• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Maggis
    Mandragora skrev 2010-05-22 21:17:19 följande:
    Varför skulle man bli hård i magen av att bajsa dagligen? Hur bajset är beror ju på vad man äter. Jag har alltid hört att det är bra om man bajsar varje dag.
    Det var ju det hon skrev.
    //Maggis
  • Trynträ
    Mandragora skrev 2010-05-22 21:17:19 följande:
    Varför skulle man bli hård i magen av att bajsa dagligen?Hur bajset är beror ju på vad man äter.Jag har alltid hört att det är bra om man bajsar varje dag.
    Jag hörde t o m att det bästa vore om man bajsade efter varje måltid. Hehe. Fast det verkar lite väl kan jag ju tycka. Personligen så skulle det inte funka för mig att inte bajsa varje dag. Vet hur mycket problem min mamma har för att hon jämt är hård i magen. Hon får käka massor med tarmmedel för att det ska fungera. Jag äter fibrer och dricker skapligt mycket. Då funkar tarmen bra.

Sen läste jag nånstans att det inte är så bra att ha bajsrester kvar i tarmen länge för det kunde bli giftigt och ge div sjukdomar typ cancer och sånt. Vet dock inte om det är nån sanning i det.
  • Trynträ
    Maggis skrev 2010-05-22 21:39:15 följande:
    Haha! Ja nu ser jag ju att det står alltid, tolkade det som att det stod aldrig.
  • Mandragora
    Maggis skrev 2010-05-22 21:39:15 följande:
    Nämen det var det ju!
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:39:57 följande:
    Jag hörde t o m att det bästa vore om man bajsade efter varje måltid. Hehe. Fast det verkar lite väl kan jag ju tycka. Personligen så skulle det inte funka för mig att inte bajsa varje dag. Vet hur mycket problem min mamma har för att hon jämt är hård i magen. Hon får käka massor med tarmmedel för att det ska fungera. Jag äter fibrer och dricker skapligt mycket. Då funkar tarmen bra. Sen läste jag nånstans att det inte är så bra att ha bajsrester kvar i tarmen länge för det kunde bli giftigt och ge div sjukdomar typ cancer och sånt. Vet dock inte om det är nån sanning i det.
    Jag läste ju fel i ditt förra inlägg ... jaja. Jag har hört samma sak som du. Jag bajsar dagligen och magen mår toppen!
  • frukarlssonn
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:36:31 följande:
    Oj, det hade jag aldrig pallat. Jag brukar göra nr 2 2 ggr per dag.  Käkar väl mycket fibrer eller nåt. Tyvärr har jag fått problem med sprickor vilket gör att jag måste smörja in mig i rumpan och då vill man ju gärna duscha av sig innan. Inte kul att pilla där utan att vara ren om man säger så. Kolla nästa gång du är på gymmet så får du se hur många som sätter upp håret i en hästsvans när de går in i duschen. Jag lovar, du kommer bli förvånad. Särskilt läbbigt är det ju om man är jättesvettig som typ efter ett spinningpass. Har svårt att tro att de går hem och duschar en gång till dessutom.
    Du är som min sambo då, han kan lätt gå tre ggr per dag med
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • MrsHW

Tvättar underliv var kväll innan jag lägger mig, duschar ungefär varannan dag. Tvättar dock bara året ca 2 ggr i veckan.

Följ vår resa till det efterlängtade barnet - longingfortheone.blogg.se/
  • MrsHW
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:15:33 följande:
    Ja särskilt rumpan har jag svårt att förstå att man inte tvättar varje dag. Om det bara räcker med papper så kan man ju skita i att tvätta händerna med tvål och vatten efter toabesöker också. Hur många gör det?
    Fast jag tar ju inte i handtag o sånt med min rumpa heller så lite skillnad kan jag väl tycka att det är.. Dessutom har jag oftast trosor och byxor på.
  • Trynträ
    Mandragora skrev 2010-05-22 21:44:22 följande:
    Nämen det var det ju! Jag läste ju fel i ditt förra inlägg ... jaja. Jag har hört samma sak som du. Jag bajsar dagligen och magen mår toppen!
    Skönt att det blev utrett.
  • Trynträ
    Marinero skrev 2010-05-22 21:46:51 följande:
    Du är som min sambo då, han kan lätt gå tre ggr per dag med
    Det är nog lika här eller i alla fall minst två ggr.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?