• Anonym

NAKEN!

Hur känner ni er med att vara nakna med vänner o bekanta, tänker på i bastun eller batunnan? har ni svårt med det eller ni har inga problem med det

• Svar på tråden NAKEN!
  • Styrdans

På senare år blir det inte så mycket sådant men i princip har jag inga problem alls med att vara naken. Det beror nog på att jag tränat en del på det i unga år. När man har varit naken ett tag struntar man i det. När man har sett en eller flera kvinnor nakna i några timmar blir det inte lika laddat som vid de första ögonblicken. naturfolk är ju nakna hela tiden och de sexar självklart inte hela tiden.

• Valle

Det händer allt att vi e nakna med folk vi känner... T ex vid bad ute på någon ö i skärgården med kompisar, eller vid bastubad om det e OK för ALLA i sällskapet.
    De gånger som inte är naket är ofta om det är nya folk med eller någon av motsatta könet..
    men ibland säger de att det OK om vi är men de behåller bikini eller handduk på!! Inget konstigt alls.. Alla har väl sätt en naken kropp!!!

• dukat

själv har jag en bakgrund där nakenhet var en naturlig nödvändighet Och har man då från början varit med om att nakenheten i sej inte har ett dugg med sex att göra så är det inget problem Man går ju inte fram o kysser ngn bara för man ser munnen på vederbörande

• Anonym (A)
    sextiotalist skrev 2010-05-24 20:41:58 följande:

Är aldrig naken med andra utom sambon, badar inte bastu alls och känner ingen med badtunna, i det senare skulle jag ha badkläder på mig av hygieniska skäl (skulle inte vilja bada i badtunna där folk har varit nakna i)

Badkläder av hygieniska skäl? Det är ju exakt samma kroppsdelar i vattnet, bara med lite syntettyg runtom? Samma bakterier som flyter runt oavsett badkläder eller ej.
  • droppen25

Vet inte hur jag skulle reagera men jag tror inte att könet spelar så stor roll. Snarare hur nära vän man är. Tveksamt om jag skulle glida ner naken i grannens badtunna. Näcka på en skärgårdsö eller en nudiststrand med okända känns lättare. 

Senaste nakenbadet med vänner av båda kön var nog på gymnasiet.
    Anonym skrev 2010-05-24 19:20:24 följande:
    Jag håller med helt. Har liksom ingen lust att bli sexuellt objektiferad av mina kära vänners karlar.
    Vi objektifierar er lika lätt med bikini som utan {#lang_emotions_laughing}
  • sextiotalist
    Anonym (A) skrev 2010-06-01 23:50:17 följande:
    Badkläder av hygieniska skäl? Det är ju exakt samma kroppsdelar i vattnet, bara med lite syntettyg runtom? Samma bakterier som flyter runt oavsett badkläder eller ej.
    Det finns en anledning till att man vill att folk skall ha simkläder på sig i ett badhus eller offentliga pooler. Ja, badkläder hindrar en del bakterier att komma ut i vattnet framför allt restpartiklar som man har i underlivet (avföringsrester etc) som binder en del bakterier.
  • Trialanderror

Med rätt vänner dvs. dom vi har känt lääääänge och som vi är avslappnade med så kan vi bada, basta, byta om eller vara nakna med utan minsta problem.

• Fredrik666
    Anonym skrev 2010-05-24 18:32:33 följande:
    Hur känner ni er med att vara nakna med vänner o bekanta, tänker på i bastun eller batunnan? har ni svårt med det eller ni har inga problem med det
    Vad jag tror är ungefär som sagan om Kejsarens nya kläder.

Det jag vill säga är hur van man är med andras uppfatningar om vad som är rätt eller fel.

I vissa länder får tjejer inte visa benen eller ansikte, osv...
    På 80-talet var det helt normalt att sola topples i sverige.
    Grönländare, eskimåer var det en gång i tiden normalt att värma mannen som kom på besök om han nu ville göra det. :)

Vad som är normalt kan vara välldigt lokalt.
  • Lakey
    sextiotalist skrev 2010-06-02 10:14:50 följande:
    Det finns en anledning till att man vill att folk skall ha simkläder på sig i ett badhus eller offentliga pooler. Ja, badkläder hindrar en del bakterier att komma ut i vattnet framför allt restpartiklar som man har i underlivet (avföringsrester etc) som binder en del bakterier.
    Så tyg stoppar bakterier men släpper igenom vatten? Kontakta WHO och meddela din upptäckt för nu kan vi rena vatten med hjälp av ett tunt tyg! 

Hindra avföringsrester från att hamna i bassängen gör man genom dusch innan bad.

Jisses!
  • Liveit1971

Nu bastas det tyvärr inte så mycket, och inget tunnbadande heller. Skulle det vara så så tror jag nog inte jag skulle bry mig så mycket. Speciellt inte om lite alkohol intagits.

Svar på tråden NAKEN!