• Anonym

NAKEN!

Hur känner ni er med att vara nakna med vänner o bekanta, tänker på i bastun eller batunnan? har ni svårt med det eller ni har inga problem med det

• Svar på tråden NAKEN!
  • carola1977

Vänner av samma kön känner jag inget problem att vara naken tillsammans med, men om deras respektive skulle vara med skulle det nog kännas rätt obekvämt.

• Marleen

nja nertill vill jag väl inte vara helt naken, men upptill spelar ingen roll... tycker dock inte om mina tuttar eefter tre graviditeter o så men de får la gå... men hellst så har jag bikini, eller underkläder på...

• Rumpetroll

När jag umgås med mina vänner eller bekanta så är vi aldrig nakna. Men kan nog va för vi mest är ute och festar tillsammans.

• Anonym
    carola1977 skrev 2010-05-24 18:34:36 följande:
    Vänner av samma kön känner jag inget problem att vara naken tillsammans med, men om deras respektive skulle vara med skulle det nog kännas rätt obekvämt.
    Jag håller med helt. Har liksom ingen lust att bli sexuellt objektiferad av mina kära vänners karlar.
  • Clobberella

Vill inte vara naken med folk jag är släkt med eller folk jag vet är tända på mig men som jag inte gillar tillbaka... annars inga problem. Kön kvittar.

• sextiotalist

Är aldrig naken med andra utom sambon, badar inte bastu alls och känner ingen med badtunna, i det senare skulle jag ha badkläder på mig av hygieniska skäl (skulle inte vilja bada i badtunna där folk har varit nakna i)

• Doktorn
    Anonym skrev 2010-05-24 19:20:24 följande:
    Jag håller med helt. Har liksom ingen lust att bli sexuellt objektiferad av mina kära vänners karlar.
    "Sexuellt objektifierad"?  Har alla dina vänner valt sådana karlar? Eller är det bara din känsla av att vara naken med andra?

Både jag och min fru badar nakna med våra vänner sommartid i sjöarna i närheten, och vi badar bastu nakna med dem under vinterhalvåret.  Om jag inte är hemma har jag inga invändningar mot att frugan bastar naken med våra vänner, manliga som kvinnliga.

Har vi gäster som känner sig obekväma med nakenhet så använder vi förstås handduk av respekt mot dem. Ingen ska behöva exponeras för mitt kön om de är obekväma med att stirra på mig (alternativet är ju att den som är obekväm med min nakenhet inte stirrar på mig i bastun, men den lösningen har ingen hittills kommit på så vi tar på handdukar om gästerna vill ha det så).

Nakenhet måste inte ha med sexualitet att göra, om man inte själv väljer att sexualisera nakenheten förstås.
    Av alla misslyckander är den här den besvikaste!
  • Anonym
    Doktorn skrev 2010-05-24 22:42:13 följande:
    "Sexuellt objektifierad"?  Har alla dina vänner valt sådana karlar? Eller är det bara din känsla av att vara naken med andra? Både jag och min fru badar nakna med våra vänner sommartid i sjöarna i närheten, och vi badar bastu nakna med dem under vinterhalvåret.  Om jag inte är hemma har jag inga invändningar mot att frugan bastar naken med våra vänner, manliga som kvinnliga. Har vi gäster som känner sig obekväma med nakenhet så använder vi förstås handduk av respekt mot dem. Ingen ska behöva exponeras för mitt kön om de är obekväma med att stirra på mig (alternativet är ju att den som är obekväm med min nakenhet inte stirrar på mig i bastun, men den lösningen har ingen hittills kommit på så vi tar på handdukar om gästerna vill ha det så). Nakenhet måste inte ha med sexualitet att göra, om man inte själv väljer att sexualisera nakenheten förstås.
    Japp, det är helt och hållet min känsla av att vara naken med andra!
    Jag är en obotlig narcissist inbillar mig att jag är så himla het att det är oundvikligt att bli kåt på mig om man ser mig naken.

Jag har däremot inga som helst problem med att vara naken med tjejer, vilket är lite motsägelsefullt med tanke på att det förmodligen finns en massa bisexuella etc också.

Sen vill jag nog inte heller se männen i min bekantskapskrets nakna. Jag vill liksom inte ha bilden på näthinnan. Jag vet inte varför det skulle vara så olustigt, har inte analyserat det så mycket.
  • Anonym (CC)

Känner mig obekväm. I bikini också. Min man känner jag mig inte obekväm inför däremot..

• Lakey

No worries! Ser de mig som ett sexobjekt ser jag det som en komplimang. Knappast trolig komplimang men ändå. Nakenhet måste inte vara sexig lika lite som sexighet måste vara naken.

Naket är så mycket skönare!
Svar på tråden NAKEN!