• Forumvärd

Smörgåstårta bebhöver tips!

Jag behöver tips massor med tips på goda och smidiga röror till smörgåstårta.

Sonen tar studenten och jag vill göra något riktigt smarrigt. Är det någon som har tips på något annat som det går att bjuda på så tar jag gärna emot det också

• Svar på tråden Smörgåstårta bebhöver tips!
  • beadis
    MuSiCLoVeR skrev 2010-06-08 09:56:15 följande:
    [quote][quote-nick]Forumvärd skrev 2010-06-08 08:38:28 följande:[/quote-nick]Jag brukar göra så här...Längt upp på tårtan lägger jag ett lager av röran majonäs, dill och hackad kokt ägg, så att det blir kletigt och att alla andra ingredienser fastnar bättre. Sen skivar jag tunt gurka och lägger längs sidorna, på tårtan lägger jag salladsblad (huvudsallad) sen tomat i klyftor, kokta ägg i klyftor, rökt skinka som jag rullar till "strutar" ostskivor som jag rullar också, ändarna på osten doppar jag i paprikapulver, för det ser fint ut Ibland har jag gravad lax som jag också rullar till strutor.Sen MASSOR av räkor på, Dill i kvistar, tunna paprika skivor,Citronskivor (ett måste om man har räkor på  vindruvor, clemenentiner i klyftor, så det blir lite fruktinslag Man ha så mktpå en smörgåstårta, en del har typ köttbullar.Kan tillägga att jag har jobbat just med att göra smörgåstårtor
    Antecknar och sparar För här ska garneras smörgåstårtor!

Det är verkligen inte så svårt att göra en tårta, på´t bara, blir säkert smaskigt Tungan ute
    Du får gärna lägga ut en bild på det sen
  • Forumvärd
    MuSiCLoVeR skrev 2010-06-08 10:09:14 följande:
    Antecknar och sparar För här ska garneras smörgåstårtor!

Det är verkligen inte så svårt att göra en tårta, på´t bara, blir säkert smaskigt Tungan ute
    Du får gärna lägga ut en bild på det sen
    Vågar vi det
    Alltså en bild på min tårta?

Jo men det måste jag ju absolut göra!
  • beadis
    Forumvärd skrev 2010-06-08 10:12:20 följande:
    Vågar vi det
    Alltså en bild på min tårta?

Jo men det måste jag ju absolut göra!

Klart du vågar

Jag gillar själv att ta kort på mina verk..hehe

• Zimlis
    Forumvärd skrev 2010-06-08 10:08:57 följande:
    Det är ett bra betyg

Jag gillar ju hemmagjorda mer än de man köper i affär. För oftast så slänger de bara på flera lager med Mimosasallad och annat färdigt klet och det blir för mastigt och smakar alldeles för mycket majonäs.
    tror faktiskt att det är just därför hon inte gillar smörgåstårta.
    Köpta är näää näää näää

Vi kräver en bild på dina tårtor sen!!!

Jag har en smarrig med, med tonfisk lök, creme fraiche, ägg räkor och gurka och naturligtvis dill och citron
    Kom med förslag och vinn Leilas kokbok www.familjeliv.se/Forum-5-163/m52253563.html
  • Forumvärd
    MuSiCLoVeR skrev 2010-06-08 10:14:57 följande:

Klart du vågar

Jag gillar själv att ta kort på mina verk..hehe

Zimlis skrev 2010-06-08 10:19:50 följande:
    tror faktiskt att det är just därför hon inte gillar smörgåstårta.
    Köpta är näää näää näää

Vi kräver en bild på dina tårtor sen!!!

Jag har en smarrig med, med tonfisk lök, creme fraiche, ägg räkor och gurka och naturligtvis dill och citron
    Då ska jag fota "kreationen" och lägga upp en bild
  • Boothwalker
    Forumvärd skrev 2010-06-08 10:07:31 följande:
    Tack!! Solig

Det funkar ju på en smörgåstårta också. Snittar kan jag ju också göra, eller hur?

Jag har ett recept på snittar som blir dödligt goda.
    Finhackad rökt lax
    Creme Fraiche
    Keso naturell
    Finhackad röd lök
    Gräslök

Smeta på det på mjukt tunnbröd och rulla ihop och skär i lagomt stora bitar.
    Så gott!
    Ja snittar kan ju vara ett komplement för de som inte gillar smörgåstårta eller inte är så hungriga utan bara lite småsugna sådär...
    Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • Zimlis
    Boothwalker skrev 2010-06-08 10:32:10 följande:
    Ja snittar kan ju vara ett komplement för de som inte gillar smörgåstårta eller inte är så hungriga utan bara lite småsugna sådär...
    Det är ju så vansinnigt smidigt att göra med.
    En bit melon och en bit fetaost på en tandpetare. ost och skinksnittar.
    kombinationerna är oändliga
    Kom med förslag och vinn Leilas kokbok www.familjeliv.se/Forum-5-163/m52253563.html
  • Boothwalker
    Zimlis skrev 2010-06-08 10:39:18 följande:
    Det är ju så vansinnigt smidigt att göra med.
    En bit melon och en bit fetaost på en tandpetare. ost och skinksnittar.
    kombinationerna är oändliga
    Oh. Melon är gott!!!

Och resten av melonen kan man skära upp som tilltugg eller blanda i en sallad. Är det melon i salladen kanske tom jag skulle kunna tänka mig att äta den (jag gillar inte att blanda grönsaker. Vad är det för mysko påhitt? *Går och brer mig en pepparkaka med korv istället*
    Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • Zimlis
    Boothwalker skrev 2010-06-08 10:55:45 följande:
    Oh. Melon är gott!!!

Och resten av melonen kan man skära upp som tilltugg eller blanda i en sallad. Är det melon i salladen kanske tom jag skulle kunna tänka mig att äta den (jag gillar inte att blanda grönsaker. Vad är det för mysko påhitt? *Går och brer mig en pepparkaka med korv istället*
    jo dina kombisar är ju fullt normala Drömmer - hahahahaha men min granne vill ha falukorv på pannkaka och gärna ketchup *ähmm*
Svar på tråden Smörgåstårta bebhöver tips!