• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.
  • Triskele
    Add3 skrev 2010-07-25 19:58:31 följande:
    Vänsterfalangen i dessa debatter uppvisar ofta en så osäker attityd gentemot dessa frågor att de fyller sida upp och sidan ned med ryggdunkar och sarkasmer istället för arguement, fastän ingen längre argumenterar..Obestämd

Vad man än kan säga om den 'kritiska' falangen så sysslar de iaf inte med detta patetiska försök att stärka sin egen position och förminska motpartens.
    Hur utläste du politisk tillhörighet hos debattörerna?
    Synsk? 
    *ideas are bulletproof*
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-07-25 20:16:13 följande:
    Synsk? 
    Hur svårt kan det vara att se vilka som lutar åt vänster så mycket att dom ligger ner i dessa trådar?
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-07-25 20:29:03 följande:
    Hur svårt kan det vara att se vilka som lutar åt vänster så mycket att dom ligger ner i dessa trådar?
    Uppenbarligen väldigt. Personligen står jag utanför den uppdelningen. Precis som många andra gör nuförtiden. Skalan är både förlegad och meningslös.
    *ideas are bulletproof*
  • Gung Ho
    Triskele skrev 2010-07-25 20:16:13 följande:
    Synsk? 
    Var det allt du hade att säga om mitt inlägg så bekräftar det väl iaf min tes.
  • Triskele
    Add3 skrev 2010-07-25 22:40:13 följande:
    Var det allt du hade att säga om mitt inlägg så bekräftar det väl iaf min tes.
    Att du drar slutsatser utan belägg och tror dig bevisa något när du blir ifrågasatt?
    Bra jobbat.
    *ideas are bulletproof*
  • Nice Girl Wrong Place
    Add3 skrev 2010-07-25 19:58:31 följande:
    Vad man än kan säga om den 'kritiska' falangen så sysslar de iaf inte med detta patetiska försök att stärka sin egen position och förminska motpartens.
    What a load of crap.
    Tycker inte jag ser annat.
    Beautifully Human
  • Gung Ho
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-07-25 23:05:46 följande:
    What a load of crap.
    Tycker inte jag ser annat.
    Då får du ta på dig ett par mer opartiska glasögon.
  • Gung Ho
    Triskele skrev 2010-07-25 22:47:46 följande:
    Att du drar slutsatser utan belägg och tror dig bevisa något när du blir ifrågasatt?
    Bra jobbat.
    Ett annat svaghetstecken vad gäller ens egna resonemang är att inte kunna bemöta kritik utan att prata runt och försöka föra in debatten åt ett annat håll.
  • Triskele
    Add3 skrev 2010-07-25 23:10:51 följande:
    Ett annat svaghetstecken vad gäller ens egna resonemang är att inte kunna bemöta kritik utan att prata runt och försöka föra in debatten åt ett annat håll.
    Fast det är inte faktisk kritik, det är trollande. Och trollande bör inte uppmuntras.
    *ideas are bulletproof*
  • Nice Girl Wrong Place
    Add3 skrev 2010-07-25 23:09:54 följande:
    Då får du ta på dig ett par mer opartiska glasögon.
    Nej du.
    Att påstå att den ena "sidan" är värre än den andra på det av dig beskrivna, är att inte se saker speciellt klart själv.

Den "kritiska sidan" som du så gulligt kallar den, har jätte söta smeknamn på "den andra sidan" och man blir ofta kallad vänster, kommunist, islamkramare osv. Fast jag personligen är inget av dessa. Knappt ens vänster.

Sedan ser man den "kritiska sidan" kasta sig in i diskussioner och redan i andra inlägget beklaga sig över att de nog blir kallade rasister snart, fast jag i stort sett aldrig sett någon från den "kritiska sidan" blivit kallad rasist på FL.

Om det är något de främlingsfientliga gör utomordentligt, är det att gång på gång försöka förminska motpartens position genom glåpord, skratt och anklagelser som handlar om något "verklighetsfrånvarande" alt "kulturberikat".
    Beautifully Human
Svar på tråden Att bo i invandrartät förort.