• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (jag också)

Jag ska också köpa ägglossningstest efter nästa mens.

Nu så har jag ingen aning om jag redan har haft ägglossning dag 10 eller om jag får den dag 14. Jag har i alla fall haft sex varannan dag och ska fortsätta med det. Bäst att vara på säkra sidan. Avvaktar med rosenrot till nästa mens. Och mannen får zink och selen:)

• Anonym (Lilla jag)

Vi har haft sex varje dag sen förra torsdagen...Pust...  ;)
    Nu jävlar har vi iaf gjort vad vi kunnat..
    Idag har jag fort stegring på ägglossning men inte max.
    Så kanske det blir en omgång i kväll med
    Lika bra =)

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-08-09 21:39:55 följande:
    Är så sugen på att köpa ett gravtest och testa, kommer nog inte kunna hålla mig en / två veckor till... Men är ju eg. lönlöst att prova för tidigt...
    Hur går det? Köpt ngt test????
  • Anonym (vill också)

Har köpte test, ska testa imorgon, då jag ska ha ME&I party och vill köpa massa kläder till mig. Lite onödigt om vi lyckats och jag växer ur dem på ett par månader

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-08-13 09:19:39 följande:
    Har köpte test, ska testa imorgon, då jag ska ha ME&I party och vill köpa massa kläder till mig. Lite onödigt om vi lyckats och jag växer ur dem på ett par månader
    Då håller jag tummarna!!!
  • Anonym

ser att nån skrev om rosenrot, tänk dock på att de kan framkalla missfall.. varit med om de själv.. istället för att laborera sjlv, gå till gyn å få pergotime eller nå..

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym skrev 2010-08-13 10:58:21 följande:
    ser att nån skrev om rosenrot, tänk dock på att de kan framkalla missfall.. varit med om de själv.. istället för att laborera sjlv, gå till gyn å få pergotime eller nå..
    Jag äter, från mens till ägglossning. Inte hela månaden.
    Jag får nog inte pergo, har regelbunden mens.
    Bara prövar mig fram. Hjälp får vi bara om båda är överrens till utredning, vilket vi inte är här hemma. =( Dock gjort det för ca 4 år sedan.
  • Anonym (vill också)

Testade imorse, negativt såklart! Och nu kommer mensvärken! Typiskt! Hade jag hållt mig en dag till eller två så hade jag sluppit testa...

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2010-08-14 10:01:09 följande:
    Testade imorse, negativt såklart! Och nu kommer mensvärken! Typiskt! Hade jag hållt mig en dag till eller två så hade jag sluppit testa...
    Japp, där har ,man varit själv oxå. Testat och då kommer mensen Skrikandes
  • Avena

Kort inlägg och kanske helt meningslöst:
    När vi hade sex "varje dag" och även under äggglossning gick det inte på flera månader, precis som att spermierna tog slut, haha. Men den månaden vi bara körde två gånger precis på ÄL blev det.. Tredje barnet dock.
    Tänkte att det kan vara värt att prova. Men det har ni väl redan gjort...
    Lycka till! Kram. :)

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??