• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-07-28 21:52:09 följande:
    Hm då kankse du har lyckats iaf... Får ta och fortsätta hålla tummarna för dig!

Själv kör vi på "mys" varje dag och hoppas på att det tar sig, inga ursäkter godtas här, känns inte alltför romantiskt eller upphetsande, tyvärr.... Hoppas verkligen att det tar sig denna månad innan "alla" kompisar med BF i augusti ploppar! Vet inte om jag kommer att överleva att se deras nyfödda utan att vara gravid!
    Mensen kom idag. Förjävla ont fick jag oxå. Fasen.
    1½ år. Undrar om det kommer ske snart.
    Får gå till en spågumma tror jag.
    Drömmer
    Ska börja mysa så fort mensen slutat, fram tills några dgr efter ägglossning. Sen måste vi nog vila Skrattande
    Det blir tyvärr måstesex ibland. Vissa vill inte ha det så, men själv känner jag att det måste bli så... Ibland alltså..  =)
    Nu skriver jag rörigt, deltar i ett samtal här samtidigt oxå, så jag blir alldeles förvirrad att prata elräkningar högt och skriva om sex här Flört

Jahopp. Nya tag om 2 veckor- då blir det dags för BIM för dig då antar jag??
    Lycka till till oss båda =)
  • Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-07-29 11:27:27 följande:
    Mensen kom idag. Förjävla ont fick jag oxå. Fasen.
    1½ år. Undrar om det kommer ske snart.
    Får gå till en spågumma tror jag.
    Drömmer
    Ska börja mysa så fort mensen slutat, fram tills några dgr efter ägglossning. Sen måste vi nog vila Skrattande
    Det blir tyvärr måstesex ibland. Vissa vill inte ha det så, men själv känner jag att det måste bli så... Ibland alltså..  =)
    Nu skriver jag rörigt, deltar i ett samtal här samtidigt oxå, så jag blir alldeles förvirrad att prata elräkningar högt och skriva om sex här Flört

Jahopp. Nya tag om 2 veckor- då blir det dags för BIM för dig då antar jag??
    Lycka till till oss båda =)
    Jupp borde ha bim om ca 2 veckor, eller kanske redan nästa vecka, har ju lite oregelbundet, så vi har kört hårt sedan några dagar efter förra mensen.
  • Anonym (jag också)

Hej på er!

Det var länge sedan!

Jag var också skengravid för några dagar sedan. Men nu har jag mens och käkar rosenrot, vi får se om det hjälper.

Det blir måstesex om några dagar. Så här har vi hållit på i nästan två år!

• Vårblomma

Har ni gjort ngn utredning? För även om man har barn innan så finns det ngt som heter sekundär barnlöshet. Alltså det funkar helt plöstligt inte andra gången.

Så var det för oss. På utredningen (privat) visade det sig att min man hade fått en infektion i prostatan och denna infektion kunde män gå runt med i flera år utan att känna av några besvär så envis är den tydligen. Helt ofarlig men gör att spermavätskan klumpar ihop sig så att simmarna inte kan ta sig framåt (vilket är nödvändighet för att det ska bli några barn).

Efter 1 månads antibiotika blev han friskförklarad men det ville sig inte ändå. Då valde vi att gå vidare med IVF privat. Man får ju inget från landstinget om man redan har ett barn. Vårt tredje IVF försök (och det sista, tänker aldrig mer göra om det) så tog det sig och i december ska vi äntligen få vårt andra barn efter att ha försökt i tre år totalt.

Så gör en utredning, det är ändå ett bra sätt att få reda på att allt står rätt till. Privat utredning kostar inte mer än besöken hos en vanlig läkare medans själva IVF:en får man finansiera själv. Å det går väldigt mycket fortare på privatklinik än hos landstinget.

Nu har jag inte läst vad du har skrivit innan om ni redan gjort en utredning etc. Men annars önskar jag er lycka till!

• Vårblomma

Läste precis att ni faktiskt gjort utredning och att din mans spermier var lite långsamma och att han hade fått för sig att han vill att barnet ska komma till på naturlig väg.

Jag tror att du och din man behöver sätta er ner och prata igenom om han faktiskt vill ha ett barn till. Han blir inte yngre och det kan faktisk vara så att hans spermier har blivit ännu sämre. Har han dessutom kanske fått ngn infektion (som han inte känner av) så vet han defenitivt inte om simmarna är ok eller inte.

Det här med att komma till på naturlig väg får ni också diskutera eftersom alternativen kanske minskar ju längre åren går. Om han nu vill ha fler barn så bör han nog också göra en ny utredning innan ni diskuterar hur ni ska gå vidare. Att göra IVF är inte besvärligt för mannen (över huvud taget mer än psykiskt) men kan vara desto jobbigare för kvinnan (vilket det var för mig, både fysiskt och psykiskt).

Hur ni än gör är det viktigt att ni är överrens om hur ni ska gå vidare. Vill han inte göra ngn utredning så skulle jag nog isåfall börja ställa in mig på att det inte blir fler barn. Att gå varje månad och vänta och hoppas (och pricka in äl och ha sex fast man inte vill etc) tär på en (jag vet för jag varit där). Vi eller rättare sagt jag pratade men min man efter vårt första IVF försök (som misslyckades) att om det inte gick på dessa tre försök så ska vi vara nöjda med vår son.

Lycka till

• Anonym (vill också)

Tror jag hade ÄL i måndags, hade lätt mensvärk när jag var på jobbet och tänkte skitockså nu missade vi även denna gång, trots sex VARJE dag de senaste 4-5 veckorna! Men ingen mens har kommit! Visst borde det ha tagit sig om det var ÄL och vi har haft sex varje kväll så länge och även runt ÄL???

När kan man tidigast testa pos. efter ÄL?

• Anonym (Lilla jag)

Vårblomma: Så här är det; Han har 3 barn nu, en gemensam med mig. Så för honom räcker det. Såvida det inte kommer "naturlig väg". För då välkomnar han det. Som nu när vi trodde att jag var gravid, han blev väldigt glad, sen besviken när det inte blev ngt. Utredning- han säger nej till det. Vet inte varför, han kan bara inte prata om det. Sist gjorde vi ju det, men det tog oxå slut i samma veva jag blev gravid, för det tärde tydligen på honom. Ngt gör att han bara inte klarar av utredning vilket jag inte vet anledningen till... Så jag flyttade, men vi hittade tillbaka. Vi har det väldigt bra ihop oxå, allt klaffar- tills vi börjar prata om utredning.
    Hoppet är det sista som överger en, därför hoppas jag varje månad.
    Att det kanske bara blir ett barn är ok, men jag har inte riktigt kommit över "sorgen" att det kanske bli så än.

Pratat med många som gjort IVF. Både för som som det fungerat för och inte. Majoriteten har tyckt att det varit väldig jobbig resa. Så det kanske inte heller är ngt för oss då.
    Vet inte.
    Jag bara hoppas =)

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-08-05 11:42:14 följande:
    Tror jag hade ÄL i måndags, hade lätt mensvärk när jag var på jobbet och tänkte skitockså nu missade vi även denna gång, trots sex VARJE dag de senaste 4-5 veckorna! Men ingen mens har kommit! Visst borde det ha tagit sig om det var ÄL och vi har haft sex varje kväll så länge och även runt ÄL???

När kan man tidigast testa pos. efter ÄL?
    Borde väl vara 2 veckor efter ÄL???  Beroende på hur ens cykel är då..
    Men säg 3 veckor iaf???
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-08-03 23:17:00 följande:
    Hej på er!

Det var länge sedan!

Jag var också skengravid för några dagar sedan. Men nu har jag mens och käkar rosenrot, vi får se om det hjälper.

Det blir måstesex om några dagar. Så här har vi hållit på i nästan två år!
    Hej igen! =)
    Ja, visst är det "kul" med måstesex? =)
    Nåja, det är ju rätt gött ändå....man blir ju på humör om man inte var det innan Flört
    Har börjat med fertilitetsmonitor minsann.... Nu har man kostat på sig, Lika bra att köra på ordentligtOskyldig
    Började testa på dag 6 och igår (dag 11) hade jag stegring och idag var det fullt! Så ägglossning redan nu dag 12. I like. Antagligen rosenroten som snabbar på det hela lite? Vad vet jag.
    Vi har iaf haft sex nu i 4 dagar i rad. Så om vi kör på ikväll igen, kanske tom i morgon- ja- då har vi iaf gjort vad vi har kunnat!!!!   

Nu vill jag att det blir ett plus i tråden snart. Så man får lite förhoppningar. Inte för att det är så många som skriver men.....  =)
  • Anonym (vill också)

Är så sugen på att köpa ett gravtest och testa, kommer nog inte kunna hålla mig en / två veckor till... Men är ju eg. lönlöst att prova för tidigt...

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??