• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (jag också)

Mellan mig och min syster är 17 månader och det är perfekt. Men med mer än 3 år mellan barnen verkar vara hopplöst för barnen. Däremot i landet som jag kommer ifrån (Polen) tycker de flesta att det är perfekt med 3 och mer år mellan barnen. Att det lilla barnet inte ska behöva dela uppmärksamhet, att det är lättare för mamman. Egoistiskt tycket jag.

Det blir tyvärr mer än 3 (kanske 4 eller 5) år mellan min son och nästa barn, men jag hoppas att  jag får flera barn sedan och kanske det blir bara 2 år mellan dem.

• Anonym (kossan)
    Anonym (jag också) skrev 2010-06-08 16:51:06 följande:

Mellan mig och min syster är 17 månader och det är perfekt. Men med mer än 3 år mellan barnen verkar vara hopplöst för barnen. Däremot i landet som jag kommer ifrån (Polen) tycker de flesta att det är perfekt med 3 och mer år mellan barnen. Att det lilla barnet inte ska behöva dela uppmärksamhet, att det är lättare för mamman. Egoistiskt tycket jag.

Det blir tyvärr mer än 3 (kanske 4 eller 5) år mellan min son och nästa barn, men jag hoppas att  jag får flera barn sedan och kanske det blir bara 2 år mellan dem.

Min mamma kommer också från Polen
  • Anonym (jag också)
    Anonym (kossan) skrev 2010-06-08 18:20:02 följande:
    Min mamma kommer också från Polen
    Vad trevligt:) Kan du polska? Då förstår jag att hon inte ville ha barnen tätt:)
  • Anonym (kossan)
    Anonym (jag också) skrev 2010-06-08 19:56:47 följande:
    Vad trevligt:) Kan du polska? Då förstår jag att hon inte ville ha barnen tätt:)
    Jag förstår mycket men inte allt. När de pratar kan jag snappa vissa ord och på vis förstå hela meningen. HAr alltid fått "tolka" åt mina syskon.

För mammas del så sa de att hon inte ens kunde bli gravid men jag vet inte hur hon hade gjort ifall hon hade kunnat välja. Då hade det kanske tagit sin tid mellan oss iallafall.
  • Anonym (jag också)

I går kände jag mig gravid men idag kom mens:(  Att man aldrig lär sig:(

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2010-06-09 22:29:48 följande:
    I går kände jag mig gravid men idag kom mens:(  Att man aldrig lär sig:(
    Triiist =(
    Nya tag igen........ igen, igen, igen...,..

Nu ska jag åka på en liten semester med dottern, sambon kommer upp först efter ägglossning som sagt...attans ....
  • Anonym (kossan)

Jag vet inte ens om jag har haft ÄL denna månad men väntar på mensen, vet ju inte ens när den behagar komma upp eftersom den är så oregelbunden. Allt mellan 29 dagar och 41 dagar.

Jag ska åka bort 4 dagar med jobbet i mitten på juli så den får gärna komma snart så jag hinner ha en ev. ÄL innan resan och inte under den!

• Anonym (jag också)

Stackars er som måste planera så, jag och min man är tillsammans hela tiden. Jag skulle blir galen om han skulle resa bort på min ÄL!

Annars så känns det så deppigt när mensen har kommit. Orkar inte ens tänka på nya tag. Men som sagt har jag korta cyklar, 24-25 dagar, så ÄL kommer så fort mensen är över, dag 9 typ:)

"Lilla jag" ha det så skönt på din semester!

• Anonym (kossan)

Jag som jobbar i vården jobbar ju tyvärr mycket kvällar/nätter men försöker att inte jobba så många i rad där jag tror att ÄL ska inträffa, det krövs god planering när man inte har 7-16 jobb

• Anonym (Lilla jag)

Ja, trist är det där med ägglossning och planering.... Men vi är alltid tillsammans eg, detta är första ggn vi är "separerade" ...typiskt bara att det är vid ägglossning.
    Kanske är en bra paus, man har ju försökt ett x antal ggr i rad nu...16 eller nåt blir det väl?
    Så denna gången är körd, känner mig stressad att vi missar den, men samtidigt....en månad när jag inte behöver hoppas iaf...
    Min första semesterdag har bestått i alltiallohjälp inför min systerdotters student imorgon. Men det är bara kul, dagen har gått fort!
    Imorgon student- viiiin på kvällen! Slurp. Kan man behöva nu.
    Sen ska vi fortsätta semestern i sommarstugan, den är sååå mysig och man bara längtar dit hela tiden- det är verkligen semester att vara där!
    Lovely!
    Lycka till alla!
    Hoppas ngn kan komma med ett glatt pluss snart och smitta oss andra =)

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??