• Anonym

NAKEN!

Hur känner ni er med att vara nakna med vänner o bekanta, tänker på i bastun eller batunnan? har ni svårt med det eller ni har inga problem med det

• Svar på tråden NAKEN!
  • Anonym (Karl)

Jag har inget emot av att byta om eller näcka mig inför andra. Däremot tycker jag illa om folk som ideligen ska näcka sig. Tror de att man är intresserad?

• Tom Araya
    100kgpappa skrev 2012-01-21 17:20:05 följande:
    Handduk är kanske inget plagg, men det är viss skillnad på att stå helt näck med andra eller med en handduk virad om sig, eller du ser ingen skillnad? Speciellt som en handduk skyler betydligt mer än än en bikini eller troser/kalsonger och en BH
    DET kan jag hålla med om men handduken är just bara ett skyl i sammanhanget, man är fortfarande lika naken under, till skillnad mot om man har kläder, underkläder eller badkläder på sig.
  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2012-01-21 23:10:06 följande:
    DET kan jag hålla med om men handduken är just bara ett skyl i sammanhanget, man är fortfarande lika naken under, till skillnad mot om man har kläder, underkläder eller badkläder på sig.
    Jag ska tillägga att jag räknar mig själv som naken även om jag virat handduken runt midjan vid exempelvis mixat bastubad.
  • Wittra

Skulle aldrig i livet vilja visa mig naken inför mina vänner. Menar då HELT naken, pratar in om badkläder. Förstår inte varför man skulle vilja vara det heller, framför allt inte inför manliga vänner.

• Wittra
    sextiotalist skrev 2010-05-24 20:41:58 följande:

Är aldrig naken med andra utom sambon, badar inte bastu alls och känner ingen med badtunna, i det senare skulle jag ha badkläder på mig av hygieniska skäl (skulle inte vilja bada i badtunna där folk har varit nakna i)

haha, näe precis, folk som suttit där och fisit :P Eller personer som kanske inte haft vett att duscha av sig innan de stiger ned i tunnan..
  • zid
    Wittra skrev 2012-01-22 16:01:43 följande:
    Skulle aldrig i livet vilja visa mig naken inför mina vänner. Menar då HELT naken, pratar in om badkläder. Förstår inte varför man skulle vilja vara det heller, framför allt inte inför manliga vänner.
    Fast för de flesta handlar det ju inte om ett behov att vilja vara naken inför andra. Det handlar om att man skiter i att man är naken. Tex i bastun, eller att man kommer på att man vill spontanbada men ingen hade badkläder med sig, eller så enkelt som att inte få panik för att en vän kommer in i rummet när man byter om. (för att man har bråttom, nått viktigt att säga, whatever)
  • bylocal40
    Wittra skrev 2012-01-22 16:01:43 följande:
    Ja alla fungerar vi ju olika ! och alla är vi mer eller mindre bekväma i våran nakenhet.
    Finns otaligt med sammanhang där det kan komma på tal om att vara naken ibland vänner.
    Fjällstugan, landet, hemma i badtunnan osv....
    Alla har vi ju sett nakna kroppar och vissa av oss bryr oss inte ifall vi är nakna inför olika kön och det handlar inte om att VILJA vara det utan det är skönt att slippa ha något på sig.
    Wittra skrev 2012-01-22 16:03:56 följande:
    haha, näe precis, folk som suttit där och fisit :P Eller personer som kanske inte haft vett att duscha av sig innan de stiger ned i tunnan..
    Nä fy bubblan, menar du att folk sitter och fiser i bastun ??? då ska jag aldrig basta mer
    Om folk ska bada tunna så tror jag ägaren har vett att säga till att man ska duscha innan ?
    Och det här handlade väl inte om nakenhet utan mer att du är rädd för bakterier som du lika gärna kan på på mycket värre ställen än bastun och badtunnan
    __________________________________________________________________________________
    Så jag har inga problem att vara naken inför andra ...
    verkar bara jobbigt att behöva gömma och skyla sig och hämnande på något sätt, man alla är vi som sagt olika och dömmer ingen!
  • Platypus

Inga problem med att vara naken inför vänner.

Är de riktiga vänner så accepterar de mig för den jag är inte för hur jag ser ut, oavsett om jag har kläder eller ej.

Är av åsikten att bastu, badtunna och liknande ska badas naket förutom en liten handduk man kan sitta på i bastun 

• Anonym (Karl)
    Wittra skrev 2012-01-22 16:03:56 följande:
    Vadå, har folk återupptagit vanan att tvaga sig gemensamt i tunnor? Är det nåt slags vintage-mode?
Svar på tråden NAKEN!