• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-07-04 13:17:34 följande:
    Va trisst! Hoppas det går bättre nästa gång!

Själv sitter jag och funderar på ÄL-stickor, är det någon som orkar förklara hur de funkar, hur ofta man måste testa osv. Fattar inte den lilla infon jag lyckats hitta på apotekets hemsida, som annars brukar vara så bra på sånt!
    Nä, jag har väl bara provat halvhjärtat några ggr. Man BÖR väl börja testa på dag 10 efter mens, samma tid varje dag. När strecket brevid kontrollstrecket är lika starkt eller starkare har man ägglossning inom...vad det nu står? Så det är väl då man bör mysa den dagen. Å dagen efter....Å kanske dagen innan.
    Jag vet inte. Jag får ju så ont vid ägglossning så vi myser ju runt de dagarna. Även om jag har så ont att det eg inte är direkt mys.....

Köpt rosenrot idag......
  • Anonym (jag också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-07-04 15:08:07 följande:
    Nä, jag har väl bara provat halvhjärtat några ggr. Man BÖR väl börja testa på dag 10 efter mens, samma tid varje dag. När strecket brevid kontrollstrecket är lika starkt eller starkare har man ägglossning inom...vad det nu står? Så det är väl då man bör mysa den dagen. Å dagen efter....Å kanske dagen innan.
    Jag vet inte. Jag får ju så ont vid ägglossning så vi myser ju runt de dagarna. Även om jag har så ont att det eg inte är direkt mys.....

Köpt rosenrot idag......
    Jag har också köpt rosenrot men jag ska vänta med det, jag vill ju helst bli gravid efter sommaren och få ett sommarbarn:) Räcker det verkilgen att kvinna tar det, det kan ju vara mannen det är fel på.
  • Anonym (Trist)

Vi har en dotter och henne fick vi genom hormonbeh och nu skall vi få syskon och två missfall och två borttag av cystor, kommer nästa smäll, min man har cellförändringar som är så stora på prostatan, som producerar sperma, att han måste ta bort hela den, så idag fick han lämna det första av tre spermaprov och sen får vi göra provrörsbefruktning, vet inte alls hur det går, men hoppas att det blir i vinter eller till nästa vår. Jag är 35 år och min man 41 år, vet inte om det är svårare att bli gravid via provrörsbefr, har aldrig tänkt den tanken, men nu vill vi ju ha ett syskon och vår dotter med, och åldersskillnaden får bli vad den blir.

Önskar er alla andra i denna tråd lycka till. Kan jag också få vara med. ?

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (Trist) skrev 2010-07-16 23:00:18 följande:
    Vi har en dotter och henne fick vi genom hormonbeh och nu skall vi få syskon och två missfall och två borttag av cystor, kommer nästa smäll, min man har cellförändringar som är så stora på prostatan, som producerar sperma, att han måste ta bort hela den, så idag fick han lämna det första av tre spermaprov och sen får vi göra provrörsbefruktning, vet inte alls hur det går, men hoppas att det blir i vinter eller till nästa vår. Jag är 35 år och min man 41 år, vet inte om det är svårare att bli gravid via provrörsbefr, har aldrig tänkt den tanken, men nu vill vi ju ha ett syskon och vår dotter med, och åldersskillnaden får bli vad den blir.

Önskar er alla andra i denna tråd lycka till. Kan jag också få vara med. ?
    Ojoj, hoppas det lyckas för er! Håller tummarna! Klart du får vara med! Lite segt här på sommaren nu dock, man är ju ute hela tiden =)
    Har iaf kört på rosenrot denna månaden nu, sambon äter zinktabletter sen i mars....
    Nu är det bara denna väntan igen efter ägglossningen.... Tog det sig eller inte?
    Ja, gissa vad jag tror?
    Not.
    Men ngn gång är det kanske vår tur.
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-07-16 22:20:40 följande:
    Jag har också köpt rosenrot men jag ska vänta med det, jag vill ju helst bli gravid efter sommaren och få ett sommarbarn:) Räcker det verkilgen att kvinna tar det, det kan ju vara mannen det är fel på.
    Just det, glömde ju svara.
    Ingen aning eg vad man ska tro på. Kanske inget hjälper.
    Men för min sambo, som har slöa simmare, kan zink hjälpa till..(säger dom som jobbar på hälsokost). Vad rosenrot eg gör vet jag inte Skäms. Bara testar ngt nytt....
  • Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-07-19 15:59:08 följande:
    Just det, glömde ju svara.
    Ingen aning eg vad man ska tro på. Kanske inget hjälper.
    Men för min sambo, som har slöa simmare, kan zink hjälpa till..(säger dom som jobbar på hälsokost). Vad rosenrot eg gör vet jag inte Skäms. Bara testar ngt nytt....
    Tror att rosenrot "bara" ska öka orken och sexlusten, men det kan ju behövas när man kämpar på för +...
  • Anonym (Lilla jag)

Återigen har jag symtom för att vara gravid även denna månaden. Har väl BIM på ons-tors ngn gång, kanske tom fre, har inte räknat så noga. Men uj vad jag känner av tjejmagen. Å undrar om det inte är liiiite annolunda denna ggn?
    Herreguuud, att man aldrig lär sig...'
    Men det stramar å sticker.
    Faktiskt.

Hmmm...
    Undrar om mensen kommer tidigare även denna ggn då....

• Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-07-25 11:26:12 följande:
    Återigen har jag symtom för att vara gravid även denna månaden. Har väl BIM på ons-tors ngn gång, kanske tom fre, har inte räknat så noga. Men uj vad jag känner av tjejmagen. Å undrar om det inte är liiiite annolunda denna ggn?
    Herreguuud, att man aldrig lär sig...'
    Men det stramar å sticker.
    Faktiskt.

Hmmm...
    Undrar om mensen kommer tidigare även denna ggn då....
    *håller tummarna för dig*

Själv har jag ÄL denna eller nästa vecka, så jag känner mig som vanligt lite smågravid... Har lärt mig att jag har ÄL och inte är Gravid då... Så nu kör vi varje dag för att inte missa! Hoppas jag/vi lyckas denna gång.
    Har redan planerat hur vi ska avslöja det för släkten   Men det funkar bara om vi lyckas nu.... Dottern kommer då få en tröja som det står storesyster på eller möjligtvis blivande storesyster i paketet på sin tvåårsdag i slutet av september! Hoppas så!!!! 
  • Anonym (Lilla jag)
    .
    Har redan planerat hur vi ska avslöja det för släkten   Men det funkar bara om vi lyckas nu.... Dottern kommer då få en tröja som det står storesyster på eller möjligtvis blivande storesyster i paketet på sin tvåårsdag i slutet av september! Hoppas så!!!! 
    Tycker jag låter bra =) Skulle vara skoj att göra så. Själv tog jag ett test tidigt imorse... Ett svaaaaaagt streck blev det...Spök eller på riktigt? 28 dgr på fredag, så det är lite tidigt. Men jag hade ägglossning tidigare denna månaden, så kanske har jag bim ett par dgr tidigare...
    Nu har jag mer illamående, mer mensliknande så jag är lite orolig över att det är spökstreck....

Tänk om vi efter 1½ år lyckats?
    Ujuj....
  • Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-07-26 09:01:38 följande:
    Tycker jag låter bra =) Skulle vara skoj att göra så. Själv tog jag ett test tidigt imorse... Ett svaaaaaagt streck blev det...Spök eller på riktigt? 28 dgr på fredag, så det är lite tidigt. Men jag hade ägglossning tidigare denna månaden, så kanske har jag bim ett par dgr tidigare...
    Nu har jag mer illamående, mer mensliknande så jag är lite orolig över att det är spökstreck....

Tänk om vi efter 1½ år lyckats?
    Ujuj....
    Oj, hoppas på att det int är ett spökstreck!!! ska hålla tummarna ända fram till fredag! Du måste hålla mig uppdaterad, för detta är ju spännande! Lycka till!!!!
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??