• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • giftgrodan
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:10:15 följande:
    Det är inte bra att inte bajsa varje dag. Då blir man hård i magen.
    Jo, allt mellan tre gånger om dagen till tre gånger i veckan är helt normalt, enligt läkare jag har hört med i alla fall. Jag bajsar inte varje dag och är inte hård i magen, iaf. Det är väl inte bra att gå coh hålla sig i onödan, men det gör jag inte, jag behöver inte alla dagar, bara.
  • Hyppolite

Len nytvättad hud har jag 24/7.

(Måste bara se varifrån jag skall läsa)

• Hyppolite

Är TS en lowclasscopycat? Svarade ju nyss i samma sorts tråd.

• Mrs TH

Jag duschar 1-2 ggr om dagen, eftersom jag är på benen hela dagen på mitt jobb. Håret tvättar jag ca 3-5 ggr i veckan( beroende på hur ofta jag tränar)

Det var ngn som undrade varför man itne tvättar håret efter att man varit och tränat, jag gör sällan det efter ett träningspass, duschar jag på friskis är det för att jag ska iväg annars duschar jag hemma och då tvättar jag håret. Jag har midjelångt hår som är väldigt självlockigt och otroligt tjockt, det tar mig fan en halvtimme att bara skölja ur shampoo/balsam  eftersom duscharna på vårt friskis är så dåliga. Det tar ungefär 6 timmar för mitt hår att självtorka och skall jag föna det så tar det ca 20-30 minuter, helt ogörligt, tyvärr.

• Lavish
    Queenie70 skrev 2010-05-22 21:01:31 följande:
    men du tror väl inte på allvar att du kan stoppa in handen med papper mellan benen när du är helt nykissad utan att få en enda droppe nånstan på handen? dessutom så kryllar badrum av alla möjliga bajs och kisspartiklar som virvlat upp när man spolat.Såhär gör man när man gjort sina behov: Man torkar sig. Drar upp byxorna, sätter på kranen och tvålar och sköljer sina händer, sen torkar man händerna INNAN man stänger av kranen (för kranen har massa baciller på sig) Sen använder du pappret till att stänga av kranen, öppna dörren och släcka lampan. När du är ute, så kan du slänga pappret och stänga dörren med foten  Läs och lär...
    haha men du sådär gör inte jag. Jag stänger av kranen med den nytvättade blöta handen. Och jag är tamejfan den friskaste människan jag känner.
  • ääni
    Queenie70 skrev 2010-05-22 21:01:31 följande:
    men du tror väl inte på allvar att du kan stoppa in handen med papper mellan benen när du är helt nykissad utan att få en enda droppe nånstan på handen? dessutom så kryllar badrum av alla möjliga bajs och kisspartiklar som virvlat upp när man spolat. Såhär gör man när man gjort sina behov: Man torkar sig. Drar upp byxorna, sätter på kranen och tvålar och sköljer sina händer, sen torkar man händerna INNAN man stänger av kranen (för kranen har massa baciller på sig) Sen använder du pappret till att stänga av kranen, öppna dörren och släcka lampan. När du är ute, så kan du slänga pappret och stänga dörren med foten  Läs och lär...
    Jag vet inte hur du gör när du torkar dig men jag får inte kiss på händerna... Sen tvättar jag i och för sig händerna ändå, dels för att jag vidrör saker i badrummet och dels för att passa på när jag ändå är där. Sen använder jag inte papper för att stänga av kran och öppna dörren - bara på offentliga toaletter i så fall. Jag håller med om att man ska försöka att inte sprida sjukdomar men någonstans får man sätta en gräns.
  • Anaiah
    barran skrev 2010-05-22 20:38:15 följande:
    men åå va äckliga vissa e.. 2 ggr/veckan... urk... oavsett väder är det äckligt enligt min åsikt. Nä MINST en gång om dagen ska de vara och då ALLA kroppsdelar!! äckelpottor..
    Amen fy fasen, varje dag?! Ditt underliv kan inte vara välmående då.
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-22 20:50:15 följande:
    Det tycker jag ärligt talat är rätt så äckligt. Skulle vägra ha sex med min man om han inte duschade varje dag. Det samlas ju massor med svett, bajs- och urinrester där nere. Har inte hunnit läsa hela tråden.
    Jag vet inte hur din man lyckas, men min man har då inte bajs på snoppen!
  • Anaiah
    Trynträ skrev 2010-05-22 21:39:57 följande:
    Jag hörde t o m att det bästa vore om man bajsade efter varje måltid. Hehe. Fast det verkar lite väl kan jag ju tycka. Personligen så skulle det inte funka för mig att inte bajsa varje dag. Vet hur mycket problem min mamma har för att hon jämt är hård i magen. Hon får käka massor med tarmmedel för att det ska fungera. Jag äter fibrer och dricker skapligt mycket. Då funkar tarmen bra. Sen läste jag nånstans att det inte är så bra att ha bajsrester kvar i tarmen länge för det kunde bli giftigt och ge div sjukdomar typ cancer och sånt. Vet dock inte om det är nån sanning i det.
    Men snälla människa, vet du inte hur tarmarna fungerar! "Bajsrester kvar i tarmen..." Hihihihi!
Svar på tråden hur ofta duschar ni?