• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Helene OSV

På sommaren duschar jag varje kväll (tvättar håret 2-3 gånger i veckan) men på vintern blir det nog bara 2-3 gånger i veckan.
    Jag duschar när jag känner att jag vill eller behöver och jag varken vill eller behöver inte duscha oftare!

Samma med ungarna, på sommaren duschar de varje kväll och på vintern betydligt mer sällan.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • Queenie70
    ääni skrev 2010-05-23 00:12:47 följande:
    Men du drar ju upp byxorna med tarmbakterier på händerna!
    Ja. Jag skulle ju iof. kunna börja tvätta händerna först men det känns väl bökigt. De besmittade brallorna går jag i alla fall inte å tafsar på saker med sedan.
  • ääni
    Queenie70 skrev 2010-05-23 00:21:50 följande:
    Ja. Jag skulle ju iof. kunna börja tvätta händerna först men det känns väl bökigt. De besmittade brallorna går jag i alla fall inte å tafsar på saker med sedan.
    Men du/någon/något kanske kommer åt byxorna. Min poäng var bara att man får dra en rimlig gräns för sitt "bök" och sin renlighet. Var den gränsen blir varierar säkert från person till person.
  • Hayati

En gång på morgonen, en gång på kvällen. Älskar att duscha!

• JellyBean

Jag duschar varje dag.
    Och dom dagarna jag tränar kan det bli två gånger på en dag.
    Någon gång/vecka  har det oxå blivit 3 gånger/dag
    Men försöker hålla mig till en gång om dagen.

• Primrose

Det blir oftast en gång om dagen. Men ibland blir det t ex så att jag duschar på måndagskvällen och inte alls på tisdagen men sedan på onsdagsmorgonen. Förr kunde jag duscha ett par-tre gånger per dag eftersom jag tränade väldigt mycket, men nu försöker jag att undvika det. Jag har inte tid sedan jag blev mamma. Jag tränar minst fyra dagar per vecka, men duschar ändå, vanligen, bara högst en gång per dag.

• Flavia

Oftast varje dag, mer om det är klibbvärme..

Trick us again, child, and your suffering will be legendary, even in Hell!
  • Flufftroll

Jag gör som mamma lärt mig; skölja med vatten i underliv armhålor & ansikte(olivolja på ansiktet om jag sminkat mig), håret o fotskrubbning när jag duschar 2-3 ggr/v. Växt upp i spanien så uppväxt md att skölja kroppen i svalt vatten när man kmr hem varma dagar

• Superbia

Nästan varje dag. Tycker att det är rätt skönt att få ha åtminstone en äckeldag i veckan då jag inte behöver duscha eller göra mig i ordning, men det är inte alltid det blir så. Låt säga att jag duschar 6 gånger i veckan då.

Morten & Vidar 091029
Svar på tråden hur ofta duschar ni?