• Forumvärd

Smörgåstårta bebhöver tips!

Jag behöver tips massor med tips på goda och smidiga röror till smörgåstårta.

Sonen tar studenten och jag vill göra något riktigt smarrigt. Är det någon som har tips på något annat som det går att bjuda på så tar jag gärna emot det också

• Svar på tråden Smörgåstårta bebhöver tips!
  • Forumvärd
    Ylwis skrev 2010-06-08 18:22:28 följande:
    eller så gör du exotisk planka.
    skivad rostiff, tjälknöl,skinka el dylikt och en massa exotiska frukter en brietårta och till kan man ha potatissallad eller gratäng.
    Åh det lät gott!

Lägger du upp det som plockmat då eller gör du en planka åt var och en?
  • Ylwis
    Forumvärd skrev 2010-06-08 18:25:16 följande:
    Åh det lät gott!

Lägger du upp det som plockmat då eller gör du en planka åt var och en?
    JAg lääger det som plockmat på brickor, lägger upp köttet i olika högar och dekorerar med en massa exotiskfrukt och en bit brieost på varje bricka.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Mary Jo

Alltså jag måste lägga till den här tråden i mina favoriter. Ska snart döpa min dotter och tänkte göra smörgåstårta. Gud vilka goda recept och vad duktiga ni är!!

• Forumvärd
    Ylwis skrev 2010-06-08 18:38:37 följande:
    JAg lääger det som plockmat på brickor, lägger upp köttet i olika högar och dekorerar med en massa exotiskfrukt och en bit brieost på varje bricka.
    Det var ett bra tips Solig
    Det blir en del fester här hemma i sommar och då ska jag absolut prova det. Det är så fräscht med plockmat och det måste bli maffigt när allt kommer på en bricka.
    Jag åt skaldjursbuffé en gång och då kom de inte med enorma fat fyllda med alla olika läckerheter så det var bara att plocka och njuta. Halva njutningen var själva fatet. Att se de här maffiga faten bäras in var en upplevelse i sig.
  • Zelmilainen
    Forumvärd skrev 2010-06-08 18:15:33 följande:
    Det är också så gott Tungan ute*dregglande gubbe*
    de bjöd på det utanför ica maxi när vi handlade där för ett tag sen *mumma*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • beadis
    Forumvärd skrev 2010-06-08 10:22:32 följande:
    Zimlis skrev 2010-06-08 10:19:50 följande:
    tror faktiskt att det är just därför hon inte gillar smörgåstårta.
    Köpta är näää näää näää

Vi kräver en bild på dina tårtor sen!!!

Jag har en smarrig med, med tonfisk lök, creme fraiche, ägg räkor och gurka och naturligtvis dill och citron
    Då ska jag fota "kreationen" och lägga upp en bild
    Vi ser fram emot detta
  • Forumvärd
    Mary Jo skrev 2010-06-08 18:51:05 följande:
    Alltså jag måste lägga till den här tråden i mina favoriter. Ska snart döpa min dotter och tänkte göra smörgåstårta. Gud vilka goda recept och vad duktiga ni är!!
    Gör så

Jag blir så glad över alla tips.
    Så i år blir det ingen tråkig tårta med bara ost, leverpastej och bostongurka
  • beadis
    Zimlis skrev 2010-06-08 10:59:01 följande:
    jo dina kombisar är ju fullt normala Drömmer - hahahahaha men min granne vill ha falukorv på pannkaka och gärna ketchup *ähmm*
    Kom med förslag och vinn Leilas kokbok www.familjeliv.se/Forum-5-163/m52253563.html
    Kräks  
Svar på tråden Smörgåstårta bebhöver tips!