• Fragile Angel

Hjälper du pojken?

En smutsig tonårspojke, vars armar är fulla av nålstick, har efter att han hostat blod, fallit till marken, och han slutar att andas. Bredvid honom ligger en kanyl, som trillat ur hans ficka.

Detta är allt du vet! Ger du honom HLR?

¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälper du pojken?
  • Movie Freak

varför är det ingen som ens kollar om han andas?

bara för att man kollapsar betyder inte att man slutat andas elelr att man behöver HLR utan andas man räcker det med framstupat sidoläge.

Bridget Jones wanton sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • uniMog

njae.. dels är jag osäker på hur man gör, dels vill jag inte ha ev. smitta.

Jag skulle ringa 112 och fråga hur jag ska göra och om de kunde ge mig instruktioner på hur jag hjälper honom säkert (för både honom och mig) så skulle jag göra det.

Men jag blev nyfiken på masken folk pratar om, det måste jag leta reda på.

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Movie Freak
    Pejgan skrev 2010-05-31 11:29:56 följande:
    njae.. dels är jag osäker på hur man gör, dels vill jag inte ha ev. smitta.Jag skulle ringa 112 och fråga hur jag ska göra och om de kunde ge mig instruktioner på hur jag hjälper honom säkert (för både honom och mig) så skulle jag göra det.Men jag blev nyfiken på masken folk pratar om, det måste jag leta reda på.
    många som jobbar som ex. väktare har en ja munskyddsmask fast till skillnad ifrån en vanlig munskyddsmask så har den en liten väntil som man kan blåsa i.

Man sätter på masken på den personen som behöver hjälp o gör HLR som vanligt, men man slipper direkt munkontakt.
  • milky

Jag röstade på nej, dels för jag inte vet hur man göra och sen är jag rädd för att bli smittad av evetnuell livshotande sjukdomar. jag skulle ringa 112.

• två blir 3

Annat: Jag skulle ha gett kompressioner enbart. Man behöver inte ge HLR för att rädda liv, kompressioner räcker.

• emsoca

Nej i och med att jag inte har en sån mask som vissa har, aldrig att jag utsätter mig för blodsmitta men självklart larmar jag ju.

• Movie Freak

ungefär så här såg masken ut. fast våran var rund o fanns snören som man satte runt offrets öron så att den satt på plats.

Svar på tråden Hjälper du pojken?