• Fragile Angel

Hjälper du pojken?

En smutsig tonårspojke, vars armar är fulla av nålstick, har efter att han hostat blod, fallit till marken, och han slutar att andas. Bredvid honom ligger en kanyl, som trillat ur hans ficka.

Detta är allt du vet! Ger du honom HLR?

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälper du pojken?
  • EmmaOh

ja (eller rättare sagt jag hoppas det). Jag har alltid pocketmask och handskar i väskan.

• felicityporter

Nej, jag kommer faktiskt inte ihåg hur man utför HLR (trots alla kurser i det man tvingades delta i som liten...). Jag hade dock gjort vad jag kunnat, försökt väcka honom med en örfil (hey, det kan faktiskt funka ibland!) och ringt 112.

• Denebola

Ja, jag hoppas och tror det.

Jag har HLR-cert och har gått flera HLR-utbildningar genom åren. Jag har en "mask" i nyckelknippan som kan användas för att undvika blodsmitta.

Så jag är ju förberedd. Men jag har aldrig ställts inför situationen i verkliga livet, så jag vet inte hur jag skulle reagera då.

• saltabanditen

Nej jag hjälper ingen med fickorna fulla av kanyler, vare sig det är en skitig tonåring eller kungen om så vore.  
    Tycker helt enkelt att jag är alldeles för dyrbar för att utsätta mig för den risken.

• Margarit

Nej, jag skulle inte våga med tanke på smittorisken. För det andra så kan jag inte ge HLR. Jag skulle ringa 112.

• Strumpläst83

Nope, inte en chans! Jag ringer 112 såklart men mitt ofödda barn går före någon som frivilligt injicerar knark(?). Min 2-åriga dotter också, hon vill nog ha kvar sin mamma i livet.

Inled mig icke i frestelse, jag hittar själv
  • Formfin

Ja, eftersom jag har ett munskydd hängandes på min nyckelknippa som jag alltid har med mig, skulle jag inte tveka att ge HLR.

• Movie Freak

nej för modligen inte.

men jag lägger honom i framstupat sidoläge o larmar 112 o gör vad jag kan.

möjligtvis att jag skulle göra det om jag hade ett sådant munnskydd som jag hade när jag jobba inom securitas.

Bridget Jones wanton sex goddess with a very bad man between her thighs.
Svar på tråden Hjälper du pojken?