• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Anaiah
    ääni skrev 2010-05-22 22:27:02 följande:
    Jag vet inte om det har fler namn, men som någon annan sa, det finns karmamid i en del tuggummin också. Såg att vi inte heller har karbamid i tandkrämen (sensodyn), men däremot urea i handkrämen (men det visste jag redan ).
  • Verkligen
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:36:31 följande:
    Oj, det hade jag aldrig pallat. Jag brukar göra nr 2 2 ggr per dag.  Käkar väl mycket fibrer eller nåt. Tyvärr har jag fått problem med sprickor vilket gör att jag måste smörja in mig i rumpan och då vill man ju gärna duscha av sig innan. Inte kul att pilla där utan att vara ren om man säger så.Kolla nästa gång du är på gymmet så får du se hur många som sätter upp håret i en hästsvans när de går in i duschen. Jag lovar, du kommer bli förvånad. Särskilt läbbigt är det ju om man är jättesvettig som typ efter ett spinningpass. Har svårt att tro att de går hem och duschar en gång till dessutom.
    Bara för det kommer jag kolla efter såna människor som besatt nästa gång jag är på Friskis...
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
  • Verkligen
    Denebola skrev 2010-05-22 22:36:56 följande:
    De kanske inte vill gå ut med blött hår? Särskilt om det är kallt, det skadar håret.
    Finns hårfön på alla träningsställen..
  • Em00
    Queenie70 skrev 2010-05-22 21:01:31 följande:
    men du tror väl inte på allvar att du kan stoppa in handen med papper mellan benen när du är helt nykissad utan att få en enda droppe nånstan på handen? dessutom så kryllar badrum av alla möjliga bajs och kisspartiklar som virvlat upp när man spolat. Såhär gör man när man gjort sina behov: Man torkar sig. Drar upp byxorna, sätter på kranen och tvålar och sköljer sina händer, sen torkar man händerna INNAN man stänger av kranen (för kranen har massa baciller på sig) Sen använder du pappret till att stänga av kranen, öppna dörren och släcka lampan. När du är ute, så kan du slänga pappret och stänga dörren med foten  Läs och lär...
    Är man rädd för baciller och inget annat önskar än att få allergier och diverse "roliga"
    grejer, pga obefintligt immunförsvar, så är jag övertygad om att det där funkar!
  • cajsasmamma

Jag duschar varje dag mycket beroende på att jag jobbar i stall och sen har jag allergi som gör att jag är överkänslig mot vissa medicipreparat så jag dusch på kvällen för att vara säkert att på att inte ha nåt som jag kan få utslag av.

Med tvål tvättar jag mig 2ggr i veckan annars så tvättar jag mig med honung eller babyolja

Håret tvättas enligt balsammetoden vid behov

• Anaiah
    Verkligen skrev 2010-05-22 23:38:10 följande:
    Finns hårfön på alla träningsställen..
    Det skadar också håret. Dessutom vet ju inte du huruvida de tvättar håret när de kommer hem i stället. Var inte så jävla snabb att döma!
  • Anaiah
    Em00 skrev 2010-05-22 23:41:36 följande:
    Är man rädd för baciller och inget annat önskar än att få allergier och diverse "roliga" grejer, pga obefintligt immunförsvar, så är jag övertygad om att det där funkar!
    Det där är väl snarare något man tillämpar på offentliga toaletter och det är hon inte ensam om.

Jag har det hellre lite skitigt hemma (för att kompensera det överhygieniska) än drar på mig magsjuka för att jag spolar med toalocket uppe på biografen.
  • tii

Jag duschar varje dag, om det inte är så att jag har en ledig slappardag. Då kan jag hoppa över det en dag.

• Verkligen
    Anaiah skrev 2010-05-22 23:47:38 följande:
    Det skadar också håret. Dessutom vet ju inte du huruvida de tvättar håret när de kommer hem i stället. Var inte så jävla snabb att döma!
    Jag dömer bäst jag vill. Ponera att 50 % av dom tvättar det hemma. Vad gör dom andra 50%??
Svar på tråden hur ofta duschar ni?