• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Amlin

Det är massa olika saker som styr hur ofta jag duschar.
    Tex vVad jag gör på dagarna. Nu pluggar jag hemma, då känns det inte alltid lika viktigt som när jag jobbar. Ska jag däremot iväg och träffa folk så blir det viktigare.
    Hur ofta jag tränar splelar roll.  Jag tränar oftast 1-3 ggr vecka, det gör ju skillnad i hur ofta jag måste duscha. Är det varmt, jag måste duscha oftare på sommaren än på vintern. Har jag gjort något annat fysiskt som gör att jag känner mig ofräsch eller behöver jag duscha av någon annan anledning. Sen duschar jag när jag tvätter håret. Det gör jag två gånger i veckan.

Med andra ord, jag duschar för att jag tycker att jag behöver det och inte av slentrian. Nu blir det väl mellan 3-5 ggr vecka men närmare varje dag när jag jobbar.

• Himmelsblå

Det var värst vad jag fick igång er med min tråd {#lang_emotions_laughing}

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Chesses

Jag duschar varje dag, och tvättar håret känner mig inte ren om jag inte tvättar håret också.

• ääni
    Anaiah skrev 2010-05-22 19:53:55 följande:
    Du har inte karbamid i tandkrämen?
    Öh... nej, jag tror inte det? Eller vad kan det mer heta? Inte för att jag har något emot karbamid men jag hittade det inte i innehållsförteckningen. Zendium har jag i alla fall så någon kanske vet. Den är i vilket fall som helst bäst!
    Hur kom ni in på bajsvanor nu egentligen?
  • Kokomo

Jag duschar kanske 5 gånger i veckan och tvättar håret 3 gånger ungefär. Jag skulle gärna duscha mer sällan men jag är rätt svettig av mig och när man känner att man svettats en hel del under dagen eller natten så vill man ju trots allt duscha.

• Denebola
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:36:31 följande:
    Oj, det hade jag aldrig pallat. Jag brukar göra nr 2 2 ggr per dag.  Käkar väl mycket fibrer eller nåt. Tyvärr har jag fått problem med sprickor vilket gör att jag måste smörja in mig i rumpan och då vill man ju gärna duscha av sig innan. Inte kul att pilla där utan att vara ren om man säger så. Kolla nästa gång du är på gymmet så får du se hur många som sätter upp håret i en hästsvans när de går in i duschen. Jag lovar, du kommer bli förvånad. Särskilt läbbigt är det ju om man är jättesvettig som typ efter ett spinningpass. Har svårt att tro att de går hem och duschar en gång till dessutom.
    De kanske inte vill gå ut med blött hår? Särskilt om det är kallt, det skadar håret.
  • felicityporter

Oj, varje dag?! Min hy blir torr och skitäcklig när jag duschar varje dag, försöker därför hålla mig till varannan dag. Helst borde jag duscha var tredje dag med tanke på min känsliga hy, men tyvärr har jag någon slags tvångstanke att jag måste duscha.

Tycker för övrigt inte att de som duschar mer sällan än en gång om dagen är det minsta ofräscha.

• semchen

Brukar duscha varje dag när jag har mens då jag svettas som bara den, annars brukar det bli kroppsdusch varannan dag, håret tvättar jag 2 max 3 ggr per vecka.

• Jungblom

Nej, jag duschar verkligen inte varje dag. Några gånger i veckan räcker gott, man kan tvätta sig utan att duscha. Dessutom är det verkligen inte hälsosamt för huden att duscha jämt och ständigt.

Svar på tråden hur ofta duschar ni?