för spermier.. enkelt sett blir det jobbigare för dem att simma... och om mannen redan HAR dålig kvalite på sina spermier eller få av dom så rekommenderar man att låta bli glidmedel. Ska man tro bilderna på reklamen för pre-seed så klarar sig inte en enda spermie i vanligt glidmedel. Då måste min sambo ha superspermier eftersom vi plussat 5 ggr på mindre än 1,5 år....
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-08-05 15:09:21 följande:
    Hej tjejer!

Tjuuuuusigt!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • SoMa72
    Together90 skrev 2011-08-05 15:09:21 följande:
    Hej tjejer!

Shit, vilket starkt det är idag på BIM-4?! Kanske är fler än en därinne...
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • HjärtatAlicia

Blod i trosskyddet för en stund sen.. JAG VILL INTE!  :`(

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3