• Fragile Angel

Hjälper du pojken?

En smutsig tonårspojke, vars armar är fulla av nålstick, har efter att han hostat blod, fallit till marken, och han slutar att andas. Bredvid honom ligger en kanyl, som trillat ur hans ficka.

Detta är allt du vet! Ger du honom HLR?

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälper du pojken?
  • Stealth
    oOMayaOo skrev 2010-05-31 16:21:29 följande:
    Jag skulle ha ringt 112 och gett kompressioner. Jag skulle inte lägga min mun på vad som verkar vara en blodig sprutnarkoman.
    finns som sagt flera olika skydd som man kan bära med sig, dock gör såklart inte alla det
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Slagsmålsklubben

Ja, det skulle jag absolut göra.
    Ingen tvekan om saken!

Linnea, Jonathan & Vincent - Jag älskar er!
  • Francheska
    Stealth skrev 2010-05-31 16:22:51 följande:
    finns som sagt flera olika skydd som man kan bära med sig, dock gör såklart inte alla det
    Som även är små och smidiga, man behöver inte bära omkring på en pocketmask i handväskan.
  • Slagsmålsklubben
    Sadness skrev 2010-05-31 14:22:42 följande:
    Vad är det för fel på majoriteten av FLs invånare?NI VILLE HJÄLPA EN STRAFFAD PEDOFIL/MÖRDARE!MEN INTE EN TONÅRSPOJKE SOM HAR HAMNAT SNETT?FY PÅ ER!(själv hade jag låtit mannen dö, och kanske sparkat lite grus i ansiktet på honom, men pojken hade jag absolut försökt att rädda"!
    Jag håller med dig..
    Linnea, Jonathan & Vincent - Jag älskar er!
  • oOMayaOo
    Stealth skrev 2010-05-31 16:22:51 följande:
    Det vet jag, men jag bär inte ens med mig ett plåster. Så mitt svar kvarstår.
  • redneck girl

ringer 112.men sen är det stopp,tyvärr.vill nog ha min livhanke kvar,om inte annat så för mina barns skull.

• ääni

Hm... Jag har nog glömt hur man ger HLR... så jag ringer 112 och hoppas någon annan som vet bättre kommer och hjälper till.

• Alm

Kan i och för sig HLR men hade inte gjort det, säger som Redneck är rädd om livhanken. Ringt 112 dock.

• BillyX

Jag skulle lagt honom i framstupa sidoläge men inte gett han mun-mot-mun, bara hjärtpumpning eller vad det kallas.

• BillyX
    december2010 skrev 2010-05-31 16:13:50 följande:
    Skrämmande att det är så få som kan HLR, jag kommer nog inte heller ihåg hur man gör  Så det är inte menat som ett påhopp eller nått. Borde friska upp minnet igen, för det är något man borde kunna!! För många år sedan när min mamma gick en HLRkurs, så berättade kursledaren att det var en man som hade dött, mitt i stan, hade stått hur många som helst runt omkring och kollat på, ingen visste vad dom skulle göra... hemskt!   (Jag har inte röstat,  jag tycker att det är omöjligt att veta en sån sak då jag inte är i situationen)
    Även om man inte är säker så kan man väl göra NÅNTING? Trycka igång andningen, lagt honom i framstupa sidoläge, blåst lite i munnen...
Svar på tråden Hjälper du pojken?